Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش بارندگی‌های اخیر ذخیره آب در سازه‌های آبخیزداری استان در بهمن ماه جاری ۱۶ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: بارندگی‌های بهمن ماه امسال موجب جمع آوری ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری استان شد در حالی که سال گذشته این رقم تنها یک میلیون متر مکعب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرآبادی گفت: شهرستان نهبندان با بیش از پنج میلیون مترمکعب بیشترین آبگیری در بند‌های خاکی را دارد و در این شهرستان ۱۵۰ سازه آبخیزداری احداث و آبگیری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود: برای مهار روان آب‌های سطحی و سیلاب ها، سازه‌های آبخیزداری به صورت‌های خاکی، سنگی و بیولوژیک در استان احداث می‌شود.

وی گفت: تاکنون در این زمینه عملیات سنگی ۱۶۵ سازه به صورت خشکه چین، ۶۵۲ سازه سنگ و ملاتی و یکهزار و ۳۱ گابیون بندی در استان اجرا شده است.  

نصرآبادی افزود: همچنین احداث ۶۳ سازه خاکی برای پخش سیلاب، ۵۴۸ سازه به صورت خاکریزی، سه هزار و ۲۰۴ هکتار عملیات کپه کاری و ۴۵۰ هکتار عملیات بیولوژیک بانکت بندی از دیگر اقداماتی است که برای مهار روان آب‌ها در استان انجام شده است.

دهه فجر امسال ۹۷ سازه آبخیزداری با حجم عملیات ۴۵۲ هزار مترمکعب و اعتبار ۱۵۹ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/غ

ذخیره سازه‌های آبخیزداری استان در بهمن ۱۶ برابر شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر

نمازگزاران جمعه در نقاط مختلف خراسان جنوبی، ظهر امروز پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق راهپیمایی و تجمع برگزار کردند.

بیشتر بخوانید

عملیات وعده صادق یک دفاع منطقی بود

در ادامه تصاویری از تجمع و راهپیمایی مردم در شهرستان های مختلف خراسان جنوبی را نظاره گر باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم بیرجند در حمایت از عملیات وعده صادق و مردم غزه+ فیلم و عکس
  • راهپیمایی مردم خراسان جنوبی در حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق + تصاویر
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • احداث بند های تاخیری بر روی سرشاخه های رودخانه ها
  • ۴۸ اکیپ راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب آماده باش هستند