Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@08:24:29 GMT

آموزش و پرورش البرز رتبه دوم سلامت کشور را کسب کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۴۴۶

آموزش و پرورش البرز رتبه دوم سلامت کشور را کسب کرد

سالار قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایران اظهارداشت: این رتبه با همت و تلاش مضاعف کارشناسان و مراقبین سلامت در سطح مدارس و با برنامه ریزی و نظارت اداره سلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز کسب شده است.
وی به شاخص های ارزیابی استان ها در حوزه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش پرداخت و خاطرنشان کرد: اجرای موفق طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری ژنتیک، آموزش پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر و آموزش سلامت دهان و دندان از جمله فعالیت های این اداره کل در سطح مدارس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی از اجرای برنامه ارتقاء سلامت نوجوانی ، مروج سلامت مدارس ، سفیران سلامت دانش آموزی و مکمل آهن یاری و ویتامین D به عنوان دیگر شاخص های ازریابی حوزه بهداشت و سلامت نام برد.
وی گفت: اجرای موفق طرح ملی دادرس و فعالیت های مربوط به ایمنی و بهداشت محیط مدارس و حوزه محیط زیست را از دیگر شاخص های این ازریابی ها بود که البرز درخشید.
قاسمی از نظارت بر وضعیت بهداشت محیط و پایگاه تغذیه سالم، توانمندسازی نیروی انسانی در سه حوزه دانش آموزی، کارکنان و والدین و تکمیل شناسنامه الکترونیک سلامت برای دانش آموزان گروه هدف را به عنوان دیگر شاخص های مهم در اختصاص رتبه بندی سلامت ذکر کرد.
وی گفت: معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز در راستای تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان با بسیاری از سازمان ها و دستگاه های مرتبط با سلامت دانش آموزان از جمله دانشگاه علوم پزشکی ،اداره های کل بهزیستی، محیط زیست ، هلال احمر ،آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ها، اورژانس، نیروی انتظامی و ...تعامل سازنده و تفاهم نامه همکاری مشترک دارد.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 آموزش و پرورش استان البرز دانشگاه علوم پزشکی ژنتیک ویتامین 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۸۸۰ اتاق بهداشت در مدارس خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین نواختن زنگ هفته سلامت که امروز (اول اردیبهشت‌ماه) در دبیرستان پاینده اهواز انجام شد، اظهار کرد: امسال شعار هفته سلامت «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» تعیین شده است و آموزش و پرورش به دلیل داشتن جامعه هدف بزرگ می‌تواند کمک عظیمی به سلامت جامعه کند.

عبدالله حبیبی افزود: آموزش و پرورش با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی، می‌تواند مشارکت مردم در سلامت جامعه را رشد دهد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش و پرورش استان خوزستان حدود ۸۰۰ اتاق بهداشت در مدارس دارد و امسال در هفته سلامت ۸۰ اتاق سلامت دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: امیدواریم با استفاده از این ظرفیت بتوانیم با کمک سفیران سلامت، در جامعه سلامت را توسعه دهیم.

دیگر خبرها

  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس خوزستان
  • راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان
  • فعالیت ۸۸۰ اتاق بهداشت در مدارس خوزستان
  • ترویج فرهنگ سلامت در مدارس البرز با اجرای برنامه های متنوع