Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لندن – ايرنا – هم‌ زمان با انتشار خبر تصميم شرکت خودروسازي ژاپني هوندا براي تعطيلي تنها کارخانه خود در انگليس، وزارت تجارت بين‌الملل انگليس از امضاء يادداشت تفاهم همکاري‌هاي تجاري لندن با تل آويو پس از خروج از اتحاديه اروپا خبر داد.

به گزارش دوشنبه شب ايرنا، «جاستين تولينسون» نماينده حزب حاکم مجلس عوام انگليس که به‌ تازگي با مقام‌هاي شرکت هوندا در انگليس ديدار داشته، اعلام کرد که اين شرکت در سال 2022 يعني درست پس از پايان دوره انتقالي پسا برگزيت و پايان روابط انگليس با نهادهاي اروپايي، تنها کارخانه خود را در اين کشور تعطيل مي‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به ‌اين ‌ترتيب پيش‌بيني مي‌شود که 3 هزار و 500 تن از کارکنان هوندا به جمع هزاران تن از بيکاران ديگري اضافه مي‌شوند که در ماه‌هاي اخير در اثر تحولات برگزيت و تعطيلي شرکت‌هاي تجاري، کار خود را از دست ‌داده‌اند.
گزارش‌ها حاکي است که هوندا در سال گذشته بيش از 160 هزار خودرو در کارخانه «سينتون» واقع در جنوب انگليس ساخته که اين ميزان 10 درصد کل آمار توليد خودرو در انگليس را شامل مي‌شود.
هوندا در کنار شمار ديگري از شرکت‌هاي خودروسازي، در ماه‌هاي اخير نسبت به عواقب منفي خروج انگليس از اتحاديه اروپا هشدار داده بود.
«مايکل هاوز» رئيس اجرايي انجمن توليدکنندگان و معامله‌کنندگان خودرو انگليس پيشتر هشدار داده بود که چالش‌هاي پيش روي صنعت خودروسازي در آستانه برگزيت، کمتر از وقوع يک طوفان نيست.
هاوز پيش‌بيني کرده بود در صورتي‌ که انگليس بدون دست‌يابي به توافق برگزيت از اتحاديه اروپا خارج شود، 860 هزار شغل در صنعت خودروسازي از بين خواهد رفت.
او گفت: روند سرمايه‌گذاري‌ها در صنعت خودروسازي در اين کشور رو به کاهش است و زمان جبران در حال از دست رفتن است.
اتاق بازرگاني انگليس نيز در گزارشي عنوان کرده است که هزاران شرکت فعال خارجي در اين کشور به فکر خروج از اين کشور افتاده‌اند.
رئيس شرکت هواپيماسازي ايرباس اخيراً درباره خروج کارخانه‌هاي اين شرکت از انگليس هشدار داده و تاکنون بسياري از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در اين کشور، ورشکسته و يا نيروهاي خود را تعديل داده‌اند.
دو روز پيش شرکت هواپيمايي «فلاي.بي.ام.آي» انگليس نيز در بيانيه‌اي اعلام کرد که به دليل مشکلات اقتصادي ناشي از خروج انگليس از اتحاديه اروپا ورشکست و تمام پروازهاي آن لغو شده است.
هم زمان با اين تحولات، `ليام فاکس` وزير تجارت بين‌المللي انگليس در رأس هياتي براي گسترش همکاري‌هاي تجاري با رژيم صهيونيستي راهي سرزمين‌هاي اشغالي شده است.
بر اساس گزارش وزارت تجارت بين‌المللي، وي امروز (دوشنبه) در ديدار با `الي کوهن` وزير اقتصاد و صنعت رژيم اشغالگر قدس، تفاهم‌نامه‌اي را امضاء کرده است که طبق آن شرکت‌هاي انگليسي و اسرائيلي قادر خواهند بود تا در دوره پسا برگزيت بدون پرداخت تعرفه‌هاي گمرکي با يکديگر تجارت کنند.
در اين تفاهم نامه همچنين به واردات مواد غذايي و دارويي ارزان‌ قيمت از سرزمين‌هاي اشغالي به انگليس اشاره‌ شده که بلافاصله با واکنش منفي گروه‌هاي حقوق بشري و طرفدار فلسطين مواجه شده است.
اين تفاهم‌نامه از آن‌ جهت براي دولت لندن حائز اهميت است که شش هفته مانده به خروج رسمي اين کشور از اتحاديه اروپا، هنوز چشم‌انداز مشخصي درباره رسيدن به توافقنامه برگزيت وجود ندارد.
اين مساله نگراني‌هاي عميقي را در بعد انتقال مواد اوليه از اروپا به اين کشور ايجاد کرده تا حدي که وزارت حمل‌ونقل اين کشور ماه گذشته در چارچوب آماده‌سازي انگليس براي خروج بي توافق از اتحاديه اروپا، مانوري را با حضور نزديک به 80 کاميون در محور مواصلاتي انگليس – فرانسه برگزار کرد.
نخست‌وزير انگليس تلاش مي‌کند تا پيش از پايان مهلت برگزيت به توافقي برسد که در آن رضايت نمايندگان پارلمان و سران اتحاديه اروپا ديده شود، با اين‌حال، مقاومت اتحاديه اروپا و نمايندگان پارلمان انگليس بر سر مواضع خود در توافق‌نامه نهايي برگزيت، اين کشور را در مسير فاجعه‌بار خروج بي توافق قرار داده است.
شبد**اروپام ** هـ ن **1455**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیز تراس خواستار انحلال سازمان ملل شد

نخست‌وزیر سابق انگلیس با طرح این ادعا که سازمان ملل و کشورهای غربی بیش از حد به رژیم صهیونیستی سخت می‌گیرند، خواستار انحلال سازمان ملل شد!

به گزارش مشرق، «لیز تراس» نخست‌وزیر سابق انگلیس و عضو پارلمان این کشور با بیان اینکه دیگر هیچ فایده‌ای برای فعالیت سازمان ملل متحد نمی‌بیند، خواستار انحلال این سازمان شد.

او که در دوره نخست‌وزیری «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس بود، گفت سازمان ملل متحد در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی در جنگ غزه نقش مخربی داشته است.

تراس در گفت‌وگو با پادکست «نیوزکست» بی‌بی‌سی گفت: «نمی‌توانم هدفی برای سازمان ملل کنونی متصور شوم. در حال حاضر این سازمان در رسیدگی به مسائل بین‌المللی بسیار ناکارآمد بوده و به‌عنوان‌مثال در مورد اسرائیل، عملاً مخرب عمل کرده است.»

این سیاستمدار انگلیسی با بیان اینکه سازمان ملل کنونی تنها وعده‌گاهی برای دیدار دولت‌های جهان است، گفت: «شورای امنیت سازمان ملل با ساختاری کنونی‌اش، با عضویت روسیه و چین، بی‌شک سودی برای امنیت جهان ندارد. من ائتلاف کشورهای هم‌فکر مانند ناتو را به‌مراتب ترجیح می‌دهم.»

تراس با طرح این ادعا که سیاستمداران انگلیسی نسبت به «اسرائیل»، «تعصب» منفی دارند، از رویکرد ایالات متحده نیز انتقاد کرد و گفت: «فکر می‌کنم آمریکا در حال حاضر بیش از حد از اسرائیل انتقاد می‌کند.»

این در حالی است که به عنوان مثال در حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در دفاع از مواضع این رژیم نقش فعال داشتند؛ حال آنکه حمله ایران در واکنش به حمله پیش‌دستانه رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت هفت تن از مستشاران نظامی ایران انجام شد.

او در یک گفت‌وگوی طولانی برای تبلیغ کتاب خود با نام «۱۰ سال برای نجات غرب» خواستار قطع دسترسی چین به بازارهای تجاری شد و پیشنهاد داد هر کشوری که با چین همکاری تجاری دارد طرد شود!

تراس با انتقاد از روابط تجاری دولت انگلیس با چین گفت: «فکر می‌کنم ما در روابط تجاری خود با چین بیش از حد آزاد و آسان برخورد می‌کنیم. در دولت دیدم که بسیاری از افراد به فواید اقتصادی کوتاه‌مدت تجارت با چین فکر کرده و هزینه‌های شدید آن را در درازمدت در نظر نمی‌گیرند.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • لیز تراس خواستار انحلال سازمان ملل شد
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند