Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، دور رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:30 سه‌شنبه  با 2 جدال جذاب و کلیدی بین لیورپول میزبان و  بایرن‌مونیخ از یک سو و لیون و بارسلونای میهمان از سوی دیگر پیگیری خواهد شد.

لیورپول - بایرن‌مونیخ؛ جنگ سرخ در جهنم آنفیلد 

 2 تیم سرخپوش پرافتخار فوتبال اروپا در جهنم آنفیلد راند اول جنگ بزرگ خودشان برای صعود به جمع 8 تیم برتر اروپا را شروع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیورپول و بایرن‌مونیخ در لیگ داخلی اوضاعی تقریبا مشابه دارند. قرمزهای آنفیلد با یک بازی کمتر و امتیازی مساوی با منچسترسیتی در رده دوم لیگ برتر انگلیس قرار دارند و بایرن با استفاده از لغزش‌های اخیر دورتموند تا قبل از بازی هفته بیست و دوم رقیب زرد و مشکی‌پوش در رده دوم، اختلاف با تیم اول را به 2 امتیاز کاهش داد. تیم آلمانی برای رسیدن به این مرحله در گروهی شامل آژاکس، بنفیکا و آاک آتن با 14 امتیاز اول شد و لیورپول با برد در تمام بازی‌های خانگی و شکست در تمام بازی‌های خانگی، تیم دوم و 9 امتیازی گروه مرگ شامل ناپولی، پاری‌سن‌ژرمن  و ستاره سرخ نام گرفت.

غایبان بازی 

هر 2 تیم غایبان قابل توجهی دارند. لیوپول بدون فن‌دایک که به خاطر دریافت کارت زرد در آخرین بازی مرحله گروهی این بازی را از دست داد، کار دشواری دارد؛ به خصوص اینکه دیگر مدافعانش شامل گومز و لاورن هم به  جدال بزرگ نمی‌رسند. هر چقدر لیورپول در فاز تدافعی غایب دارد، بایرن در امور تهاجمی دست خودش را خالی می‌بیند. آرین روبن هلندی قطعا و کومان فرانسوی به احتمال زیاد جدال در آنفیلد را از دست داده‌اند.  تولیسو از بایرن و چمبرلین از لیورپول دیگر غایبان جدال بزرگ نام دارند.

 رویارویی‌های قبلی 

ششمین و آخرین رویارویی لیورپول و بایرن در سوپر جام اروپا در سال 2001 شکل گرفت؛ جایی که بایرن با وجود جبران 2 گل از 3 گل خورده، 3 بر 2 شکست خورد و جام را به تیم هولیه داد. در 6 رویارویی قبلی، لیورپول 2 و بایرن یک بار پیروز شده‌اند و 4 جدال هم با تساوی خاتمه یافت.

نکات کلیدی 

*لیورپول آخرین بار وقتی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد که در اولین مرحله (دور یک‌هشتم‌نهایی فصل 2005-2004) یک تیم آلمانی (بایرلورکوزن) را از گردونه رقابت‌ها خارج کرد.

*یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول در 29 رویارویی قبلی با بایرن 9 پیروزی، 4 تساوی و 16 باخت را تجربه کرده است.

*لواندوفسکی از بایرن با 8 گل زده فعلا آقای گل بازی‌هاست.

 ترکیب احتمالی

لیورپول: آلیسون، آرنولد، متیپ، رابرتسون، میلنر، وینالدوم، فابینیو، هندرسون، صلاح، مانه و فرمینو

بایرن مونیخ: نویر، آلابا، کیمیش،هوملس، زوله، گورتسکا، آلکانترا، خامس رودریگس،گنابری، لواندوفسکی و کومان

لیون - بارسلونا؛ خاطره جدید یا صعود تکراری آبی و اناری‌ها؟

 جدال لیون در خانه‌اش مقابل بارسلونا، برای خیلی از فوتبالدوستان تنها خاطره یک دفع توپ تاریخی با سر از سوی گرگوری کوپه، سنگربان سابق تیم فرانسوی را به همراه دارد اما شاید در پایان جدال ورزشگاه « او ال» هواداران دلایل دیگری برای به خاطر سپردن این نبرد بیابند. بارسلونا با یک پنالتی گل شده و یک پنالتی هدر رفته از سوی لیونل مسی، بازی ابتدای هفته در لالیگا را از وایادولید برد و لیون به عنوان تنها تیم پیروز مقابل پاری‌سن‌ژرمن در فصل جاری لوشامپیونه با پیروزی 2 بریک مقابل گنگان به سراغ بارسا می‌آید.

آبی و اناری‌های میهمان در گروه تاتنهام، اینتر و آیندهوون به عنوان اولین تیم جام و سرگروه به این مرحله رسیدند و لیون در کورسی نفس‌گیر شاختار دونتسک را جا گذاشت و پشت سر منچسترسیتی به عنوان تیم دوم از گروه ششم بالا آمد. لیون، فکیر را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. فرمالن، رافینیا، سلیسن و آرتور هم لشکر مصدومان بارسا را تشکیل می‌دهند. در 6 رویارویی قبلی، بارسلونا 4 بار پیروز شده و هرگز شکست نخورده است.

 ترکیب احتمالی 

 بارسلونا: تراشتگن،سمدو، پیکه، آلبا، لنگله، بوسکتس، راکیتیچ،ویدال، سوارس،مسی و دمبله

لیون: لوپس، مارسال، مارسلو، دینیار، مندی، آئور، اندومبله، تته، دیپای، دمبله و کورنه

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس - آلومینیوم؛ دومین رویارویی دو تیم در جام حذفی

به گزارش خبرنگار مهر، دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور امروز یکشنبه ۲۷ اسفند در محل سازمان لیگ قرعه کشی شد و تیم‌ها رقبای خود را شناختند. بر اساس قرعه کشی دو تیم لیگ برتری پرسپولیس و آلومینیوم اراک که در مرحله یک شانزدهم نهایی به ترتیب توانسته بودند تیم‌های نفت و گاز گچساران و نساجی را شکست دهند باید در این مرحله رو در روی هم قرار گیرند.

این برای دومین بار است که دو تیم باید در جام حذفی به مصاف هم بروند، اولین بازی آنها به تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ بر می‌گردد که در مرحله یک چهارم نهایی دو تیم مقابل هم قرار گرفتند که شاگردان سید مهدی رحمتی در آلومینیوم موفق شدند پرسپولیس را با نتیجه ۳ بر ۲ شکست دهند تا شاگردان یحیی گل محمدی از صعود به مرحله نیمه نهایی باز بمانند.

پرسپولیس و آلومینیوم در فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر هم دو بار رو در روی هم قرار گرفتند که سهم هر تیم یک پیروزی بوده و «اوسمار ویه‌را» و شاگردانش به دنبال باخت بازی برگشت در جام حذفی هستند تا یک گام دیگر به کسب دومین قهرمانی متوالی خود در این جام نزدیک شوند.

مهدی ترابی وینگر تیم پرسپولیس سابقه رویارویی با لباس سرخ‌ها در برابر آلومینیوم و در جام حذفی را دارد و توانسته برابر این تیم گلزنی کند و با توجه به عملکرد خوبی که از خود در دیدارهای اخیر نشان داده این امیدواری را به هواداران پرسپولیس می‌دهد تا بار دیگر بتواند پیام آور شادی برای آنها باشد.

کد خبر 6057304

دیگر خبرها

  • رضایت از قرعه‌: بایرن-آرسنال بهترین است
  • ترومای اروپایی: چالش سمی بارسلونا و امباپه
  • بایرن تمرکز کند شانس قهرمانی چمپیونزلیگ را دارد
  • پرسپولیس - آلومینیوم؛ دومین رویارویی دو تیم در جام حذفی
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه شد/ حریف آسان برای سپاهان و چند جدال جذاب
  • شهداب صعود کرد، تکلیف طبیعت و شهرداری ارومیه به جدال سوم کشید
  • کارواخال: رئال مادرید به بازی با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا علاقه دارد
  • ژاوی: یکی از بدترین قرعه‌ها نصیب بارسلونا شد
  • ژاوی: بیشتر از پاری سن ژرمن لیگ قهرمانان برده‌ایم اما آنها شانس اصلی صعود هستند
  • اولین دغدغه بارسلونا در شب پارک دو پرنس