Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@20:20:55 GMT

سه پارکینگ طبقاتی در قم احداث می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۱۸۸

سه پارکینگ طبقاتی در قم احداث می شود

عباس ذاکریان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طراحی ها در حال انجام می باشد و قرار است معاونت فنی و عمرانی شهرداری پیمانکار مناسب برای این طرح ها را انتخاب نماید تا تملک ها نیز صورت گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تملک قدری مشکل است، تصمیم گرفته شد زیر معابری که تقاضای پارکینگ زیاد است، پارکینگ های زیرزمینی و طبقاتی احداث شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که تعداد زیادی پارکینگ در شهر قم نیاز است، ادامه داد: هر کدام از پارکینگ ها ظرفیت 200 تا 300 خودرو خواهد داشت و امیدواریم سال آینده با اجرایی شدن این طرح ها، نهضت ساخت پارکینگ در این شهر کلید بخورد.
ذاکریان بیان کرد: در چند سال گذشته ساخت پارکینگ در طرح تفضیلی در دستور کار بوده، ولی تملک نقاطی که برای پارکینگ پیش بینی شد دشوار بود و این طرح قدری با تاخیر مواجه شده است.
وی با اشاره به تعداد پارکینگ های عمومی در سطح شهر قم، بیان کرد: پارکینگ زائر با گنجایش 2 هزار خودرو و پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز با ظرفیت حدود یک هزار و 500 تا 2 هزار جای پارک خودرو در هسته مرکزی شهر واقع شده اند.
وی با بیان این که ایجاد پارکینگ طبقاتی در محل پارکینگ شرقی از برنامه های آینده شهرداری است، خاطرنشان کرد: تعدادی پارکینگ نیز در بستر رودخانه و مجاور حرم مطهر ساماندهی شده که ظرفیت مناسبی برای پارک خودرو دارند و پارک های حاشیه ای کنار معابر نیز محل مناسبی برای پارک خودرو شهروندان است.
به گفته معاون شهردار قم، 2 زمین خالی که در چهارراه شهدا و کنار بیمارستان کامکار قرار دارد نیز به صورت موقت به عنوان پارکینگ استفاده می شود.
وی با تاکید بر سخت گیری در صدور پروانه ساخت برای تامین پارکینگ مورد نیاز، بیان کرد: هنگام صدور پروانه مالکان موظف هستند پارکینگ مورد نیاز را یا در ملک خود تامین نمایند و یا در شعاع 200 متری ملک، زمینی خریداری و به عنوان پارکینگ استفاده نمایند.
وی گفت: با توجه به اینکه در طرح تفضیلی، برای ساختمان ها با کاربری مسکونی تا 250 متر، اداری و تجاری 50 متری یک پارکینگ در نظر گرفته شده، در صورتی که یک پارکینگ پاسخگوی نیاز ساکنان این ساختمان ها نخواهد بود.
ذاکریان افزود: به عنوان مثال یک فروشگاه زنجیره ای 200 مترمربعی بر اساس ضوابط طرح تفصیلی نیاز به چهار پارکینگ دارد؛ در صورتی که این تعداد پارکینگ حتی برای کارکنان این فروشگاه نیز کافی نیست.
وی با تاکید بر این که ضوابط تامین پارکینگ باید تغییر کند، گفت: از سوی دیگر طبق قانون مجلس شورای اسلامی ایجاد ساختمان هایی با کاربری درمانی از جمله ساختمان پزشکان، در ساختمان های مسکونی نیز ممکن است و اگر به ازای هر 250 متر مربع یک پارکینگ تامین شود، این تعداد پاسخگوی مراجعه کنندگان نمی باشد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 حرم مطهر حضرت معصومه خودرو شهرداری قم مجلس شورای اسلامی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام صبح روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه، از پروژه ۶ خطه شهر مهران تا میدان اربعین پایانه مرزی مهران و پارکینگ جدید اربعین بازدید کرد.

ساتاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه گفت: در آینده نزدیک با رییس سازمان برنامه و بودجه دیدار خواهیم شد و در این دیدار اعتبارات لازم برای پروژه ۶ خطه ۱۱ کیلومتر مسیر شهر مهران تا میدان اربعین پیگیری می‌شود

بهرام‌نیا افزود: امسال جانمایی مواکب در میدان اربعین براساس نظر و برنامه ستاد اربعین استان است و نقشه جامع آن به زودی تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: برای رفاه حال زوار با همکاری بخش خصوصی، پارکینگی با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی با ۱۵ هکتار در حال آماده‌سازی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: وجود این پارکینگ از ضروریات بود که امروز شاهد هستیم که عملیات این پارکینگ در حال آماده سازی است.

وی تاکید کرد: نرخ پارک روزانه خودرو براساس ستاد اربعین و با نظارت دستگاه‌های متولی است.

کد خبر 6081659

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت جدید خدمات پارکینگ‌های کرمانشاه
  • بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار ۱۴۰۳
  • احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در پایانه مرزی مهران
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • پیگیری اعتبارات لازم برای طرح ۶ خطه شهر مهران
  • ایجاد پارکینگ با ظرفیت ۱۰ هزار خودرو در مرز مهران
  • احداث پارکینگ جدید در مهران
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد