Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه مدعی شد کشورهای عربی مواضع خودشان را در قبال مسئله اسرائیل-فلسطین تغییر داده‌اند. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در همایش روسای سازمان‌های یهودی آمریکایی صحبت می‌کرد به سفر اخیرش به «ورشو» پایتخت لهستان اشاره کرد و گفت: «در ورشو، شاهد اتفاقی دیدنی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

نتانیاهو اضافه کرد: «۶۰ وزیر خارجه در این نشست شرکت داشتند. نمایندگان ۶ کشور عربی هم پشت تریبون قرار گرفتند و درباره ایران صحبت کردند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد کشورهای عربی ایران را بزرگترین خطر پیش روی خود خوانده‌ و از اقدامات نظامی این رژیم در سوریه حمایت کرده‌اند.

او گفت: «آنها (نمایندگان کشورهای عربی) گفتند که ایران بزرگترین خطر پیش روی ما است. از یکی از آنها درباره اقدام نظامی اسرائیل علیه تلاش‌های ایران برای تثبیت حضورش در سوریه پرسیده شد و پاسخ این بود: "هر کشوری حق دارد از خودش دفاع کند."»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «نمایندگان کشورهای عربی در نشست ورشو درباره جستجوی راه حل برای مشکلات خاورمیانه صحبت کردند. آنها گفتند: بله ما می‌خواهیم مسئله اسرائیل-فلسطین را حل کنیم، ولی این مسئله را نمی‌توان تا زمان مقابله با ستیزه‌جویی ایران حل کرد. در اینجا تغییری حاصل شده است.»

دولت‌های آمریکا و لهستان بعد از اعلام اولیه اینکه هدف از برگزاری نشست ورشو مقابله با ایران است مجبور شدند از دستور کار ضدایرانی آن عقب‌نشینی کرده و با گسترده‌تر کردن موضوعات آن، علناً اعلام کنند اهداف این نشست از تمرکز صرف بر ایران فراتر است. 

علی‌رغم این عقب‌نشینی، نشست ورشو باز هم مورد استقبال چندانی واقع نشد و کشورهای اروپایی ترجیح دادند از حضور در آن خودداری کرده و یا در سطح بسیار پایین در آن شرکت کنند.

نتانیاهو علی‌رغم این، از چند روز پیش از آغاز این نشست مدعی شد که محور نشست را پرداختن به ایران تشکیل می‌دهد. کارشناسان می‌‌گویند اصرار نتانیاهو برای مرتبط کردن حضورش در این نشست با مقابله با ایران بیش از هر چیز به بحران‌های داخلی این رژیم و تلاش او برای فرار از شکست در انتخابات ارتباط دارد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به دو موضع رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین اشغالی در حمایت از مردم غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که بامداد امروز چهارشنبه، موضع نظامی «سبیر» رژیم صهیونیستی را در اراضی فلسطین اشغالی با پهپاد هدف قرار داد.

مقاومت اسلامی عراق افزود شامگاه سه شنبه نیز پایگاه هوایی «عوبدا» رژیم صهیونیستی در داخل اراضی اشغالی فلسطین را هدف حمله پهپادی خود قرار داده است.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است که این دو عملیات در راستای حمایت از مقاومت و یاری مردم نوار غزه و پاسخ به جنایات و کشتار صورت گرفته که رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان مرتکب می شود.

چند روز پیش، مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار دادن ساختمان وزارت دفاع رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپاد خبر داده بود.

مقاومت اسلامی عراق همچنین پیشتر، از هدف قرار دادن نیروگاه برق تل‌آویو ، فرودگاه بن گوریون، پالایشگاه حیفا و پادگان نظامی فرودگاه روش بینا و دیگر اماکن حساس رژیم اشغالگر خبر داده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآن، فرصتی برای آشنایی ملت‌هاست/ فلسطین قطب‌نمای مسلمانان است
  • اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی کلید حل مسئله فلسطین است
  • نتیجه طوفان‌الاقصی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • رئیسی: امروز حقانیت مسئله فلسطین و موضع مدافعان آن برای مردم دنیا اثبات شده است
  • مقاومت جانانه مردم غزه مسئله فلسطین را به مسئله جهان بشریت تبدیل کرد/ به حمایت خود از آرمان فلسطین افتخار می‌کنیم
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو موضع نظامی رژیم صهیونیستی
  • فلسطین مسئله اول جهان اسلام است
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • روز ۱۷۲ طوفان الاقصی|حماس:درباره آتش‌بس بر موضع خود پایبندیم