Web Analytics Made Easy - Statcounter

از جمله سؤالاتی که مخاطبان تسنیم در بخش #از_تسنیم_بپرسید، مطرح کرده‌اند نحوه برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ و ۹۹ برای دو گروه از داوطلبان نظام جدید و نظام قدیمی آموزشی است. ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یکی از سؤالاتی که از سوی مخاطبان خبرگزاری تسنیم در بخش #از_تسنیم_بپرسید، مطرح شده نحوه برگزاری آزمون سراسری سال 98 و 99 برای دو گروه از داوطلبان نظام جدید و نظام قدیمی آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو این سؤال مخاطبان، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره نحوه برگزاری آزمون سراسری سال 98 برای دو گروه از داوطلبان نظام جدید "6.3.3" و داوطلبان نظام قدیم آموزشی اظهار کرد: کنکور 98 شامل دو نوع سوال برای داوطلبان نظام‌های آموزشی جدید و قدیم است که براساس نوع منابع درسی اعلام شده طراحی می‌شود.

وی افزود:‌ طراحی دو نوع سوال مجزا فقط برای کنکور 98 مصوب شده و هنوز برای کنکور 99 تصمیمی از سوی شورای سنجش و پذیرش دانشجو اتخاذ نشده است.

به گزارش تسنیم، طبق مصوبات جلسه دوازدهم مورخ 17 تیر 97 و جلسه سیزدهم مورخ 26 شهریور 97 شورای سنجش و پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال 98 سنجش داوطلبان با دو آزمون جداگانه در دو مجموعه سوال مطابق موارد ذیل انجام می‌شود، همچنین از مباحث مشترک دو نظام آموزشی قدیم و جدید 6.3.3 سوال یکسان طرح خواهد شد.

یک آزمون "یک مجموعه سؤال" برای دانش‌آموزان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی یا نظام قدیم و یک آزمون "یک مجموعه سؤال" برای دانش‌آموزان نظام جدید 6.3.3 طراحی می‌شود.

داوطلبان با توجه به اینکه فارغ‌التحصیل نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی یا نظام قدیم و نظام آموزشی جدید هستند  باید در آزمون مربوط به نظام آموزشی که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اند، شرکت کنند.

جای خالی دانشگاه‌های پرطرفدار در پذیرش دانشجو بدون کنکورثبت‌نام کنکور 98 از امروز آغاز می‌شود+ جدول حذفیاتآغاز انتخاب رشته‌‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها از 20 اسفند

نمرات دو گروه داوطلبان در هر دو مجموعه نظام‌های آموزشی تراز شده و گزینش به صورت رقابتی براساس نمره کل نهایی در زیرگروه مربوطه و سایر ضوابط آزمون سراسری انجام می‌شود به عبارت دیگر ظرفیت مجزا برای داوطلبان نظام سالی واحدی ترمی واحدی، نظام قدیم یا نظام جدید 6.3.3 تخصیص داده نمی‌شود.

مواد آزمون عمومی شامل سوالات دروس عمومی در سطح اطلاعات علمی کتاب‌های مربوط به هر نظام آموزشی برای دانش‌آموزان نظام سالی واحدی، ترمی واحدی یا نظام قدیم و نظام جدید آموزشی 6.3.3 طرح می‌شود.

همچنین ثبت‌نام کنکور 98 البته برای رشته‌هایی که پذیرش آنها براساس آزمون است از تاریخ 24 بهمن ماه آغاز شده و داوطلبان تا روز دوشنبه 2 اسفند 97 برای ثبت‌نام فرصت دارند؛  کارت آزمون سراسری سال 98 در روزهای پنج شنبه و جمعه 13 و 14  تیرماه سال آینده برگزار می‌شود که کارت ورود به جلسه آزمون از تاریخ 10 تا 12 تیرماه توزیع خواهد شد.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 98 دهه دوم مرداد ماه اعلام و انتخاب رشته نیز در همین ایام انجام خواهد شد که نتایج نهایی نیز نیمه دوم شهریور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

در ذیل نیز منابع آزمون سراسری سال 98 را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

R1014132/P/S2,22/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دانش‌آموزان سازمان سنجش کنکور

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان سازمان سنجش کنکور دانش آموزان سازمان سنجش کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ رسولی گفت: ۹ هزار و ۵۵۲ نفر از مجموع شرکت کنندگان در این مرحله از آزمون سراسری در استان زنجان را خانم‌ها و ۶ هزار و ۱۴۵ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده کنکور سراسری نوبت اول امسال استان زنجان در ۶ حوزه شامل شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، طارم و ماهنشان برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در زنجان با بیان اینکه صبح امروز (پنجشنبه) گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک و علوم انسانی در نوبت صبح آزمون داده و گروه‌های آموزشی زبان و هنر نیز در نوبت بعدازظهر آزمون خواهند داد، گفت: گروه آموزشی علوم تجربی نیز با بیشترین شرکت کننده صبح روز جمعه در این آزمون شرکت خواهند کرد.

رسولی با اشاره به نسبت شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون، گفت: در مجموع ۶۰ درصد شرکت کنندگان در این آزمون‌ها خانم‌ها و ۴۰ درصد آقایان هستند.

وی افزود: در گروه‌های آموزشی ریاضی فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان نسبت شرکت کنندگان ۵۰ درصد به ۵۰ درصد است و در گروه علوم تجربی نیز تعداد شرکت کنندگان خانم بیشتر از آقایان است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در زنجان ادامه داد: شمار داوطلبان شرکت کننده در نوبت اول آزمون سراسری امسال در گروه علوم تجربی در دانشگاه زنجان را سه هزار و ۲۴۲ نفر ذکر کرد.

در آزمون سراسری تیرماه سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۹۵ داوطلب از استان در پنج حوزه و در آزمون گروه ریاضی یک هزار و ۵۲۱ نفر، در آزمون گروه تجربی ۶ هزار و ۴۶۰ داوطلب، در آزمون گروه علوم انسانی چهار هزار و ۲۵۹ نفر، در آزمون گروه هنر ۶۹۰ نفر و در آزمون زبان یک هزار و ۲۶۵ داوطلب شرکت کردند.

در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند.

همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

دیگر خبرها

  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکور
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکوری
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد