Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@11:51:55 GMT

فرار سرمایه‌گذاران خارجی از بورس کانادا

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۵۰۵

 بانک ملی کانادا در گزارشی اعلام کرد در آخرین ماه از سال ۲۰۱۸ میلادی، حجم اوراق بهادار عرضه شده برای فروش توسط اتباع خارجی به سطح بی سابقه‌ای در تاریخ این کشور رسیده است به گونه‌ای که در این ماه اتباع خارجی ۱۹ میلیارد دلار از سهام در اختیار خود را عرضه کرده اند.

به گفته این بانک، سرمایه‌گذاران خارجی هم چنین ۲۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ میلیارد دلار از اوراق قرضه وزارت خزانه داری کانادا را به فروش رسانده اند که سطح نگران کننده‌ای محسوب می‌شود. به گفته بانک ملی کانادا، سرمایه گذاران کانادایی نیز در اقدامی، سهم اوراق بهادار خارجی در اختیار خود را کاهش داده اند و در ماه دسامبر، اتباع کانادایی ۴۲۵ میلیون دلار از اوراق بهادار خارجی در اختیار خود را به فروش رسانده اند که بیشترین فروش مربوط به اوراق قرضه وزارت خزانه داری امریکا بوده است.

خالص خروج سرمایه از بازارهای مالی کانادا در ماه دسامبر سال گذشته معادل ۱۸.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. کانادا در مجموع سال ۲۰۱۸ موفق شد ۴۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی از طریق اوراق بهادار جذب کند که در مقایسه با ۱۳۲.۶ میلیارد دلار سال ۲۰۱۷ حدود ۳۰۰ درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر سرمایه گذاران کانادایی در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۵۸.۱ میلیارد دلار در بازارهای سرمایه کشورهای خارجی سرمایه گذاری کرده اند که بسیار کمتر از ۸۴.۷ میلیارد دلار ثبت شده در سال ۲۰۱۷ است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دلار سهام سرمایه گذاران سرمایه سرمایه گذاری کانادا بورس سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن امروز با ۸ هزار و ۴۴۵ واحد افزایش به ۷۵۳ هزار و ۴۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۴ هزار و ۷۲۸ واحد افزایش به ۴۲۱ هزار و ۷۹۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش ۶۲ هزار میلیارد ریال با انجام ۴۳۸ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فولاد، فملی، نوری، شپنا، بوعلی، شبندر و وبملت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۲۸۹ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۴۹۷ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۲۰۳ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت بیش از ۵ میلیارد سهم و اوراق بود.

نماد‌های آریا، فصبا، زاگرس، شگویا، ارفع، آریان و تجلی بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا
  • مرکز مبادله ایران فاقد وجاهت قانونی است؟
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند