Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-19@13:14:00 GMT

اروپا از ممنوعیت فعالیت هواوی متضرر می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۳۱۸

اروپا از ممنوعیت فعالیت هواوی متضرر می‌شود

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش‌بینی کرده‌اند که ممنوعیت فعالیت شرکت چینی هواوی و توقف فروش محصولات و تجهیزات مخابراتی، جلوی پیشرفت شبکه اینترنت ۵G در اروپا را خواهد گرفت.

هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تاثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگ میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل اینترنت را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

اما حالا به گفته تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی، ممنوعیت فروش و فعالیت شرکت هواوی که بدون شک یکی از بزرگترین پیشگامان در توسعه زیرساخت‌های شبکه نسل پنجم اینترنت پنجم (۵G) در جهان به شمار می‌رود، اروپا را متحمل ضرر و زیان‌های متعددی خواهد کرد به گونه‌ای که برآورد می‌شود این قاره سبز که همواره در پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف پیشرو و پیشتاز بود، حالا احتمالا بعد از اعلام ممنوعیت فعالیت این اپراتور بزرگ مخابراتی در کشورهای اروپایی از سایر مناطق و کشورهای جهان عقب خواهد افتاد و بدین ترتیب آسیب‌های زیادی را متحمل خواهد شد.

با اینکه دولت چین و شرکت‌های هواوی و زدتی‌ای همگی این اتهامات را بارها رد و تکذیب کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها به تلاش برای جلوگیری از فعالیت آن‌ها و قطع همکاری سایر کشورها ادامه می‌دهند.

به گفته برخی از کارشناسان و تحلیلگران، به نظر می‌رسد که تلاش آمریکا برای قطع همکاری سایر کشورها با شرکت‌هایی نظیر هواوی به منظور ضربه زدن به اقتصاد چین و افزایش تبعات منفی جنگ تجاری میان این کشور با آمریکا باشد چراکه هواوی با فروش بسیار خوب و عملکرد موفقیت‌آمیزی که در زمینه عرضه گوشی و گجت‌های هوشمند و هم‌چنین ارائه خدمات مخابراتی دارد، توانسته است گردش مالی بسیار خوبی را برای چین به ارمغان بیاورد و در صدر فهرست پرفروش‌ترین برندهای تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند حتی بالاتر از اپل آمریکا قرار گرفته است. گرفتن بازار فروش کشورهای مختلف از هواوی بدون شک می‌تواند در کاهش قابل توجه میزان فروش کلی این شرکت تاثیرگذار باشد و ضربه مهلکی به اقتصاد چین وارد کند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگفته هایی از عملیات وعده صادق

به گزارش جام جم آنلاین،آمریکا با استفاده از ظرفیت تقریبا همه کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه برای ایران پیام میفرستاد و تلاش می‌کرد ایران را از انجام این عملیات مصرف کند. در مقابل، پاسخ ایران هشدار به آمریکا نسبت به عدم ورود به این موضوع و دور نگه داشتن خود از درگیری با ایران بود.  

سفیر سوییس به عنوان حافظ منافع آمریکا همزمان با شلیک موشک های ایران در ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه به سپاه احضار و هشدار جدی جمهوری اسلامی ایران به آمریکا در باره تبعات بسیار سنگین و جدی هرگونه ورود آمریکا به درگیری با ایران به وی ابلاغ شد.
رژیم صهیونیستی که همچنان در گیجی این سیلی سنگین ایران به سر می‌برد تلاش می‌کند در جنگ تبلیغاتی عملیات ایران را ناموفق نشان دهد.  این در حالی است که تمام هدف گیری های تعیین شده توسط موشک‌های بالستیک ایران با موفقیت انجام شد و حتی یک مورد هم سامانه‌های دفاعی رژیم قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک ایران نشدند. ‌آنچه توسط پدافند هوایی رژیم و آمریکا هدف قرار گرفت پهپادهای نسل قدیم و موشک‌های نسل قدیم بودند که ماموریت آنها صرفا مشغول سازی پدافند و تخلیه موشک‌های گران قیمت آنها بود که به اعتراف رژیم خسارت وارده فقط بابت استفاده از موشک‌های دفاعی در سامانه‌های مختلف رژیم ۱.۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

آمریکا و کشورهای غربی چهار لایه دفاعی از خاک ایران تا سرزمین های اشغالی،  دو لایه دفاعی در غرب سرزمین های اشغالی در شرق دریای مدیترانه و یک لایه دفاعی در شمال اسرائیل و بر فراز آب‌های جنوبی قبرس در دریای مدیترانه برای مقابله با حرکت پهپادها، موشک‌های هدایت شونده کروز و موشک های بالستیک ایجاد کرده بودند. همه این لایه های دفاعی بجز سامانه های دفاع هوایی پیشرفته رژیم صهیونیستی اعم از پاتریوت، گنبد آهنین،  فلاخن داود، باراک و ... بود که در خاک فلسطین اشغالی مستقر است.  در واقع آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای آن، رژیم را برای حفاظت در برابر حمله ایران در یک حفاظ مستحکم چند لایه نفوذناپذیر قرار داده بودند.

مثلث هشدار سریع که در غرب آسیا ایجاد شده که یک راس آن در پایگاه اینجرلیک ترکیه،  یک راس آن در پایگاه آمریکا در قطر و راس سوم آن در فلسطین اشغالی است، می‌تواند پرواز موشک های بالستیک را در ارتفاع ۵ تا ۱۰ کیلومتری زمین رصد دهد و با تقریب ۹۰٪ نقطه فرود موشک را مشخص کند. همچنین امریکا ۵ ماهواره جاسوسی ویژه جدید برای اشراف بر تحرکات ایران در مدار قرار داده بود.  با این وجود موشک‌های بالستیک ایران تمام این موانع پیشرفته را پشت سر گذاشت.
خبرنگار جام جم آنلاین به برخی موارد ناگفته از عملیات پیروزمندانه وعده صادق دست پیدا کرده است .

دیگر خبرها

  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • وجوه فراملی و فرانظامی عملیات‌ «وعده‌صادق»
  • ناگفته هایی از عملیات وعده صادق
  • اسرائیل بدون چراغ‌ سبز آمریکا اقدامی نخواهد کرد