Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:06:27 GMT

اجرای ساماندهی آموزش عالی از سال۹۸

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۹۱۹

اجرای ساماندهی آموزش عالی از سال۹۸

منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره توقف فعالیت برخی از واحدهای آموزشی گفت: توقف فعالیت مربوط به مجموع واحدهای پیام نور و علمی و کاربردی می شود.

وی ادامه داد: فعالیت تعدادی از واحدهای پیام نور و علمی و کاربردی به دلیل کاهش دانشجو و تعدادی هم به دلیل تغییر سیاست ها به ویژه در واحدهای علمی کاربردی های وابسته به دستگاه های دولتی، متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم گفت: در بودجه ۹۸ سازمان برنامه و بودجه به منظور کنترل هزینه های بخش آموزش و تحقیقات، جمله ای آورده شده بود که براساس آن سال آینده مراکز جدید آموزش عالی ایجاد نشود. اما در نهایت چون این موضوع در اختیار شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم است، بود و نبودش به لحاظ اجرایی خیلی تاثیر نداشته و به لحاظ یک نگاه برنامه ای به آن توجه شده و این مورد حذف شده است.

وی با اشاره به حذف بند ادغام واحدهای دانشگاهی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ نیز به مهر گفت: بحث ادغام و تجمیع، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تاکید برنامه ششم بوده، ربطی به لایحه بودجه سال ۹۸ ندارد.

غلامی افزود: قبلا هم اعلام کردم، برنامه ساماندهی آموزش عالی آماده اجرا است و بعد از گذارندن فرایند مربوطه در  سال ۹۸ اجرایی می شود.

وی افزود: حاصل ساماندهی لزوما ادغام و انحلال نیست بلکه اتصال مراکز کوچک به مراکز دانشگاهی بزرگ است که با حفظ آن مراکز، کیفی سازی لازم صورت گیرد.

کد خبر 4545841 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: سند آمایش آموزش عالی منصور غلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  اولین جلسه مراکز مهر خانواده در محل دادگستری باحضور اصغر حمیدی رئیس دادگستری و اکرم عالی مسلک رئیس بهزیستی به اتفاق کارشناسان حوزه پیشگیری بهزیستی و دادگستری در خصوص نحوه اجرای برنامه‌های ابلاغی شورای اجتماعی کشور به دادگستری تشکیل شد.


عالی مسلک ، رئیس بهزیستی سلماس گفت: در این جلسه کارشناس پیشگیری بهزیستی گزارش جامعی از عملکرد خود درخصوص مرکز مهر خانواده در سال ۱۴۰۲ ارایه و برنامه های ابلاغ شده مربوط به ‌پشتیبانی و استمرار فعالیت مراکز ملاقات فرزندان طلاق موضوع تبصره ذیل ماده ۴۱قانون حمایت خانواده و آیین نامه اجرایی آن بحث و تبادل افکار و برنامه مدون تدوین شد.


در ادامه جلسه در مسائل مربوط به تامین هزینه‌های مصرفی و تجهیزات مرکز و نیز وسایل مورد نیاز مطرح و ریاست دادگستری با تامین آنها موافقت کرد .

 

دیگر خبرها

  • جوسازی علیه ساماندهی معافیت‌ها / پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • جوسازی علیه ساماندهی معافیتها/ پایان پرداخت سود از جیب دولت
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • لزوم برنامه عملیاتی برای خروج از زیان‌دهی واحدهای دانشگاهی