Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: به جای آنکه به فارغ التحصیلان بازگشتی توجه داشته باشیم تمرکزمان را روی دانشجویان داخلی قرار داده‌ایم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفاهم نامه معاونت علمی و دانشگاه آزاد اظهار کرد: معاونت علمی همواره با دانشگاه‌های کشور برنامه‌هایی را در راستای ایجاد اکوسیستم مناسب فناوری و نوآوری پیش می‌برد و تفاهم نامه با دانشگاه آزاد هم در این راستا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: قرار است دانشگاه آزاد ساختمان‌های خود در سطح شهر را برای استقرار دانشجویان فناور فعال در حوزه دانش‌بنیان معرفی کند.

درآمدهای دانشگاه آزاد به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان می‌رود

وی درباره درآمدزایی دانشگاه آزاد به بیان کرد: عمده درآمد این دانشگاه از محل دریافت شهریه‌ها است و این دانشگاه می‌تواند به سمت دریافت درآمد از استارتاپ‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان برود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه آزاد اظهارکرد: بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه آزاد در بحث جذب اعضای هئیت علمی و نخبگان خارج از کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند.

ستاری درباره تعداد فارغ‌التحصیلانی که از ۱۰۰ دانشگاه برتر به کشور بازگشته‌اند گفت: ماهیانه تعداد دانشجویان بازگشتی به کشور تغییر می‌کند و اکنون تعداد آن‌ها زیاد است، اما هنوز با آن هدفی که ما به دنبال آن هستیم فاصله دارد.

راه برای بازگشت فارغ التحصیلان جوان فراهم شده است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: آنچه که در برنامه بازگشت فارغ‌التحصیلان برای ما مهم است اکوسیستم مناسبی که هم اکنون شکل گرفته و راه برای بازگشت فارغ التحصیلان جوان فراهم شده.

وی با اشاره به عملکرد بنیاد ملی نخبگان در حمایت از جوانان و دانشجویان کشور بیان کرد: بیش از آنکه از روی بچه‌های خارج از کشور تمرکز داشته باشیم به دانشجویان داخل توجه می‌کنیم و هم اکنون عمده تمرکز بنیاد ملی نخبگان تنها روی جوانان داخل کشور است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری دانش بنیان معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات والیبال دانشجویان برادر منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت هفت تیم ملایر، همدان، سنندج، کرمانشاه، اراک، بیجار و خرم آباد از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ فروردین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایربرگزار و در نهایت تیم‌های خرم‌آباد و کرمانشاه به دیدار رده‌بندی و تیم‌های ملایر و اراک به دیدار نهایی راه یافتند.

در این مسابقات تیم کرمانشاه به مقام سوم دست یافت، تیم ملایر دوم شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک مقام قهرمانی را کسب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • ضرورت تمرکز بر روی کیفیت‌بخشی فضای علمی دانشگاه‌ها
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت