Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- تاکيد لاريجاني بر تقويت همکاري هاي ايران و چين به واسطه منافع مشترک، تصريح رحماني فضلي بر ارائه گزارش دستاوردهاي کلان کشور در جلسه ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي، اذعان عضو گروه بين المللي بحران بر شکست آمريکا در ايجاد اتحاد عليه ايران، اعلام آمادگي مدير طرح هاي گردشگري سوئيس براي همکاري با جزيره کيش و تظاهرات مردم شهرهاي مختلف آمريکا عليه اعلام وضعيت فوق العاده از سوي ترامپ مهمترين خبرهاي 12ساعت گذشته ايرنا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اخبار داخلي
**********
* پکن- ايرنا- رئيس مجلس شوراي اسلامي مهمترين هدف سفر خود به پکن را توسعه روابط عنوان کرد و گفت: منافع مشترک چين و ايران باعث تقويت همکاري هاي دوجانبه شده است.
* تهران- ايرنا- وزير کشور در پانزدهمين جلسه ستاد اطلاع رساني و تبليغات اقتصادي بر اولويت پيشگيري، ضرورت پاسخگويي فوري، ارائه گزارش هاي ايجابي از دستاوردهاي کلان کشور و اطلاع رساني در مسير افزايش اطمينان و اميد مردم تاکيد کرد.
* اسلام آباد- ايرنا- سفير ايران در پاکستان گفت: جمهوري اسلامي ايران در چهار دهه اخير از قربانيان اصلي تروريسم و افراط گرايي بوده و ادعاهاي تکراري عادل الجبير تلاش بي ثمر سعودي ها براي وارونه جلوه دادن تمامي واقعيت هاي مسلمي است که جامعه جهاني نسبت به آن اذعان دارد.
* بيرجند- ايرنا- معاون زراعت وزير جهاد کشاورزي گفت: اکنون بيش از 82 درصد انرژي مورد نياز غذايي و 86 درصد پروتئين مردم از توليدات داخل کشور تامين مي شود.
* تهران- ايرنا- حميرا ريگي سفير ايران در برونئي گفت که اميدوارم بتوانم به عنوان يک زن مسلمان ايراني نماينده شايسته اي براي جمهوري اسلامي باشم.
* تهران- ايرنا- اسقف اعظم ارامنه تهران در پيامي که در جشن ارامنه تهران به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي قرائت شد، تاکيد کرد که پس از انقلاب اسلامي، براي نخستين بار حقوق اقليت‌هاي قومي و ديني در ايران، جنبه قانوني به خود گرفت.
* تهران- ايرنا- سخنگوي وزارت امور خارجه با تاکيد براينکه عربستان پدرخوانده واقعي تروريسم تکفيري درجهان و منطقه است، تاکيد کرد: دولت سعودي به عنوان خاستگاه تفکري بنيادگرا که محل صدور تروريسم سازمان يافته در سطح جهان است، فاقد هرگونه صلاحيت و اعتبار براي متهم کردن ديگر کشورهااست.
* تهران- ايرنا- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينکه در نظام اسلامي تلاش هاي فراواني در زمينه معرفي و تبيين آموزه هاي قرآني و بهربرداري از آن رقم خورده است، تاکيد کرد:صدف هاي بسياري از ساحل قرآن کريم گردآوري کرده ايم اما با آنچه بايد به آن برسيم فاصله داريم.
* تهران- ايرنا- معاون وزير امور خارجه با يادآوري اينکه شرايط براي حضور بانوان شايسته ايراني در عرصه ديپلماسي فراهم است، افزود: اميدوارم سفير ايران در برونئي همانطور که در ساليان گذشته نمونه يک خانم موفق در عرصه هاي سياسي و اجتماعي بود، در عرصه بين‌المللي هم الگويي براي جامعه و بقيه سفرا باشد.
* قزوين- ايرنا- وزير دادگستري گفت: لازمه تحقق حقوق شهروندي شفافيت است که در اين رابطه يک لايحه در کميسيون لوايح دولت تنظيم شده تا به مجلس ارسال شود.
* تهران- ايرنا- معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده گفت: سيستان و بلوچستان در حوزه زنان پيشگام بوده و تحولات عظيمي در استفاده از ظرفيت هاي زنان در اين استان رخ داده است.
* اهواز- ايرنا- مديرکل مطبوعات وخبرگزاري هاي داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: 9 هزار و 300 رسانه از اين اداره کل مجوز دريافت کرده اند که از اين تعداد پنج هزار رسانه فعال هستند و بقيه به دلايل مختلف فعاليتي ندارند.
* پکن- ايرنا- علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي که به دعوت لي ژان شو همتاي چيني خود در راس هياتي به اين کشور سفر کرده است، وارد فرودگاه بين المللي پکن شد.
* قم- ايرنا- رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي بيان کرد: نيروهاي مسلح توانايي خوبي در ساخت تجهيزات مورد نياز کشور به ويژه در بخش خودروسازي و صنايع نفت و گاز دارند.
* تهران- ايرنا- دادستان کل کشور گفت: در شرايط جنگ اقتصادي امروز، نبايد اجازه دهيم يک صنعت يا واحد توليدي به دليل مشکلات حقوقي و قضايي تعطيل شود.
* يزد- ايرنا- علي اصغر مونسان معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: ايران، ظرفيت صادرات صنايع دستي تا سقف دو ميليارد دلار در سال را داراست و اين مزيت بزرگي است .
* تهران- ايرنا- نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي و عضو کميته ملي جوانان کميسيون يونسکو در ايران گفت: در راستاي استفاده از ظرفيت جوانان و زمينه سازي براي رشد مشارکت اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي آنان که امروز يکي از مهمترين موضوعات کشور ما است، بايد زمينه افزايش مشارکت سياسي آنها را فراهم کنيم.
* تهران- ايرنا- استاندار پيشين سيستان و بلوچستان با تکريم مقام شامخ شهدا، گفت: سيستان و بلوچستان با برخورداري از يک پنجم مرز خشکي و آبي کشور نه تنها هيچگاه منطقه آزار و زحمت براي کشور نبوده بلکه بار توليد امنيت کشور را برعهده داشته است.
اخبار خارجي
**********
* نيويورک- ايرنا- عضو گروه بين المللي بحران کمپين فشار حداکثري آمريکا عليه ايران را تنها داراي چهار عضو دانست که ره به جايي نمي برد و گفت: آمريکا در ايجاد اتحاد بيشتر عليه ايران در ورشو و مونيخ شکست خورد.
* کيش- ايرنا- مدير ارشد طرح هاي گردشگري سوئيس در نشستي با مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش براي همکاري و انتقال تجربيات صنعت گردشگري با جزيره کيش اعلام آمادگي کرد.
* تهران- ايرنا- مردم آمريکا در شهرهاي مختلف اين کشور اعلام وضعيت فوق العاده از سوي ترامپ براي ساخت ديوار مرزي مکزيک را سوء استفاده از قدرت دانسته و عليه آن تظاهرات کردند.
* تهران- ايرنا- فرمانداران 16 ايالت آمريکا در پي اعلام وضعيت فوق العاده از سوي رئيس جمهوري آمريکا براي ساخت ديوار مرزي، از اين اقدام ترامپ شکايت کردند.
* پکن- ايرنا- خبرگزاري رسمي چين از قول علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي ايران گزارش کرد که روابط ايران و چين بسيار دوستانه و نزديک است.
* تهران- ايرنا- هفت فلسطيني از جمله يک کودک، دوشنبه شب در نوار غزه به ضرب گلوله نظاميان صهيونيست زخمي و شماري نيز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار آسيب شدند.
* تهران- ايرنا- وزير دفاع آلمان در گفت وگو با نشريه بيلد بر لزوم بازگرداندن تروريست هاي آلماني از سوريه و محاکمه آنها در اين کشور تاکيد کرد.
* تهران- ايرنا- سه تن از جمله 2 نظامي در حمله انتحاري در قاهره پايتخت مصر کشته و سه تن نيز زخمي شدند.
* تهران- ايرنا- رئيس کميسيون اروپا گفت: در صورتي که دولت ترامپ تعرفه براي واردات خودرو از اتحاديه اروپا تعيين کند، اين اتحاديه واردات سويا و گاز مايع از آمريکا را قطع مي کند.
* تهران- ايرنا- نخست وزير رژيم صهيونيستي در حالي مدعي شد گرد هم آمدن نمايندگان کشورهاي مختلف در کنفرانس ورشو عليه ايران رويدادي جالب بود که ناظران بين المللي اين کنفرانس را نشانگر انزواي واشنگتن دانستند.
* تهران- ايرنا- سخنگوي نيروهاي مسلح يمن از ادامه نقض توافق صلح سوئد خبر داد و اعلام کرد که ائتلاف متجاوزان به سرکردگي عربستان و مزدورانش در 48 ساعت گذشته، 231 بار آتش بس الحديده را نقض کرده اند.
* سمنان- ايرنا- رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي عراق گفت: مقاومت، ايستادگي و‌ پايداري نظام‌ اسلامي ايران برابر استکبار‌جهاني، امروز عامل اصلي تضعيف آمريکا در‌ معادلات سياسي جهان و منطقه است.
* مسکو- ايرنا- سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه در ارزيابي نشست ورشو اعلام کرد که اقدامات اينچنيني آمريکا ثبات بلند مدت در خاورميانه را از بين مي برد و نمي تواند منجر به تقويت صلح در منطقه شود.
* تهران- ايرنا- جنبش مقاومت اسلامي (حماس) نسبت به ادامه تعرض صهيونيست ها به قبله نخست مسلمانان هشدار داد و خاطرنشان کرد که اين اقدام باعث شکل گيري قيام گسترده عليه دشمن صهيونيستي خواهد شد.
* ايرنا- تهران- انديشکده «کارنگي اروپا» هماهنگي سياست خارجي ايران، روسيه و ترکيه در قالب نشست هاي سوچي را هوشمندانه دانست و آن را براي حل بحران سوريه موثر و کارآمد خواند.
شبد**1953**1379
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز گذشته در خصوص شرایط جوی در چهارمحال و بختیاری اطلاعیه نارنجی هواشناسی صادر شد که بر اساس این اطلاعیه طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه انتظار وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال رخداد تگرگ در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: این سامانه از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه در سطح چهارمحال و بختیاری فعال خواهد بود که سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، وقوع صاعقه، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سبک همچنین احتمال آسیب به گلخانه‌ها در اثر وزش باد از جمله مخاطرات این سامانه در استان خواهد بود.

وی ادامه داد: به شهروندان در چهارمحال و بختیاری توصیه می‌شود از اسکان و پارک خودرو در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، چرای دام‌ها در مناطق مرتفع، انجام فعالیت‌های کوهنوردی و… خودداری کرده همچنین نسبت به تنظیم آب ورودی به استخرهای پرورش ماهی اقدام کنند.

چراغپور عنوان کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت چهارشنبه از چهارمحال و بختیاری خارج شده و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز شاهد کاهش نسبی دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه پدیده خاصی در چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی نمی‌شود اما از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد.

کد خبر 6085200

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم
  • عناوین روزنامه‌های روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی دوشنبه ۳ اردیبهشت