Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که کمیسیون عمران مجلس در روزهای اول وزارت محمد اسلامی عنوان کرده بود که وزیر راه و شهرسازی موافق افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن است، اما به تازگی وزیر راه و شهرسازی با افزایش سقف تسهیلات مخالفت کرده و آن را دلیلی بر افزایش مجدد قیمت مسکن عنوان می‌کند، گفت: روز گذشته با وزیر راه و شهرسازی در مورد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن صحبت کردم و به او در باره اینکه نباید از ترس افزایش قیمت مسکن ، سقف تسهیلات را تغییر نداد، مطالبی را عنوان کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاید افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منجر به افزایش قیمت مسکن شود، اما افزایش نیافتن سقف تسهیلات و بالا نرفتن قدرت خرید و تقاضا بیشتر از رشد قیمت مسکن خطرآفرین باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قطعاً کاهش قدرت خرید و تقاضا منجر به رکود ساخت‌وساز خواهد شد، گفت:  این مسیری که وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن در پیش گرفته، درست نیست و اشتباه است، چرا که با توجه به افزایش قیمت مسکن، میزان کنونی سقف تسهیلات (۸۰ میلیون تومان) کفاف خرید مسکن را برای خانه اولی‌ها نمی‌دهد.

رضایی کوچی افزود: باید سقف تسهیلات مسکن به گونه‌ای افزایش یابد که حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت یک واحد مسکونی را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: قطعاً اگر قرار باشد نرخ تسهیلات خرید مسکن افزایش پیدا کند، باید مدت بازپرداخت آن نیز بالا برود تا میزان بازپرداخت اقساط برای خانه‌اولی‌ها و جوانان امکانپذیر باشد.

به گزارش فارس، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، علیرغم این که قیمت مسکن بالا رفته است، اما مخالفت خود را با افزایش سقف تسهیلات مسکن اعلام کرده و گفته است: اگر این سقف بالا رود، قیمت مسکن هم بالا می‌رود، اما برای کاهش قیمت تمام شده مسکن باید،  کارت اعتباری تهیه مصالح ساختمانی تهیه شود، البته هنوز از این کارت اعتباری خبری نیست. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟

به گزارش پارس نیوز، براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۰ متری در خیابان بهداشت، حداقل باید ۱.۷ میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

مهر در گزارشی نوشت، تا پایان سال (۱۴۰۲)، با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران افزایش نرخ اجاره‌بها است که در مقابل موجب فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران تبدیل شده است.

بازار ساخت مسکن روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً مشکلات قبلی را تشدید کرد. البته با بازار مسکن با تأثیرپذیری از سال گذشته امسال را هم در رکود گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، دیگر توانی نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

منبع : خبر آنلاین

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

دیگر خبرها

  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • تخت معاینه تاشو: کیفیت بالا، قیمت مناسب
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت