Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:20:18 GMT

ذخیره سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی 16 برابر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۲۰۵

ذخیره سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی 16 برابر شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش بارندگی های اخیر، ذخیره آب در سازه های آبخیزداری استان در بهمن ماه جاری 16 برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

علیرضا نصرآبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی های بهمن ماه امسال موجب جمع آوری 16 میلیون و 500 هزار مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری استان شد در حالی که پارسال این رقم تنها یک میلیون متر مکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: شهرستان نهبندان با بیش از پنج میلیون مترمکعب بیشترین آبگیری در بندهای خاکی را دارد و در این شهرستان 150 سازه آبخیزداری احداث و آبگیری شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: برای مهار روان آب های سطحی و سیلاب ها، سازه های آبخیزداری به صورت های خاکی، سنگی و بیولوژیک در استان احداث می شود.
وی گفت: تاکنون در این زمینه عملیات سنگی 165 سازه به صورت خشکه چین، 652 سازه سنگ و ملاتی و یکهزار و 31 گابیون بندی در استان اجرا شده است.
نصرآبادی ادامه داد: همچنین احداث 63 سازه خاکی برای پخش سیلاب، 548 سازه به صورت خاکریزی، سه هزار و 204 هکتار عملیات کپه کاری و 450 هکتار عملیات بیولوژیک بانکت بندی از دیگر اقداماتی است که برای مهار روان آب ها در استان انجام شده است.
دهه فجر امسال 97 سازه آبخیزداری با حجم عملیات 452 هزار مترمکعب و اعتبار 159 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
7557 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آبخيزداري بارندگي سازه خاكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شجاعی نسب صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی مستقر در مرز ماهیرود، اخباری مبنی بر تخلف و تغییر ماهیت در محموله‌ها توسط یکی از شرکت‌ها دریافت کرده و از فعالیت افرادی نیز در زمینه قاچاق فراورده‌های نفتی به خارج از کشور مطلع شدند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، پس از چندین روز پایش و کنترل خودروهای ورودی و خروجی از مرز ماهیرود و تحت نظر قرار دادن چند نفر از اعضای شبکه باند قاچاق سازمان یافته فرآورده‌های نفتی موفق شدند در این رابطه ۱۱ تانکر حامل سوخت قاچاق را شناسایی کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مأموران با هماهنگی اداره گمرک ماهیرود در بازرسی از تانکرهای حامل سوخت، مقدار ۲۸۴ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی که به صورت سازمان یافته از مرز به خارج از کشور قاچاق می‌گردید کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله‌های سوختی قاچاق را ۱۱۰ میلیارد ریال بر آورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این راستا ۱۱ متهم دستگیر شدند که به همراه پروندهای متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی گردیدند.

سردار شجاعی نسب خاطرنشان کرد: مبارزه با سود جویان و قاچاقچیان منابع ملی از اولویت‌های پلیس است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6079466

دیگر خبرها

  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی
  • بیش از ۵ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • شناسایی ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در خراسان جنوبی
  • ذخیره‌سازی ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار مترمکعب روان‌آب در سد‌های خراسان جنوبی
  • آبگیری ۱۱ سازه آبخیزداری شهرستان درمیان
  • جمع آوری ۲ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مدیریت رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ذخیره سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • کاهش خسارت سیل با سازه‌های آبخیزداری در نوروز
  • نفوذ ۱۶۰ هزار مترمکعب به سفره‌های آب‌های زیرزمینی