Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@18:44:29 GMT

«ایده آزاد» نمایش توانمندی طراحان اسباب‌بازی است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۰۵۳

«ایده آزاد» نمایش توانمندی طراحان اسباب‌بازی است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیدین مهدی‌زاده گفت: «ضرورت گردهم‌آیی و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها به منظور رسیدن به ایده‌های بهتر همیشه وجود داشته است. اما با توجه به ظرفیت‌های به وجود آمده در صنعت اسباب‌بازی ایران، ضرورت این موضوع برای جامعه طراحان اسباب‌بازی دو چندان شده است. برگزاری چنین رویدادهایی ضمن این‌که نمایش درستی از توان طراحان خواهد بود لزوم ارتباط مستقیم و تعامل همه‌جانبه مابین طراحان و تولید کنندگان و مخاطبان را فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی به تشریح اهداف این جشنواره پرداخت و گفت: «مقصود از برگزاری این رویداد، تنها برگزیده شدن یک یا چند ایده نیست. بلکه هدف این گردهمایی تعامل طراحان و تولیدکنندگان و احتمالا سرمایه‌گذاران است. چه جایزه‌ای از این بالاتر که طراحان بتوانند بدون واسطه با مخاطبان خود روبه‌رو شوند و نظرهای آنان را درباره طرحشان دریافت کنند.»

مهدی‌زاده از حمایت اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از این رویداد خبر داد و گفت: «این نهاد موافقت کرده است که از طرح‌های برتر که تخمین می‌زنم ۱۰ طرح باشند تا مرحله تولید و ورود به بازار، حمایت کامل داشته باشد. البته در نظر داریم از ایده‌های برتر به نحو شایسته تقدیر به‌عمل آوریم.»

دبیر «ایده آزاد» درباره‌ شیوه‌ی داوری اولیه‌ی این رویداد گفت: «در مرحله اول از میان ایده‌های رسیده چهل ایده به مرحله رقابت راه خواهد یافت که کارگاه‌های آموزشی توان‌افزایی برای ایده‌پردازان این چهل ایده برگزار خواهد شد. در این مرحله ملاک انتخاب طرح‌ها همان اصولی خواهد بود که شورای نظارت بر اسباب‌بازی برای صدور مجوز تولید برای اسباب‌بازی‌ها دارد. در این مرحله کیفیت ایده‌ها داوری قطعی نمی‌شوند. بلکه ایده‌هایی انتخاب می‌شود که از یک سو تکراری و کپی نباشند و از سوی دیگر با اصول حاکم بر یک اسباب‌بازی خوب مغایرت نداشته باشند. البته یک ملاک کلی قابل تولید و عرضه بودن ایده‌ها در طول رویداد، مدنظر داوران خواهد بود.»

وی عنوان کرد: «امیدواریم رویداد ایده آزاد اسباب‌بازی یک رویداد مستقل برای حضور طراحان اسباب‌بازی و مستقل از جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی بتواند دوبار در سال برگزار شود.»

مهدی‌زاده ادامه داد: «به شخصه احساس می‌کنم در حوزه ایده‌پردازی و طراحی اسباب‌بازی در ایران با هیچ چالشی مواجه نیستیم و بسترهای به وجود آمده در صنعت اسباب‌بازی به صورت کامل و بسیار سالم پذیرای ایده‌ها و طرح‌های نو است. امید است که با وجود چنین رویدادها و گردهمایی‌ها جامعه تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اسباب‌بازی ایران به خودباوری لازم برسد تا از حضور طراحان به نحو مناسبی در این صنعت سود ببریم».

کد خبر 4545983 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: اسباب بازی ایرانی جشنواره اسباب بازی جشنواره ملی اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس» امسال شاهد برگزاری نخستین رویداد هاکا مستر است؛ رویدادی که با هدف یادگیری سریع برگزار می شود. در این رویداد با ارائه ۸ کارگاه آموزشی و ۴ پنل تخصصی در زمینه‌های مختلف، شرکت کنندگان با مفاهیم کلیدی و ابزار های پیشرفته برای تبدیل ایده‌ به واقعیت در زمانی کوتاه، آشنا می شوند.

هاکا مستر فرصتی برای یادگیری سریع موضوعات کاربردی است. این برنامه به شرکت کنندگان کمک می کند تا مهارت های جدیدی را کسب کنند دانش خود را گسترش دهند و برای چالش های دنیای واقعی آماده شوند.

ایجاد شبکه ای از نوآوران بر اهداف دیگر این رویداد است. این برنامه فرصتی برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا با دیگر نوآوران از سراسر کشور ارتباط برقرار کنند و از تجربیات و ایده های یکدیگر بیاموزند.

ارائه ابزارهای پیشرفته برای تبدیل ایده به واقعیت از دیگر اهداف ها مستر اینوتکس ۲۰۲۴ است. در این رویداد به شرکت کنندگان ابزارهای لازم برای تبدیل ایده های خود به واقعیت داده می شود. این ابزارها شامل مواردی مانند نرم افزار طراحی، پلتفرم های نمونه سازی، و منابع مالی است.

در این رویداد کارگاه های مختلفی برگزار می شود. ایده‌پردازی، اعتبارسنجی و تحقیق بازار یکی از کارگاه هاست. در این کارگاه شرکت کنندگان با تکنیک‌های خلاقانه ایده‌پردازی آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چگونه ایده‌های خود را پرورش داده و آنها را به طرح‌های عملی تبدیل کنند.

بیزینس مدل‌های برند از دیگر کارگاه های این رویداد است. در این کارگاه با انواع مدل‌های کسب و کار آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چگونه مدل مناسب برای ایده‌تان را انتخاب کنید.

طراحیMVP افسانه‌ای کارگاه دیگری است که در این رویداد برگزار می شود. در این کارگاه با روش‌های سریع و کاربردی طراحی محصول و تجربه کاربری (UX/UI) آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چگونه محصولاتی و کاربر پسند خلق کنید.

بازاریابی برای ایده‌هایی که به دنیا نیامده‌اند عنوان کارگاه دیگری از هاکا مستر است. در این کارگاه با تکنیک‌های جذب مشتری آشنا خواهید شد و یاد می‌گیرید که چگونه با استفاده از روش‌های خلاقانه و نوین، مشتریان را به ایده‌تان جذب کنید و ریسک استارتاپ خود را کاهش دهید.

پنل انتقال تجربه مدیران محصول و مارکتینگ نیز در این رویداد برگزار می شود. در این پنل، مدیران محصول و مارکتینگ شرکت‌های موفق تجارب و چالش‌های خود را با شما به اشتراک می‌گذارند و درس‌هایی ارزشمند از دنیای بازاریابی به شما می‌آموزند.

آشنایی با مهمترین روش‌های توسعه سریع برنامه‌نویسی سرور، پنل انتقال دانش و تجربه مدیران، فرصت‌ها و قواعد جذب سرمایه، هنر ارائه به داور و سرمایه‌گذاران، پنل انتقال تجربه مدیران نوآوری صنایع و سرمایه‌گذاران هم از دیگر برنامه های این رویداد است.

گفتنی است؛ شرکت‌کنندگان در این برنامه مهارت استفاده از ابزارهای نوآورانه را در تبدیل ایده‌های خود به واقعیت در زمانی کوتاه آموخته و به انتقال دانش و تجربه با یکدیگر می‌پردازند.همچنین محتوای آموزشی این برنامه با مشارکت اساتید و افراد صاحب‌نظر ضبط و منتشر شده و دراختیار دیگر علاقمندان در شبکه نوآوری قرار می گیرد.

اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارتاپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکارها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

کد خبر 6087306 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل