Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-19@06:44:55 GMT

اعتیاد، ریشه اصلی خشونت در جامعه است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۳۴۹

اعتیاد، ریشه اصلی خشونت در جامعه است

خبرگزاری میزان- یک جامعه‌شناس ریشه اصلی خشونت‌ها را در جامعه، اعتیاد به مواد مخدر دانست و گفت: فرد تحت تاثیر مواد مخدر از جمله مخدر‌های صنعتی هیچ کنترلی بر رفتارش ندارد؛ بنابراین باید هزینه خشونت در جامعه بالا برده شود.

امیرمحمود حریرچی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،  اظهار داشت : در حال حاضر ریشه اصلی خشونت‌ها در جامعه که روز به روز در حال گسترش است، اعتیاد به مواد مخدر از جمله مخدر‌های صنعتی می‌باشد؛ زیرا فرد تحت تاثیر مواد هیچ کنترلی بر رفتارش ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیستم عصبی این افراد به علت بهم ریختگی یک نوع ریسک‌پذیری پیدا می‌کنند که راحت می‌توانند برای دیگران، خطر ایجاد کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: طبق پژوهش‌ها ثابت شده که مصرف مخدر‌های صنعتی عامل مهم بروز انواع خشونت‌ها در مواقعی مثل رانندگی، برخورد با اطرافیان و خشونت‌های خانگی است که این باعث ناامنی در جامعه می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه عامل اصلی خشونت‌های خانگی یعنی برخورد فیزیکی و بددهانی با همسر و فرزند، مواد مخدر صنعتی است، گفت: شخص مصرف‌کننده به خودش حق می‌دهد و این جسارت را پیدا می‌کند که با روش خشونت با مسائل و مشکلات برخورد کند، او برای به دست آوردن موادش حاضر است دست به هر کاری بزند، در پرونده‌های مرتبط با قتل‌های خانگی نیز غالبا ردپای مخدر‌های صنعتی دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: مسائل اجتماعی، اقتصادی و ناامنی شغلی در گرایش افراد به مصرف مواد مخدر تأثیر‌گذارند، فرد برای دوری از دنیای واقعی و فرار از مشکلات به سراغ مصرف مواد مخدر می‌رود، اما نمی‌داند از پیامد‌های اصلی مصرف مواد این است که مدیریت خشم و استرس از او گرفته می‌شود و دیگر توان تصمیم‌گیری و چاره‌اندیشی را ندارد.

این جامعه‌شناس تاکید کرد: باید هزینه خشونت در جامعه بالا برده شود و افراد بدانند پیامد‌های خشونت‌شان چه در اجتماع و چه در زندگی خانوادگی‌شان بسیار سنگین است تا به سمت مخدر‌های صنعتی گرایش پیدا نکنند.

حریرچی گفت: رسانه ملی با اشکال نمایشی مستند از زندگی افرادی که با مصرف مواد، مرتکب جنایت شده‌اند، می‌تواند مردم و به خصوص جوانان را از پیامد‌های این عمل آگاه کنند، همچنین مراکز فرهنگی و اجتماعی در شهر‌ها با برگزاری کلاس‌های آموزشی، مهارت‌های زندگی و اجتماعی را به‌صورت عمومی با هدف اثرات سو مصرف مخدر‌ها ارائه کنند.

وی  افزود: جوانان فریب تبلیغات ماهواره‌ای را در خصوص دارو‌های ترک اعتیاد طی یک روز و یک هفته نخورند؛ مواد مخدر صنعتی آنچنان به سلول‌های عصبی و مغزی صدمه می‌زند که جایی برای ترمیم باقی نمی‌ماند و درمان این نوع از مواد مخدر بسیار سخت و زمان‌بر است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اعتیاد حریرچی جامعه شناسی تبلیغات ماهواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای متا به فروش مواد مخدر باز شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آنها سال2023 میلادی به عنوان بخشی از تحقیق جنایی احضاریه هایی ارسال کردند و سوالاتی پرسیدند و همینطور خواستار سوابق مربوط به مواد مخدر یا فروش غیرقانونی آن در پلتفرم های متا شدند.

به نوشته نشریه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، سازمان غذا و دارو آمریکا نیز به این تحقیقات کمک می کند. البته این سازمان به نقل از سخنگوی متا نوشت: فروش غیرقانونی مواد مخدر برخلاف سیاست های ما است و ما همچنان مشغول فعالیت هستیم تا این محتوا را از سرویس هایمان حذف کنیم. متا به طور فعال با نیروهای مجری قانون همکاری می کند تا با فروش و توزیع مواد مخدر مقابله کند.

متا، سازمان غذا و دارو آمریکاو دفتر دادستان کل ایالت ویرجینیا به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخی نداده اند. نیک کلگ رییس امور جهانی متا در پلتفرم ایکس اعلام کرد متا با وزارت امور خارجه ایالات متحده، دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد و اسنپ چت همکاری می کند تا فروش داروهای مخدر در فضای آنلاین را از بین ببرد و درباره ریسک های مرتبط با آن به کاربران آموزش دهد.

کد خبر 6057050

دیگر خبرها

  • ۴۰ معتاد متجاهر در مهاباد جمع‌آوری شدند
  • سازوکار هشدار سریع انگلیس برای بحران مواد مخدر
  • راهکارهای نوین در عصب کشی دندان: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای آینده
  • دنی اسوالدو: افسردگی باعث شده است که به الکل و مواد مخدر اعتیاد پیدا کنم
  • پای متا به فروش مواد مخدر باز شد!
  • ماجرای درمانگاه قم؛ فیلم را دوباره تماشا کنید و رفتار مردم را ببینید
  • کشف بیش از ۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در قم
  • غفلت از امر به معروف و نهی از منکر، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است
  • ۱۱۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند
  • نظام اولویت ها و «بُعد سوم» حادثه ی درمانگاه؛ مصائب ترجیح «افکار خصوصی» بر « افکار عمومی»