Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه مدعی شد کشورهای عربی مواضع خودشان را در قبال مسئله اسرائیل-فلسطین تغییر داده‌اند. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در همایش روسای سازمان‌های یهودی آمریکایی صحبت می‌کرد به سفر اخیرش به «ورشو» پایتخت لهستان اشاره کرد و گفت: «در ورشو، شاهد اتفاقی دیدنی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نتانیاهو اضافه کرد: «۶۰ وزیر خارجه در این نشست شرکت داشتند. نمایندگان ۶ کشور عربی هم پشت تریبون قرار گرفتند و درباره ایران صحبت کردند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد کشورهای عربی ایران را بزرگترین خطر پیش روی خود خوانده‌ و از اقدامات نظامی این رژیم در سوریه حمایت کرده‌اند.

او گفت: «آنها (نمایندگان کشورهای عربی) گفتند که ایران بزرگترین خطر پیش روی ما است. از یکی از آنها درباره اقدام نظامی اسرائیل علیه تلاش‌های ایران برای تثبیت حضورش در سوریه پرسیده شد و پاسخ این بود: "هر کشوری حق دارد از خودش دفاع کند."»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «نمایندگان کشورهای عربی در نشست ورشو درباره جستجوی راه حل برای مشکلات خاورمیانه صحبت کردند. آنها گفتند: بله ما می‌خواهیم مسئله اسرائیل-فلسطین را حل کنیم، ولی این مسئله را نمی‌توان تا زمان مقابله با ستیزه‌جویی ایران حل کرد. در اینجا تغییری حاصل شده است.»

دولت‌های آمریکا و لهستان بعد از اعلام اولیه اینکه هدف از برگزاری نشست ورشو مقابله با ایران است مجبور شدند از دستور کار ضدایرانی آن عقب‌نشینی کرده و با گسترده‌تر کردن موضوعات آن، علناً اعلام کنند اهداف این نشست از تمرکز صرف بر ایران فراتر است. 

علی‌رغم این عقب‌نشینی، نشست ورشو باز هم مورد استقبال چندانی واقع نشد و کشورهای اروپایی ترجیح دادند از حضور در آن خودداری کرده و یا در سطح بسیار پایین در آن شرکت کنند.

نتانیاهو علی‌رغم این، از چند روز پیش از آغاز این نشست مدعی شد که محور نشست را پرداختن به ایران تشکیل می‌دهد. کارشناسان می‌‌گویند اصرار نتانیاهو برای مرتبط کردن حضورش در این نشست با مقابله با ایران بیش از هر چیز به بحران‌های داخلی این رژیم و تلاش او برای فرار از شکست در انتخابات ارتباط دارد. 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: ارتش اسرائیل مدت‌هاست کنترل میدان را از دست داده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، اسحاق بریک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی در گفت و گو با روزنامه معاریو تاکید کرد: هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل منزوی شده و سکوت اختیار کرده و مدت‌هاست که سیطره بر عرصه میدانی را هم از دست داده است.

وی با انتقاد از انتصابات جدید هالیوی، افزود: وی به انتصاب افسرانی روی آورده که شبیه وی هستند و هرگز قوی محسوب نمی شوند.

بریک عملیات هفتم اکتبر را خطرناک‌ترین شکست از زمان تأسیس رژیم جعلی اسرائیل و ارتش آن دانست و گفت: هالیوی به جای اینکه مسوولیت شکست را بر عهده بگیرد و استعفا دهد، تصمیم گرفت نسل هرج و مرج و شکست را تقویت کند، وی افسرانی را که شریک وی در شکست هستند رهبر می کند.

ژنرال صهیونیست در ادامه بنیامین نتانیاهو و یواف گالانت (نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) را به باد انتقاد گرفت و گفت: آنها اسرائیل را به ناکجاآباد می کشانند، به بن بستی که هرگز بازگشتی از آن وجود ندارد.

وی در ادامه نتانیاهو و کابینه اش را عامل تضعیف شدید اسرائیل دانست و گفت: این افراد بدترین جهنم روی زمین را در تاریخ اسرائیل بر سر ما آوردند و بدون تفکر استراتژیک و بدون عقلانیت راه ما را به سوی جهنم بعدی هموار می کنند!

کد خبر 6058137 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ژنرال صهیونیست: ارتش اسرائیل مدت‌هاست کنترل میدان را از دست داده
  • اعتراف نتانیاهو به شکست در غزه
  • نتانیاهو : اسرائیل ظرف چند هفته وارد رفح خواهد شد
  • نتانیاهو: اسرائیل ظرف چند هفته وارد رفح خواهد شد
  • انتقادات تند نتانیاهو خطاب به بایدن: با این سرعت، وجدان خود را از دست دادید؟ | ما به رفح حمله می‌کنیم
  • لاپید خطاب به نتانیاهو: می‌دانیم که در جنگ شکست خواهید خورد
  • نتانیاهو: پیش از آنکه به اهداف خود برسیم، جنگ متوقف نخواهد شد
  • برنی سندرز به بایدن: موضع خود را در قبال حمایت مالی از اسرائیل تغییر دهید
  • حماس: با موضع قدرت در حال مذاکره هستیم
  • تلاش رهبران فرانسه، آلمان و لهستان در نشست وایمار برای تمرکز بر اشتراکات در مسئله اوکراین