Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@14:06:51 GMT

هشدار درباره نوشیدنی‌های رژیمی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۱۹۶۹

محققان آمریکایی اعلام کردند که نوشیدنی‌های رژیمی می‌تواند خطر سکته مغزی را در زنان افزایش دهد. آفتاب‌‌نیوز : تحقیقات جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد، زنانی که پس از یائسگی خود روزی دو نوشابه رژیمی مصرف می‌کنند، خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش می‌دهند.
براساس گزارش «سی‌تی‌وی‌نیوز»، محققان کالج پزشکی «آلبرت انیشتین»، در این مطالعه جدید 81 هزار و 714 داوطلب زن را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در این ارزیابی سه ساله،‌ از زنان خواستند تا روزانه و به مدت حداقل سه ماه نوشیدنی‌های رژیمی مصرف کنند. سپس محققان اطلاعات حاصل از این سه ماه را با عوامل مختلف ابتلا به سکته مغزی از جمله سن، فشار خون بالا و سیگار کشیدن تطبیق دادند.
یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد، زنانی که نوشیدنی‌های رژیمی مصرف می‌کردند نسبت به زنان دیگر 23 درصد بیشر در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی، 31 درصد بیشتر احتمال لخته شدن خون، 29 درصد بیشتر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی کشنده و 16 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.
منبع: فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سکته مغزی زنان نوشیدنی های رژیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود

در این بخش می‌خواهیم لیست غذاهایی که نباید دوباره گرم شوند را به شما بگوییم؛ پس برای داشتن یک غذای رژیمی سالم، این مطلب را تا انتها بخوانید!

۱- سبزیجاتی که نیترات بالایی دارند

اگر اسفناج یا هر گونه سبزیجات برگ سبز، هویج، شلغم یا حتی کرفس دارید، از گرم کردن مجدد آن‌ها در مایکروویو خودداری کنید. این سبزیجات غنی از نیترات، هنگامی که دوباره حرارت داده می‌شوند، می‌توانند سمی شوند و مواد سرطان زایی را که عموما ماهیتی سرطانی دارند، آزاد کنند.

به گزارش صدآنلاین، اسفناج حاوی مقدار زیادی آهن است، بنابراین حرارت دادن و گرم کردن مجدد اسفناج ممکن است آهن موجود در اسفناج را اکسید کند. اکسیداسیون آهن باعث تولید رادیکال‌های آزاد خطرناکی می‌شود که به عنوان عامل بسیاری از بیماری‌ها از جمله ناباروری و سرطان شناخته شده است.

۲- برنج را چند بار داغ کنیم ؟

این مورد از لیست غذاهایی که نباید دوباره گرم شوند را جدی بگیرید! ممکن است تعجب کنید، اما برنج نیز در این دسته قرار می‌گیرد زیرا مضرات گرم کردن برنج زیاد است. طبق آژانس استانداردهای غذایی (FSA)، با خوردن برنج دوباره گرم شده، ممکن است دچار مسمومیت غذایی شوید.

مضرات گرم کردن برنج به دلیل وجود باکتری بسیار مقاوم به نام باسیلوس سرئوس است. گرما این باکتری‌ها را می‌کشد، اما می‌تواند هاگ‌هایی تولید کند که ماهیت سمی دارند. هنگامی که برنج دوباره گرم می‌شود و در دمای اتاق قرار می‌گیرد، هر هاگ موجود در آن می‌تواند تکثیر شود و باعث مسمومیت غذایی در هنگام مصرف شود.

۳- دوباره گرم کردن تخم مرغ

همه ما می‌دانیم که تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است، با این‌حال، تخم مرغ پخته شده یا تخم مرغ آب‌پز می‌تواند باعث آسیب جدی در زمانی که بارها و بارها در معرض گرما قرار می‌گیرد، باشد.

زمانی که تخم مرغ را پختید، فوراً آن را بخورید، اما اگر برای مدت طولانی‌تری نگهداری شد، آن را گرم نکنید، بلکه فقط سرد بخورید، زیرا مواد غذایی با پروتئین بالا، حاوی مقدار زیادی نیتروژن هستند. این نیتروژن ممکن است در اثر گرم شدن مجدد اکسید شده و بیشتر باعث سرطان شود.

۴- جوجه کباب و مرغ

یکی از مهم‌ترین موارد لیست غذاهایی که نباید دوباره گرم شوند، مرغ است. خوردن مرغ داغ طعم بسیار لذیذی دارد، با این‌حال، اگر مرغ را برای روز بعد ذخیره می‌کنید، به یاد داشته باشید که آن را دوباره و دوباره گرم نکنید و از گرم کردن مجدد جوجه کباب پرهیز کنید.

ترکیب پروتئین در این غذا، زمانی که از یخچال خارج می‌شود تا گرم شود، کاملاً تغییر می‌کند. این می‌تواند مشکلاتی را در سیستم گوارش ایجاد کند. مطمئن شوید که آن را در دمای بالا گرم نمی‌کنید.

۵- سیب زمینی

سیب زمینی به عنوان یک غذای اصلی، بهترین و آسان‌ترین برای نگهداری، گرم کردن و مصرف است. متأسفانه، باید تجدید نظر کنید. سیب زمینی منبع غنی ویتامین B6، پتاسیم و ویتامین C است، با این‌حال، اگر دوباره و دوباره گرم شود، احتمال تولید کلستریدیوم بوتولینوم (باکتری‌های ایجاد کننده بوتولیسم) وجود دارد.

حتی اگر سیب زمینی پخته شده را در دمای اتاق بگذارید، تولید باکتری فقط افزایش می‌یابد. بنابراین اگر می‌خواهید از رشد باکتری‌ها جلوگیری کنید، بهتر است آن‌ها را در یخچال نگهداری کنید یا اگر ظرف ۱ تا ۲ روز مصرف نشدند، دور بیندازید.

۶- دوباره گرم کردن قارچ

مورد بعدی در لیست غذاهایی که نباید دوباره گرم شوند، قارچ است. خوردن قارچ به محض آماده شدن توصیه می‌شود. در حالت ایده‌آل، آن‌ها نباید برای مصرف در روز بعد ذخیره شوند، زیرا منبعی از پروتئین‌ها هستند و مقادیر زیادی مواد معدنی دارند و با گرم کردن مجدد آن‌ها، این پروتئین‌ها را بیشتر می‌شکنید و باعث خرابی در سیستم گوارشی می‌شوید.

از این رو حرارت دادن آن‌ها باعث تولید سمومی می‌شود که حاوی نیتروژن اکسید شده و رادیکال‌های آزاد است. حتی اگر علاقه‌مند به نگهداری قارچ برای روز بعد هستید، مطمئن شوید که آن‌ها را سرد میل کنید.

۷- گرم کردن روغن‌های فشرده سرد ممنوع

یکی از بهترین منابع اسید چرب امگا ۳، روغن فشرده سرد مانند روغن بذر کتان، روغن زیتون و روغن کانولا است. چربی امگا ۳ به درجه حرارت بسیار حساس است، زیرا در دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد می‌شکند و فاسد می‌شود؛ بنابراین هرگز روغن فشرده را قبل از مصرف گرم نکنید. به گفته Livestrong، روغن‌های مختلف تحمل حرارت متفاوتی دارند.

اگر روغن را از حد ایمن آن بیشتر گرم کنید، می‌تواند بخارات سمی تولید کند. غذاهایی که روغن زیادی دارند، نباید در مایکروویو ریخته شوند، زیرا حرارت زیاد ممکن است باعث دود گرفتن روغن و تولید این سموم خطرناک شود. اگر می‌خواهید دوباره آن را گرم کنید، بهتر است آن را کم و آهسته بپزید یا اصلاً نپزید.

 اصولی و سالم غذا بخوریم!

در این مطلب با لیست غذاهایی که نباید دوباره گرم شوند، آشنا شدیم و باید بدانیم، همان‌طور که ابتدای مطلب گفته شد، غذاهای پروتئینی را نباید دوبار و در حرارت بالا گرم کرد؛ بنابراین آیا می‌شود ماهی را دوبار گرم کرد؟!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • محققان دریافتند که دوز پایین استامینوفن هم می‌تواند به قلب آسیب بزند
  • آیا ما در خطر وقوع ششمین انقراض جمعی هستیم؟