Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:05:24 GMT

استیضاح؛ آدرس غلط

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۴۲۸

استیضاح؛ آدرس غلط

تهران- ایرنا- همزمان با آغاز رسیدگی به لایحه بودجه سالانه کل‌ کشور در صحن علنی مجلس، تعدادی انگشت‌ شمار از نمایندگان مخالف و طیفی خاص از اصولگرایان مجلس اقدام به تهیه طرح استیضاح رییس ‌جمهوری کرده‌اند و این درحالی است که این اقدامات در شرایطی که همه بزرگان نظام بر لزوم همگرایی و وحدت در مجموعه حاکمیت و البته جامعه تاکید دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه اعتماد در سرمقاله ای به قلم علی اکبری آورده است: حتی مقام معظم رهبری نیز صراحتا این دست اقدامات و اختلاف‌افکنی‌ها را مغایر با مصالح و منافع کشور و ملت دانسته و خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر در میان مسوولان شده‌اند به نظر عجیب و غیرسازنده می‌آید. با این همه اما می‌بینیم که تعداد معدودی از نمایندگان مخالف دولت و طیفی خاص از اصولگرایان که از قضا از امکانات رسانه‌ای قابل ‌توجهی نیز برخوردارند، سعی در ایجاد مشکل در مسیر کار دولت و شخص رییس‌ جمهور دارند.

هر چند ناگفته پیداست که این دست اقدامات قطعا به نتیجه نمی‌رسد و مجلس با این نوع رفتار همراهی نخواهد کرد؛ موضوعی که بعید به نظر می‌رسد حتی خود امضاکنندگان طرح استیضاح از آن بی‌خبر باشند.

جالب اینکه برخی از این همکاران حتی طرح استیضاحی که طراحی کرده بودند را برای بنده نیز آوردند اما نه‌ تنها امضا نکردم بلکه صراحتا تاکید کردم که این استیضاح اقدامی خطا و اشتباه است. با این همه اما به نظر می‌رسد این اقلیت کوچک دلواپس در مجلس حاضر به پذیرش این واقعیات نیست و ...

چنانچه می‌بینیم، می‌خواهند به هر طریق در مسیر دولت مانع ‌تراشی کنند. همزمان در شرایطی که انگیزه ظاهری امضاکنندگان این استیضاح مشکلات اقتصادی کشور و معضلات معیشتی مردم عنوان شده به نظر می‌رسد، بخش قابل‌ توجهی از این ضعف‌ها و مشکلات ناشی از عملکرد خود این عزیزان باشد و در واقع این دوستان به مشکلاتی انتقاد دارند که بعضاً خودشان ایجاد کرده‌اند. البته این گفته به آن معنا نیست که دولت هیچ مشکل و نقصی ندارد. ما معتقدیم دولت از برخی ضعف ‌های اساسی رنج می‌برد اما در شرایطی که تحریم‌ها، تهدیدها و کارشکنی‌های خارجی این‌چنین عرصه را به دولت و ملت تنگ کرده به نظر می‌رسد با افزایش این مشکلات راه به جایی نمی‌بریم.

در این میان شاهد هستیم که برخی از امضا کنندگان این طرح استیضاح درحالی که خود نیز به‌ خوبی می‌دانند، مجلس با خواسته ‌شان همراهی نخواهد کرد از برخی گزینه‌های جایگزین و به اصطلاح آلترناتیوهای روحانی سخن می‌گویند و جالب اینکه از کسانی نام می‌برند که بارها ثابت شده فاقد پایگاه اجتماعی هستند. چنانچه بازندگان انتخابات را به عنوان گزینه جایگزین معرفی می‌کنند. متاسفانه این دوستان صرفا به‌ دنبال دادن آدرس غلط به مردم هستند اما واقعیت این است که مردم به‌ خوبی نسبت به این مسائل آگاهی دارند و گمراه نمی‌شوند.

منبع: روزنامه اعتماد؛ 1397.11.30
گروه اطلاع رسانی**9117**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روزنامه اعتماد استيضاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!

دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

آغاز سال تحصیلی از "مهر" به "شهریور" تغییر می‌کند؟!

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حامیان گشت ارشاد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • لیست دادگاه های تبریز
  • نظر دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی‌ها
  • آدرس غلط سازمان غذا و دارو با طرح شائبه لوکس بودن داروی هموفیلی ها
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه