Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@05:08:38 GMT

فعالیت ۲ هزار هنرمند در عرصه هنرهای تجسمی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۷۵۳

فعالیت ۲ هزار هنرمند در عرصه هنرهای تجسمی

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با موضوع انجمن هنرهای تجسمی در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

موسی حسینی کاشانی در این نشست خبری گفت: یکی از سیاست های جدی فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره گیری از ظرفیت انجمن های فرهنگی ـ هنری در اجرای برنامه ها بوده و اولویت های کاری ما اینست که جایگاه ویژه ای برای این انجمن ها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: این انجمن ها بازوی قوی فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و اگر قوی باشند می توان برنامه های بسیار خوب و با کیفیتی انجام داد. اداره کل وظیفه حمایت از انجمن ها را برعهده دارد.

وی تصریح کرد: انجمن های متعددی در استان قم فعال هستند که عبارتند از خانه مطبوعات، انجمن های نمایش، هنرهای تجسمی، عکاسی، سرود و آهنگ های انقلابی، سینمای جوان، پویانمایی، مستندسازان، ادبی، عکاسی و خوشنویسی، اتحادیه ناشران و اتحادیه قرآن.

حسینی کاشانی از برنامه هایی نظیر جشنواره تئاتر، جشنواره مطبوعات، دو سالانه های مختلف عکاسی و هنرهای تجسمی، نسیم مهر در زمینه خوشنویسی، جشنواره هشت نوشت، جشنواره نماز و نیایش، نمایشگاه کتاب و شعر آئینی به عنوان برنامه های برگزار شده توسط انجمن های فوق یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه روحیه تازه ای در انجمن های نمایشی دمیده شده است، اظهار داشت: تقریبا 2 هزار هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی در استان داریم. خانواده هنرهای تجسمی بزرگ است که در زیرمجموعه های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فراخوان عضویت در انجمن های نمایشی برای تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان در این عرصه توسط انجمن اعلام شده است، زیرا برخی از هنرمندان به صورت چراغ خاموش در حال فعالیت بوده و کسی آنها را نمی شناسد.

وی هنرمندان شناخته شده کنونی در عرصه نمایش را 800 تن عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با این فراخوان می توان اطلاعات 2 هزار تن از هنرمندان را گردآوری کرده و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

حسینی کاشانی با اشاره به فراخوان دو سالانه آثار طراحان گرافیک استان قم گفت: این دو سالانه با تأخیر انجام گرفته و سیزدهمین دو سالانه را آغاز خواهیم کرد. در زمینه گرافیک هنرمندان برجسته ای در قم داریم که در کشور سرآمد هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره فرهنگ و ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطبوعات هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شد

«مسعود نجابتی» برای فعالیت‌های مؤثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «وفتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی به‌ عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

به گزارش مشرق، مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در محل حوزه هنری برگزار شد.

فرایند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز شد. پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام ۸۶ هنرمند به‌عنوان نامزدهای اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزدهای نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارائه شد.

این کمیته با ترکیب مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مؤمنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهاد شده توسط اهالی فرهنگ و هنر، پنج هنرمند را به عنوان «نامزدهای نهایی چهره سال ۱۴۰۲» هنر انقلاب معرفی کرد و در نهایت مسعود نجابتی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست» و افشین علاء برای نقش‌آفرینی مؤثر و به‌هنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی، ۴ نامزد دیگر این جایزه بودند.

«تندیس انتظار» اثر علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره سال هنر انقلاب» شناخته شده و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم می‌شود که تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

دیگر خبرها

  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • هنر هنرمند باید در خدمت بشریت باشد/ نمایش ۴ تابلو درباره فجایع غزه در ونیز