Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@09:05:37 GMT

تولید بیش از ۴۰۰۰ تن چغندرقند در لرستان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۴۳۵

تولید بیش از ۴۰۰۰ تن چغندرقند در لرستان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، چنگیز ابراهیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: سیاست ما در وزارت و سازمان جهاد کشاورزی افزایش سطح زیر کشت اراضی مجهز به آبیاری نوین است چراکه این عامل نقش بسیار موثری در بازدهی و مصرف بهینه از منابع آب دارد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‎های ما تغییر در شیوه‎های خاک‌ورزی است، افزود: در این رابطه توسعه سیستم‎های کشت نشایی مدنظر ما قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی چغندرقند را از محصولات مهم در امنیت غذایی کشور و استان دانست و ادامه داد: لرستان یکی از ظرفیت‎های خوب در این رابطه محسوب می‎شود که شرایط آب و هوایی و وضعیت مطلوبی برای کشت این محصول دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در زمینه کشت و توسعه این محصول باید برنامه‎ریزی داشته باشیم چراکه می‎توان آن را در استان گسترش داد.

وی خاطرنشان کرد: از ۶۳۸۵ هکتار سطح زیرکشت چغندرقند در سال زراعی گذشته ۴۳۷ هزار و ۸۰۰ تن این محصول تولید شده و رکوردی بی سابقه در این رابطه است.

ابراهیمی ادامه داد: همچنین متوسط عملکرد تولید چغندر قند در لرستان حدود ۷۰ تن در هکتار با متوسط عیار حدود ۱۶ درصد است که نشان از ظرفیت خوب استان در این خصوص دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در پایان گفت:: با توجه به شرایط مطلوب تولید چغندر قند در استان آقای احمدی تولید کننده برتر استان که در جشنواره تولید کنندگان برتر کشور نیز مقام نخست را بدست آورد ۱۷۳ تن در هکتار چغندر قند تولید نموده است.

انتهای پیام/د

تولید ۷۰ تن چغندر قند در هر هکتار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است

روح الله حسنی رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان است که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

حسنی با بیان اینکه بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی است، تصریح کرد: یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغات استان نیز دیم ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان را ۲۶.۷ درصد بیان کرد و یادآور شد: این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

وی کشاورزی را به عنوان محور پیشران اصلی توسعه اغلب شهرستانهای استان خواند و ادامه داد: ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن مناطق روستایی هستند که این میزان نیز نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

حسنی گفت: همچنین استان دارای یک میلیون و ۵۹۰ هزا رو ۵۹۲ راس دام سبک و سنگین، ۷۹۱ واحد آبزی پروری، ۳۲۰ واحد طیور صنعتی، ۱۸۹ واحد صنایع تبدیلی است.

وی منابع آبی مورد استفاده در استان را شامل یک رشته رودخانه دائمی، حدود ۱۰ هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، هشت هزار و ۷۳۴ رشته چشمه و ۸۱۷ دهنه قنات بیان کرد.

حسنی با اشاره به شعار سال " جهش تولید با مشارکت مردم"، تاکید کرد: بهره برداران بخش کشاورزی استان رکوردهای بسیار خوبی را طی سالهای اخیر در میزان تولید گندم، توسعه سیستم های نوین آبیاری و بذور گواهی شده ثبت کردند و با توانمندی و ظرفیت های موجود به رکوردهای بهتر و چشم اندازهای تعیین شده در این بخش دست خواهند یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • برداشت بیش از یک میلیون تن چغندرقند در خوزستان
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان
  • ثبت‌نام ۴۴۶۶ یزدی در طرح ۴۰۰۰ حافظ ۴۰۰۰ شهید
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • خرید بیش از ۲۶ هزار تن کلزا در خوزستان
  • آغاز کشت چغندر قند با استقبال کشاورزان قزوینی + فیلم