Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان که در مسکو به سر می‌برد، در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود حضور یافت.

به نوشته پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم، لاوروف به خبرنگاران گفت که در دیدار با بن علوی، دو طرف توافق کرده‌اند که بحران سوریه را در چارچوب قطعنامه 2254 و روند آستانه حل و فصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: در خصوص پرونده فلسطین گفت‌و‌گو کردیم و همتای عمانی خود را از نتایج گفت‌وگوهای گروههای فلسطینی در مسکو آگاه کردم. 

وزیر خارجه روسیه در خصوص بحران یمن نیز گفت که مسکو و مسقط خواستار آتش بس و گفت و‌گو میان گروههای یمنی هستند و ما از توافق تبادل اسرا میان طرف‌های یمنی و اجرای آن حمایت می‌کنیم.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد که اقدامات آمریکا در شرق فرات در سوریه، ترکیه را نگران کرده و همچنین حضور نیروهای این کشور در منطقه «التنف» در جنوب شرق سوریه، تروریسم را پشتیبانی می‌کند.

یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان نیز در ابتدای سخنان خود، منکر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شد و ادعا کرد که فقط یک روند سیاسی برای حل بحران فلسطین در پیش گرفته شده است.

او گفت که عمان از فلسطینیان برای ایجاد کشور خود حمایت می‌کند و حامی دو دولتی برای حل مسأله فلسطین است و عمان هرگز به نیابت از طرفی، با رژیم اسرائیل مذاکراه نکرده است.

وزیر خارجه عمان در ادامه سخنان خود به مسأله سوریه پرداخت و از نقش روسیه در این کشور قدردانی کرد و گفت که حضور روسیه باعث بازگشت سوریه به جایگاه خود شد.

یوسف بن علوی تأکید کرد: سوریه عضو مؤسس اتحادیه عرب است و بازگشتش به این اتحادیه ضروری است، هرچند تا کنون اعضای آن در این خصوص به توافق نرسیده‌اند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر خارجه مسکو بحران سوریه فلسطین روسیه یمن ترکیه تروریسم عمان رژیم صهیونیستی سوریه اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی عمان فلسطین مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید