Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-18@22:54:52 GMT

قیام ایالت‌های آمریکا علیه ترامپ

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۴۷۸

قیام ایالت‌های آمریکا علیه ترامپ

16 ایالت آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور بابت اعلام وضعیت اضطراری جهت تأمین بودجه دیوار مرزی با مکزیک شکایت کردند.

۱۶ ایالت آمریکا از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور بابت اعلام وضعیت اضطراری برای تأمین بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک شکایت کردند.
این شکایت به ابتکار دادستان کل ایالت کالیفرنیا تنظیم و در دادگاه منطقه‌ای این ایالت ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان‌ها ایالت‌های «کلرادو، میشیگان، کانکتیکت، مین، دلاوِر، هاوائی، ایلینوی، مریلند، نیومکزیکو، مینه‌سوتا، نوادا، نیوجرسی، نیویورک، اورگن و ویرجینیا نیز با ایالت کالیفرنیا در این شکایت همراه شده‌اند.

در این شکوائیه تصریح شده است که استفاده از منابع مالی فدرال برای ساخت دیوار مرزی بر خلاف خواست کنگره و ناقض قانون اساسی آمریکاست. در بخش دیگری از این شکوائیه آمده است که ترامپ با این کار کشور را به سوی بحران قانون اساسی سوق می‌دهد.

این ایالت‌ها معتقدند که هدف رئیس‌جمهور آمریکا از اعلام وضعیت اضطراری دور زدن کنگره برای تأمین بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک بوده است. در تاریخ آمریکا، هیچ رئیس‌جمهوری تاکنون برای تأمین بودجه موردنیاز خود وضعیت اضطراری اعلام نکرده است.

به موجب قانون، رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند در مواقعی که ضروری تشخیص دهد وضعیت اضطراری اعلام کند. در چنین وضعیتی، رئیس‌جمهور اختیار دارد بدون مجوز و درخواست از کنگره، مبالغی را از بودجه کشور برای انجام پروژه‌های خود برداشت کند.

ترامپ پیش از این به دلیل امتناع کنگره از تامین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری موردنیاز خود برای ساخت دیوار در مرز مکزیک، دولت آمریکا را به مدت ۳۵ روز تعطیل کرد که در تاریخ آمریکا این میزان تعطیلی، بی‌سابقه بود.

وی پس از آنکه به دلیل فشارهای داخلی مجبور به بازگشایی دولت شد تهدید کرد که اگر کنگره ظرف دو هفته بودجه موردنیاز او را تصویب نکند، وضعیت اضطراری اعلام خواهد کرد.

کنگره آمریکا بار‌ها با تخصیص بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک مخالفت کرده است.  / باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن