Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ انقلاب اسلامی با الهام از تعالیم اسلامی، نه با الگوگیری از مکتب های معارضان و معاندان در طول چهار دهه پرافتخار به سمت جلو حرکت کرده و باوجود هجمه‌های گوناگونی که در مسیر همواره تهدیدی برای بدنه و شاکله انقلاب بودند همچنان مکتب اسلامی و مردم‌محور خود را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش رسانه‌های داخلی در  استحیای فرهنگ دینی و عمومی

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اردبیل با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی آنچه که به عنوان آموزش و پرورش عمومی جامعه وظیفه خود را شروع کرد رسانه‌ها بودند، گفت: در اصل می‌بایست این رسانه‌ها در خدمت فرهنگ اسلامی و ایرانی قدم برمی‌داشتند یعنی بنگاه‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی شب و روز درسراسر کشور در خدمت مردم بصورت سمعی و بصری و نوشتاری اطلاع‌رسانی می‌کردند که این وظیفه در طول چهل سال به خوبی ایفا شد.

سرهنگ پاسدار علی لطفی ادامه داد: از سوی دیگر هنرهای رسانه‌ای با تمام قوا با توجه به اسلام‌خواهی مردم قدمهای بزرگی برداشتند تا آثار هنری مفید و قابل قبولی را به جامعه ارائه دهند که رضایت آحاد مردم را فراهم سازد و هنرمندان و مدیران متعهد هم تلاش کردند تا در راه تربیت صحیح و تهذیب جامعه وضعیت تمام قشرهای جامعه را در نظر بگیرند و زندگی شرافتمندانه و آزادمنشانه‌ای را با آثار هنری و ادبی برای ملت قهرمان ایران بوجود آورند.

وی اظهار کرد: نهایتا چنین روحیه پرتلاش و پر از ایثار و خدمت باعث شد که دیدگاه رسانه‌های انقلاب اسلامی رنگ و بوی دینی و ملی و مردمی بخود بگیرد و از نگاه بیگانه‌پرستی نجات یابد با این دیدگاه رسانه‌های بعد از انقلاب فعالیت خود را شروع کردند و مدیریتی گسترده برای گسترش معارف اسلام و ارتقای معرفت و ایمان دینی روشن‌بینانه و گسترش حقایق اسلام ناب محمدی (ص) کار خود را شروع کردند و با انتخاب بهترین شیوه و زبان ها غبار غربت، انزوا، وابستگی و دگراندیشی را از چهره مفاهیم اسلامی برچیدند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان با بیان اینکه بعد از وقوع انقلاب اسلامی فعالان عرصه دینی و فرهنگی ایران با حرکت عظیم دینی توانستند اخلاق و رفتار دینی مخلصانه را در تمام وجود مردم بوجود آورند، اذعان داشت:  بالاخره این رسانه‌ها توانستند شناخت و باور به ارزشها و بنیانهای فکری و اسلامی  و انسانی را ریشه‌دار نمایند چون وظیفه رسانه‌هاست که در رشد فکری و فرهنگی و سیاسی و تبیین اسلام و مقابله با توطئه‌های تبلیغاتی و جنگ نرم مدافعان خط مقدم اسلام و انقلاب باشند بطوری که اگر توجه کنیم  صداو سیمای ما دارای دهها شبکه رادیویی و تلوزیونی درون مرزی و برون مرزی و سراسری و استانی است و این موضوع باعث ایجاد قدرت نرم در کشورمان شده است.

وی ادامه داد:  در عصر کنونی یکی از مسائل که باید در جوامع مورد توجه قرار گیرد اقناع در جامعه است که امنیت درجامعه را بوجود می‌آورد،   رسانه‌ها با ایجاد تحول در باورها، ارزش‌ها و اعتقادات و تصاویر و ادراکات و ذهنیات جامعه زمینه را برای امتناع و پذیرش فراهم می‌کنند و این رسانه‌ها هستند نه تنها واقعیت را بلکه حتی ادراک مردم از واقعیت را تغییر می‌دهند و این نشان دهنده این است که رسانه‌ها دارای کارکرد مختلف‌ هستند.

جنگ نرم دشمن در ایران؛ از کشمکش رسانه‌ای تا ناتوی فرهنگی

رئیس سازمان بسیج رسانه استان اظهار داشت: پدیده جنگ نرم که علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته شده  به روش های مختلفی در حال اجراست، نابسامانی های به وجود آمده اقتصادی، ایجاد نارضایتی در اجتماع، تاسیس سازمان های غیر دولتی، جنگ رسانه‌ای، عملیات روانی برای ضعیف جلوه دادن مدیریتهای مختلف در سطح کشور و ایجاد ناتوی فرهنگی از آن جمله‌اند.

سرهنگ لطفی تصریح کرد: رسانه‌ها باید با درک خطر و شناخت عمیق تهدیدات نرم غرب با عزمی جزم و بهره‌گیری از تجربیات و اطلاعات نخبگان فکری و فرهنگی، راهبردهای فرهنگی تاریخ‌ساز و تمدن‌آفرینی پی‌ریزی و پی‌جویی نمایند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از حداکثر توان و استفاده از شیوه‌های نو و خلاقانه، تهدیدات نرم دشمن را خنثی نموده و با جذب مخاطبان خود به ترویج اندیشه‌ها، فرهنگ و باورهای اخلاقی و انسانی خود بپردازند.

انقلاب اسلامی حیات مجدد ارزش‌های انسانی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در رابطه با فرهنگی دینی، انسانی و اعتقادی انقلاب‌محور گفت: خوشبختانه هم‌اکنون برترین جایگاه در سطح جهان به ایران اسلامی تعلق دارد لذا جامعه متدین، ولایی و متعهد ایرانی می‌تواند با اتکای بر عنایت الهی و بهره بردن از داشته‌های استثنایی خود، برجسته‌ترین نقش در احیای مجدد ارزشهای انسانی و هدایت معنوی جهان به سوی تکامل و تعالی را بر عهده داشته باشد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده با اشاره به اینکه در طول انقلاب اسلامی این تلاش و مجاهدت ایثارگونه را از تک تک ایرانیان در داخل و خارج از کشور دیده‌ایم، تصریح کرد: بی‌شک برخورداری از این عناصر، به ویژه مولفه‌های معنوی مانند؛ ولایت فقیه و ارزشها و مبانی مستحکم اعتقادی و دینی است که نگرانی‌های استکبار در مورد موقعیت و دستاوردهای آینده انقلاب اسلامی را مضاعف ساخته است.

وی ادامه داد: این موضوع به این معنی است که استمرار حرکت به سوی ایجاد دولت، جامعه یا کشور و در نهایت تمدن نوین اسلامی که بزرگترین آرمان انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، نمی‌تواند بدون توجه به مولفه‌های معنوی و ارزشهای فرهنگی محقق و به استفاده درست از ظرفیتهای مورد اشاره منجر گردد و این در حالی است که هم‌اکنون با تشدید چالشهای موجود در نظام سرمایه‌داری و شکست الگوهای غربی و شرقی که تمرکز بر مادی‌گرایی از اصول اساسی آنها به شمار می‌رود، ناتوانی این قدرت‌های زورگو به اثبات رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان داشت: متقابلا با بروز انقلاب شکوهمند اسلامی و تحکیم پایه‌های اعتقادی و ارتقای سطح دانش معنوی جامعه، نگاه جهانیان بیش از پیش به سوی اسلام ناب محمدی(ص) معطوف گشته است و هم‌اکنون صیانت از دستاوردهای این انقلابی پرآرمان و باشکوه وظیفه هر ایرانی‌ است.

قاب فرهنگ و هنر در ۴۰ سال عمر پرافتخار انقلاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در تشریح برخی فعالیت های هنری و فرهنگی بعد از وقوع انقلاب اسلامی در استان اردبیل گفت: بعد از رخداد انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیاری به جهت فرهنگ و هنر عاید استان اردبیل شد که از بارز‌ترین این دستاوردها می‌توان به فعالیت بی‌وقفه جامعه هنری و فرهنگی استان در عرصه‌ها و میادین ملی،‌منطقه و حتی بین‌المللی اشاره داشت.

سیدناصر اسحاقی با بیان اینکه بعد از انقلاب ۲۰ سالن تئاتر در استان اردبیل راه‌اندازی شده است، افزود: ۲۶ دوره جشنواره تئاتر استانی، ۷۰ حضور موفق در جشنواره ملی و بین‌المللی، ۱۸ دوره تئاتر جشنواره منطقه‌ای مغان و بسیاری درگیر از این قبیل از اهم فعالیت‌هایی هستند که در طول چهار دهه با اقتدار در استان اجرا و به نمایش گذاشته شده‌اند که در قیاس وضعیت قبل و بعد از انقلاب باید بگوییم که در مجموع اجرای صحنه‌ای قبل از انقلاب در اردبیل ۱۳۰ مورد بوده که این مهم در طول چهل سال بعد از انقلاب با رشد چشمگیری روبه‌رو شد و تعداد یک هزار و 850 اجرای زنده صحنه تا به اکنون در سطح استان ثبت شده است.

وی تصریح کرد: در بحث هنرهای تجسمی نیز استان اردبیل از قافله سایر استان عقب نمانده است به گونه‌ای که در این حوزه و شاخه هنری تا به اکنون 300 ورکشاپ تخصصی هنری در اردبیل برگزار شده و ۷۰۰ نمایشگاه با عناوین مختلف برپا گردیده است.

حالِ هنرِ اردبیل خوب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به دیگر فعالیت های هنری در عرصه سینما، هنرهای تجسمی، عکاسی و فیلمسازی گفت: حضور بیش از یک هزار و ۷۷۰ نفر از هنرجویان در دوره‌های مختلف هنری و فرهنگی، برگزاری ۱۲۲ دوره آموزش عکاسی و فیلمسازی،‌تولید تعداد ۶۶۱ فیلم کوتاه در استان و نهایتا فعالیت ۵ سینمای برتر و فعال در این عرصه از اهم دستاوردهای این حوزه در اردبیل می‌باشد.

اسحاقی وضعیت تربیت و پرورش فعالان در حوزه هنری و فرهنگی در استان اردبیل بعد از انقلاب را بسیار خوب ارزیابی و اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۷۷۵ نفر شاعر و نویسنده در سطح استان فعالیت دارند که به همت همین تعداد از افراد تا به امروز بیش از ۵۱۰ کارگاه فرهنگی شعر و ادب دایر و ۲۱ انجمن شعر و ادب در حال فعالیت هستند.

وی رشد و پیشرفت در فعالیتهای قرآنی را نیز بسیار خوب عنوان کرد و یادآور شد: بعد از وقوع انقلاب خوشبختانه در حوزه قرآن و فرهنگ نیز ما پیشرفتهای بسیاری را داشتیم که از این جمله می‌توان به فعالیت ۶۸ موسسه قرآنی و دینی، برپایی ۲۰ نمایشگاه قرآنی به صورت سالانه، تربیت بیش از ۴۰۰ نفر نیروی قرآنی متخصص در سال و بسیاری از فعالیتهای شاخص دیگر اشاره داشت.

این مسئول فعالیت در عرصه کتاب و مطبوعات را نیز قابل قبول دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۸۰ رسانه فعال در استان ثبت شده است که در کنار این رسانه‌ها ۱۳۳ نشریه نیز به صورت مستمر و با جدیت فعالیت دارند.

وی در پایان حال هنر اردبیل را خوب عنوان کرد و افزود: باتوجه به اینکه حال هنر اردبیل بعد از انقلاب متحول شد و هم‌اکنون نیز رو به رشد گذارده است و پیشرفتهایی که تا به امروز در عرصه هنر، فرهنگی و ادبیات استان حاصل گردیده، نباید به همین مقدار اکتفا کرد و قانع بود چرا که جایگاه هنر و فرهنگ اردبیل در سایه انقلاب اسلامی بسیار برتر و بالاتر از این حرفهاست.

شاکله انقلاب اسلامی اعتقاد راسخ دینی مردم ایران است

کارشناس فرهنگی و دینی در تشریح اهداف انقلاب اسلامی و آرمانهای پیش روی نظام اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که انقلاب اسلامی  به پنجمین دهه از عمر باشکوه و باعزت خود وارد شده است که در واقع از همان سالهای ابتدایی وقوع و راه‌اندازی این انقلاب در سایه و به سبب اعتقاد دینی و ایمان راسخ ملت ایران بود که تا به امروز این انقلاب را بدین صورت سرپا نگه داشته است.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسوی با بیان اینکه در عصر کنونی ملت ما از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک افتخار نه تنها ملی بلکه بین‌المللی و جهانی یاد می‌کنند، افزود: امروز در کنار تمامی مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مردم باز هم پای آرمانهای انقلاب خود ایستادند و هرگز با تفرقه‌افکنی‌های دشمن از پای درنخواهند آمد.

وی اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تنها خواسته‌ای که می‌توان از ملت شریف ایران داشت این است که طبق فرمایشات و سیره امامان و بالاخص امام راحل، رهبر وقت پیروزی انقلاب پای آرمانها و اهداف انقلاب بایستند و هرگز با هجمه‌های دشمنان متفرق نشوند.  

و اما کلام آخر؛

طی عمر پر برکت انقلاب اسلامی، دستاوردهای جهشی متکی به معنویتِ این نظام الهی از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده که امروزه نه تنها اندیشمندان و صاحب‌نظران بی‌طرف غربی و شرقی، بلکه دشمنان قسم خورده این مرز و بوم نیز بر عظمت آن اذعان داشته و به کارآمدی بالای آن اعتراف کردند و این مهم در کنار سربلندی میهن عزیز اسلامی مایه فخر و مباهات هر ایرانی‌الاصیلِ اسلامی است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انقلاب اسلامی چهل سالگی انقلاب چهل چراغ روشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده، امام جمعه شهرستان میاندوآبگفت: دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برکت درایت رهبر انقلاب اسلامی ایران، به عنوان یکی از مقاطع حساس و درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی مطرح می باشد.

وی افزود: سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است که هرکجای کشور ونظام اسلامی به آن نیاز داشته باشد حضورمی یابد و بعنوان نیروی خدمتگزار امت اسلامی در مناطق درون‌مرزی و برون‌مرزی در هر صحنه‌ای که موردنیاز باشد،نقش‌آفرینی می‌کند.

امام جمعه شهرستان میاندوآب ادامه داد: امروز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازوی توانمند ملت ایران در صیانت از عزت،اقتدار و سربلندی این مرزوبوم و حفاظت از کیان اسلام و انقلاب در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است که تنها گوشه‌ای از این توانمندی، در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و وعده صادق به رخ جهانیان کشیده شد.

وی گفت: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نهاد مقدس به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به غیور مردان سپاه به ویژه فرماندهان،کارکنان و سربازان ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون یکایک این عزیزان را مسئلت می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدانداری برای خدمت به مردم
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • از اولین دانشگاه شیعی در پاکستان چه می دانیم؟
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است