Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:40:13 GMT

2443 ماموریت فوریت پزشکی در خمین ثبت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۱۷۹

2443 ماموریت فوریت پزشکی در خمین ثبت شد

خمین - ایرنا - سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: 2 هزار و 443 ماموریت توسط اورژانس و فوریت پزشکی امسال در این شهرستان ثبت شده است.

«علی صفدری» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یکهزار و 635 نفر در ماموریت های شهری با اورژانس خمین به بیمارستان امام خمینی (ره) و در ماموریت های جاده ای نیز 473 مجروح برای پیگیری درمانی به مرکز درمانی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: بر اساس آخرین آمار 337 نفر امسال از خدمات پیش بیمارستانی فوریت های پزشکی استفاده کردند.
وی گفت: مرکز فوریت های پزشکی خمین با 21 نیروی انسانی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، 2 پایگاه جاده ای و سه دستگاه آمبولانس فعال است.
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین ادامه داد: زمان حضور در ماموریت های فوریت های پزشکی در این شهرستان بر بالین بیماران و حادثه دیدگان از شاخص کشوری پایین تر است.
صفدری افزود: شمار فوتی های ناشی از تصادف ها از ابتدای امسال تاکنون، 10 نفر و جان باختگان غیر تصادفی 88 نفر است.
وی افزود: میانگین زمان حضور آمبولانس های اورژانس در ماموریت های درون شهری هشت دقیقه و در جاده های کشور حدود 14 دقیقه است که این میانگین در خمین به ترتیب 6 و هشت دقیقه است.
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین ادامه داد: به منظور تقویت و پوشش بیشتر در ارایه خدمات اورژانسی، 2 پایگاه جاده ای در روستای شهابیه و دربند ساخته شده است تا آمبولانس ها و عوامل اورژانس با سرعت بیشتری به محل وقوع حادثه اعزام شوند.
صفدری گفت: عوامل مختلفی چون مزاحمت های تلفنی، مبلمان شهری نامناسب، ترافیک در تغییر زمان حضور در ماموریت فوریت های پزشکی نقش دارند.
وی افزود: طرح آموزش دانش و کسب مهارت های عملی احیای قلبی ریوی پایه در مراکز بهداشتی و درمانی، مساجد و مدارس این شهرستان در حال برگزاری است.
سرپرست مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: با اجرای اصولی و صحیح اقدامات حیات بخش، می توان از وقوع بسیاری از مرگ ها و عوارض شدید ایست قلب، تنفسی پیشگیری کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
7277/3075/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان خمين فوريت هاي پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب‌های افغانستان جان ۳۳ نفر را گرفت

سازمان مدیریت حوادث طبیعی افغانستان از کشته شدن دستکم ۳۳ نفر و مصدوم شدن ۲۷ نفر بر اثر سیلاب اخیر در این کشور خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جانان سایق» سخنگوی سازمان مدیریت حوادث طبیعی افغانستان اعلام کرد بر اثر سیلاب‌های اخیر در این کشور دستکم 33 نفر کشته و 27 نفر دیگر نیز مصدوم شدند.

وی افزود: سیل اخیر علاوه بر تلفات جانی، باعث تخریب نزدیک به 606 خانه مسکونی و 1950 جریب زمین کشاورزی نیز شده است.

سایق گفت: ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات شاهد بارش باران و جاری شدن سیلاب‌ در روزهای اخیر بوده‌اند.

اعلام آمادگی سازمان ملل برای کمک به آسیب دیدگان سیل در افغانستانسازمان همکاری اسلامی خواستار کمک به آسیب دیدگان سیل در افغانستان شد

سخنگوی سازمان مدیریت حوادث طبیعی افغانستان، تخریب حدود 85 کیلومتر راه و فرعی، تلف شدن 200 رأس دام و خسارت بیش از هزار خانوار را از دیگر پیامدهای سیل اخیر در افغانستان برشمرد.

سایق افزود از آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی برای 22 هزار و 851 خانواده آسیب‌پذیر کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

سازمان مدیریت حوادث طبیعی افغانستان هشدار داد براساس اطلاعات هواشناسی، بارندگی‌ها در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروز ۱۰ نفر در سیلاب استان‌های جنوبی آسیب دیدند
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • ماموریت شهرهای هوشمند هند
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • سیل در افغانستان / ۳۳ کشته و ۲۷ مجروح
  • سیلاب‌های افغانستان جان ۳۳ نفر را گرفت
  • انجام بیش از ۴۳ هزار ماموریت اورژانس در سال ۱۴۰۲
  • اجرای بیش از دو هزارو ۷۰۰ ماموریت اورژانس ۱۱۵ مشهد در ایام عید سعید فطر
  • ثبت بیش از ۲۰۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری