Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند. 

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون خطر سقوط اخلاقی بدتر از اوضاع ناگوار اقتصادی است، شاخص کل بورس تقویت شد، جهش سهام آسیایی با امید به حمایت بانک‌های مرکزی، تداوم افت «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن، طلای سیاه رکورد ۳ ماهه زد، قدرت خرید مردم ۶۰ درصد کاهش یافته است، دستمزد سال آینده تا پایان اسفندماه نهایی خواهد شد و حباب قیمت در بازار خودرو مقطعی است را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شافعی خطاب به جهانگیری: خطر سقوط اخلاقی بدتر از اوضاع ناگوار اقتصادی است

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران دیروز در مراسم نکوداشت سید علاء میرمحمدصادقی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گفت: در شرایطی که ما در آن قرار داریم، اوضاع اقتصادی آن‌قدر خطر بزرگی نیست برای مسائل و مشکلات ما، و موضوعی که کمتر به آن توجه می‌شود، مسئله سقوط اخلاقی در جامعه است. وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: شاید هر فردی مسئول است که این موضوع مهم را به طور جدی مورد توجه قرار دهد و این بزرگداشت هم در اصل توجه دادن به مسئله سقوط اخلاقی در جامعه است.

موج جدید گرانی طلا همزمان با افت دلار

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی امیدواری سرمایه گذاران به حل اختلافات تجاری آمریکا و چین و افت ارزش دلار به بالاترین حد در بیش از یک هفته گذشته افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۳۲۴.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار ۳۱ ژانویه تا مرز ۱۳۲۶.۸۰ دلار صعود کرده بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۳۲۷.۸ دلار معامله شد. دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ اظهار کرد: رفع ریسک‌های پیرامون مذاکرات تجاری آمریکا و چین قطعاً به نفع همه بازارها خواهد بود و نشانه‌های پیشرفت در مذاکرات، تقاضا برای دلار را کمتر کرده و از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

شاخص کل بورس تقویت شد/ بیشترین ارزش معاملات به بانکی‌ها رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با کاهش ۵۵۰ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۱۵۶ هزار و ۷۰۵ واحد رسید. این در حالی است که در دو روز گذشته شاهد ریزش  ۱۱۵۴ واحدی نماگر کل بازار سرمایه بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۵۹ واحد به رقم ۴۵ هزار و ۳۹۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۷۷ واحد، عدد ۲۹ هزار و ۶۳۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۴ واحد به رقم ۲۰ هزار و ۷۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۱۱۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۱۷۳ هزار و ۷۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۱۹ واحد افزایش به رقم ۱۱۶ هزار و ۶۹۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز همانند روز قبل، با ۳۷۸ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳۰۶ هزار و ۱۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. در معاملات دیروز ، بانکی ها با ۵۰.۹ میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات و گروه شیمیایی ها بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

 

جهش سهام آسیایی با امید به حمایت بانک‌های مرکزی

روز دوشنبه با پیش‌بینی ارائه مشوق‌های مالی از سوی بانک‌های مرکزی اقتصادهای بزرگ، سهام آسیایی به طور گسترده جهش کردند. گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌ای در خارج از ژاپن ۱ درصد جهش کرد و سقوط سنگین روز جمعه خود را جبران کرد. نیکی ژاپن ۱.۸ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح امسال خود رسید، درحالی که شاخص سهام استرالیا ۰.۷ درصد رشد کرد. شاخص شرکت‌های برتر شانگهای ۱.۶ درصد جهش کرد. اما درحالی‌که بازارهای آمریکا با تعطیلات رسمی بستنه بودند، معاملات کمی تحت شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ انجام شد و این شاخص بدون تغییر ماند.

تداوم افت «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 در جلسه داد و ستدی دیروز با کاهش بیش از 5/ 0 درصدی قیمت به بهای 53 هزار و 37 تومان معامله شدند. سایر سررسیدهای وام شرایط متفاوتی را از هم تجربه کردند، اما ویژگی مشترک همه آنها نوسان کم‌دامنه قیمت بود. آمار اولیه از شرایط معاملات واحدهای مسکونی در 20 روز ابتدایی بهمن‌ماه افزایش حدود 15 درصدی حجم معاملات نسبت به مدت مشابه در دی را نشان می‌دهد. تغییر صورت گرفته در رویه معاملات مسکن بیشتر ناشی از نزدیک شدن به عید محسوب می‌شود و ممکن است دوام چندانی نداشته باشد. با این حال مقایسه تعداد معاملات در چند وقت اخیر نسبت به سال‌های گذشته حاکی از رکود حاکم بر بازار مسکن است. حال با رسیدن به پایان بهمن‌ماه برای رصد دقیق تغییرات بازار خانه‌های مسکونی باید منتظر گزارش ماهانه تحولات بازار مسکن بانک مرکزی باشیم.

طلای سیاه رکورد ۳ ماهه زد

روز دوشنبه، به کمک کاهش تولید اوپک و متحدان و تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا، قیمت نفت به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر تا کنون رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، برای اولین بار در سال جاری، از ۵۶ دلار فراتر رفت و تا ساعت ۷:۰۹ به وقت تهران، با ۰.۵۲ درصد رشد نسبت به قیمت بسته شده در روز جمعه، به رکورد ۵۶.۲۷ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، به رکورد ۶۶.۷۸ دلار رسید و سپس تا ساعت ۷:۱۲ به وقت تهران، در ۶۶.۲۵ دلار تثبیت شد که ۰.۰۶ درصد از قیمت بسته شده روز جمعه بالاتر بود. برای هر دو بنچ‌مارک نفتی، رکورد دیروز بالاترین قیمت آنها از ۲۰ نوامبر ۲۰۱۸ تا کنون است.

زنگنه: بنزین کم نداریم بلکه میتوانیم صادر کنیم

بیژن زنگه وزیر نفت در مراسم بهره برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: ظرفیت پذیرش خوراک در پالایشگاه‌های نفت یک میلیون و ۷۰۰ هزاربشکه بود وبا به مدار آمدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت ۴۰۰ هزار بشکه میعانات به ۲ و یک دهم ملیون بشکه رسید و در این مدت ۲۰ درصد ظرفیت پالایشگاهی کشور افزوده شد. زنگنه ادامه داد: ظرفیت تولید بنزین پایه در سال نودو یک؛ ۵۲ میلیون لیتر و با اکتان افزار‌ها به ۵۸ میلیون لیتر رسید.در بهمن امسال این ظرفیت به ۱۰۱ میلیون رسیده و تا پایان سال ۱۰۵ میلیون عبور می‌کنیم. وزیر نفت افزود: ظرفیت تولید بنزین کشور در طول ۸ سال دو برابر شده و این تاریخی‌ترین جهش در تولید بنزین کشور است که بیش از ۵۰ میلیون به ظرفیت تولید کشور افزوده شده است. وی گفت:به علت خودکفایی تولید بنزین آمریکا نمی‌تواند ما را برای واردات بنزین تهدید کند. زنگنه افزود: نه تنها بنزین کم نداریم بلکه می‌توانیم صادر کنیم، اما عمدا برای حفظ ذخایر داخلی صادر نمی‌کنیم. وی گفت: از مهر ماه امسال بنزین وارد نشده است و در بودجه سال آینده هم چیزی نوشته نشده و نیازی هم به واردات بنزین وجود ندارد. /باشگاه خبرنگاران جوان

قدرت خرید مردم ۶۰ درصد کاهش یافته است

وحید شقاقی شهری در مورد کاهش قدرت خرید آحاد جامعه بویژه طبقات فرودست گفت: با توجه به اینکه قیمت کالاهای مشمول یارانه ارزی ۴۰ درصد و کالاهای غیرمشمول یارانه ارزی نیز ۷۰ درصد افزایش داشته‌اند، می‌توان از میانگین این دو نتیجه‌گیری کرد که قدرت خرید مردم یعنی طبقات متوسط و فرودست جامعه تقریبا ۵۵ یا ۶۰ درصد کاهش یافته است، البته در کنار این کاهش میزان پس‌انداز مردم نیز همین روال را داشته است. وی در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: در این شرایط که دولت می‌بایست در کنار این طبقات باشد هنوز هیچ برنامه‌ای برای حمایت از این اقشار نمی‌بینیم. این بسته‌های حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی هم با مشکلاتی مانند عدم شناسایی افراد مستحق و پایین بودن رقم نتوانست تاثیر ملموس و پایدار داشته باشد. باید توجه داشت که با یک یا دو بسته حمایتی ۲۰۰ هزار تومانی نمی‌توان این کاهش قدرت خرید مردم را جبران کرد بطوری که نیازمند یک برنامه مدون و منظم برای بازیابی قدرت خرید هستیم.

دستمزد سال آینده تا پایان اسفندماه نهایی خواهد شد

معاون امور روابط کار وزارت کار درباره زمان آغاز مذاکرات تعیین دستمزد ۹۸ کارگران شورای عالی کار اظهار داشت: خوشبختانه هزینه معیشت ماهیانه در کمیته مزد شورای عالی کار با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی هفته گذشته استخراج شد؛ همچنین در حال گزارش‌گیری نرخ تورم از مراجع ذی‌صلاح هستیم تا در مذاکرات مزدی لحاظ شود. وی، با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای تشکیل جلسات شورای عالی کار با دستور کار تعیین دستمزد ۹۸ هستیم، افزود: اولین نشست این شورا با حضور شرکای اجتماعی به زودی برگزار می شود و طبق قانون فرایند تعیین حداقل دستمزد طی خواهد شد. حاتم شاکرمی در گفتگو با مهر، همچنین درباره زمان تعیین دستمزد سال آینده با توجه به نزدیک شدن به ماه پایانی سال گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته ان شاءالله تا پایان اسفند موضوع تعیین دستمزد ۹۸ کارگران نهایی می شود تا مذاکرات دستمزد به بعد از سال موکول نشود.

اداره کشور در زمان جنگ تنها با سالانه ۱۰ میلیارد دلار درآمد ارزی

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید: کاهش نرخ ارز شدنی است و اگر زمینه شفافیت و جلوگیری از خروج سرمایه فراهم شود کاهش نرخ ارز به تدریج بر روی نرخ کالا و خدمات نیز تاثیرگذار خواهد بود. حریری با بیان اینکه، تقاضای خرید کالای لوکس در کشور به شدت افزایش یافته است، گفت:‌ آمار قاچاق کشور نیز کاهش یافته است و فراموش نکنیم که در زمان جنگ با جمعیتی بالغ بر نصف جمعیت کنونی کشور سالانه با ۱۰ میلیارد دلار درآمد ارزی اداره می‌شد و در سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ متوسط درآمد ارزی کشور حدود ۳۰ میلیارد دلار بوده است درحالی که اکنون تنها ۳۰ میلیارد دلار گاز و پتروشیمی به فروش می‌رسد. وی درباره تاثیر کاهش نرخ دلار بر کالا و خدمات، افزود:‌ کاهش نرخ دلار به تدریج بر روی نرخ کالا و خدمات تاثیرگذار خواهد بود. اینکه مردم اثر کاهش نرخ دلاراز ۱۸ هزار تومان به ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان را ندیده‌اند به دلیل انتظارات تورمی است و از سوی دیگر افزایش قیمت کالاها به اندازه دلار ۱۸ هزار تومان نبوده است.

حباب قیمت در بازار خودرو مقطعی است

محمدرضا نجفی منش درباره افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر گفت: شرایط امروز بازار خودرو هیچ تغییری نسبت به ماه های گذشته نداشته و این افزایش قیمت حبابی است که بزودی نیز از بین خواهد رفت. وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر هیچ دلیل مشخصی ندارد، اظهار داشت: این افزایش قیمت ناشی از عدم عرضه خودرو در بازار نیست و بیشتر دلالی است. رییس انجمن قطعه سازان در عین حال خاطرنشان کرد: در دو ماهه اخیر و از آنجایی که خودروسازان بدهی خود را به قطعه سازان نداده اند، تولید خودرو کاهش یافته ولی این موضوع عامل افزایش قیمت در روزهای اخیر نیست. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: خودروسازان ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان دارند؛ در حالی که اگر از ابتدای سال اجازه داده می شد تا قیمت خودرو به تدریج بالا برود، امروز تولید نیز اُفت نمی کرد. /ایبنا

خودروسازی آلمان قربانی تعرفه‌های آمریکا

درنهایت پس از انتظارهای فراوان، وزارت بازرگانی آمریکا گزارش خود را در مورد اینکه آیا خودروهای وارداتی تهدیدی برای امنیت‌ملی آمریکا خواهند بود یا خیر به دونالد ترامپ ارائه کرده است، موضوعی که می‌تواند موجب اعمال تعرفه‌های تجاری قابل توجه بر واردات خودرو و قطعات آن به آمریکا شود. در این گزارش تاکید شده است که خودروسازی آلمان بیشترین زیان را از اعمال تعرفه بر صادرات به آمریکا متحمل خواهد شد. به نقل از گزارش دنیای اقتصاد؛ تاکنون مقامات آمریکا هیچ گونه نظری در مورد گزارش ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا نداشته‌اند.خودروسازان و قطعه‌سازان پیش‌بینی کرده‌اند که پیشنهادهای مطرح‌شده در این گزارش شامل اعمال تعرفه‌های ۲۰ تا ۲۵درصدی بر خودروهای مونتاژی وارداتی و قطعات آنها به آمریکا شود یا ممکن است تعرفه‌های سبک‌تری نیز بر فناوری نسل جدید خودرو‌ها مانند خودران‌ها و خودروهای برقی وارداتی به آمریکا نیز اعمال شوند. از میان خودروسازان مختلف، مرسدس‌بنز، فولکس‌واگن و بی‌ام‌و حتی با وجود اینکه نیاز صادرات به آمریکا را با ساخت کارخانه در این کشور کاهش داده‌اند، بیشترین آسیب‌پذیری را دربرابر تعرفه‌های احتمالی خواهند داشت.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: گرانی طلا افت دلار زنگنه بنزین تولید اوپک تحریم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد

قیمت دلار از ابتدای سال ۱۴۰۲ در محدوده قیمتی ۴۸ تا ۵۱ هزار تومان نوسانات اندکی داشت و بازار این نوسانات کم و خنثی بودن را مدیون سیاست ارزپاشی بود، همان سیاستی که فقط توانست قیمت دلار را تا پایان انتخابات نمایندگان مجلس فریز کند و پس از آن شاهد بودیم که بازار چگونه مسیر حرکتی خود را تغییر داد. حال این پرسش مطرح می‌‎شود که آیا این افزایش ادامه خواهد داشت یا خیر؟

به گزارش طلا، کارشناسان پاسخ‌های متفاوتی را برای این سوال مطرح می‌کنند. عده‌ای بر این باورند که نرخ دلار در سال آینده افزایشی خواهد بود. اصغر سمیعی، کارشناس بازار ارز می‌گوید: قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ قطعا افزایشی خواهد بود و بعید می‌دانم نرخ دلار به قبل از محدوده محدوده‌های فعلی بازگردد.

وی می‌افزاید: اکنون یک تورم بالای ۴۰ درصد را در کشور شاهد هستیم، این در حالی است که تورم در کشورهای حوزه دلار زیر ۴ درصد است. این اختلاف ۳۶ درصدی چه بخواهیم و چه نخواهیم خودش را در یک جایی نشان خواهد داد.

به بیانی دیگر وقتی اختلاف نرخ تورم ما با کشورهای حوزه دلار ۳۶ درصد است که به معنی این خواهد بود که روزانه به طور منظم قیمت ارز باید یک در هزار افزایش پیدا کند.

سمیعی می‌گوید: در این میان ممکن است به دلایلی سیاست مسئولان کشور این باشد که با تزریق بیش از تقاضا قیمت ارز را کنترل کنند دقیقا همانند کاری که قبل از انتخابات انجام شد. این کار شاید برای مدت کوتاهی جواب بدهد، اما در درازمدت شدنی نیست و در پایان به زیان اقتصاد کشور تمام خواهد شد.

مسئولان اقتصادی اگر بخواهند متناسب با مصلحت اقتصاد کشور عمل کنند نباید به زور تزریق بیش از تقاضا مانع رشد قیمت ارز شوند. قیمت باید روند منطقی خود را طی کند.

ارزش ذاتی دلار ۵۳ هزار تومان است

از سوی دیگر برخی‌ معتقدند که ارزش ذاتی دلار رقم‌های پایین‌تری است و پس از فروکش کردن هیجانات، قیمت باید به محدوده‌های قبلی خود بازگردد.

سجاد بوربور، کارشناس بازار ارز، اما نظری متفاوت از سمیعی دارد. او درخصوص سرنوشت قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: واقعیت این است که ارزش دلار روی کاغذ ۵۳ هزار تومان است نه بیشتر! البته بازار می‌تواند با هیجان به ۶۰ هزار تومان هم برسد، اما ارزش ذاتی همان ۵۳ هزار تومان است.

اگر بازار هیجان ‎زده نمی‌شد قیمت در همان حدود باید ثابت می‌ماند، چون نقدینگی که سوخت حرکت دلار است تکان نخورده پس قرار نیست که نرخ دلار افزایش یابد.

وی ادامه می‌دهد: ما یکسری سیاست‌های انقباضی همانند فروش اوراق از سوی بانک مرکزی و عرضه سکه‌های بدون تاریخ از سوی دولت داشتیم که باعث شده بود قیمت دلار را ثابت نگه دارد. به همین دلیل احتمال افت قیمت دلار تا یک ماه آینده بیشتر از رشد آن خواهد بود.

بوربور در بخش دیگری از اظهارات خود به نوع عملکرد دولت در بازار ارز در سال ۱۴۰۲ اشاره می‌کند و می‌گوید: اوایل سال ۱۴۰۲ دست دولت در بازار ارز آنچنان باز نبوده و فقط با خبردرمانی بازار را مدیریت می‌کرد.

خبرهایی همچون توافق میان ایران و عربستان، خبرهای خوبی درخصوص برجام، بهبود روند فروش نفت و ... منتشر شد و هدف کنترل تورم بود. در آن شرایط انتظارات تورمی به سرعت کاهش پیدا کرد و به دنبال آن شاهد جلوگیری از قیمت ارز بودیم.

دولت در سال جاری با فشار حداکثری مانع رشد نقدینگی شد، اما باید توجه داشته باشیم ثابت نگه داشتن نقدینگی به شکل دستوری به معنای نابودی بخش خصوصی و تولید خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • منتظر ارزانی خودرو باشیم یا گرانی؟
  • هر باک بنزین معادل قیمت 9 بار شارژ کامل خودروی برقی!
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد