Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@18:41:32 GMT

شناسایی 30 عطاری بدون مجوز در همدان

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۶۶۸

شناسایی 30 عطاری بدون مجوز در همدان

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان بیان کرد: بازرسی دوره ای از روند فعالیت عطاری های به صورت مستمر صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی عطاری های بدون مجوز، مهلتی برای دریافت مجوز فعالیت به متصدیان آنها داده می شود که در صورت بی توجهی آنها، عطاری پلمب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهری گفت: به تازگی تمرین مشترک پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در شهر همدان صورت پذیرفت و از عطاری ها بازدید به عمل آمد.

کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان افزود: در این تمرین بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی با متخلفان واحد‌های صنفی برخورد کردند.

مهری ادامه داد: یکسری اقلام و داروهای غیرمجاز از جمله داروی لاغری و چاقی و پودرهای ترکیبی از این واحدها جمع آوری شد.

کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان گفت: همچنین با عطاری هایی که اقدام به عرضه غیر‌مجاز فرآورده و داروهای گیاهی و شیمیایی کرده بودند، برخورد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی سازمان صنعت معدن و تجارت سلامت لاغری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس سازمان غدا و دارو گفت: برخی عطاری‌ها اقلام غیرمجاز را با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم به فروش می‌رسانند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی با بیان اینکه برخی عطاری‌ها اقلام دارویی غیرمجاز را با سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم می‌فروشند، اظهار کرد: باید این موضوع مورد نظارت و ساماندهی قرار بگیرد. در عین حال سوق دادن مردم به سوی مصرف داروهای طبیعی و گیاهی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و نیاز است که انجمن‌ها و سندیکاها عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به شعار سال، نقطه ثقل حمایت‌های دولت باید در راستای تولید محصولات دارویی باشد به همین دلیل ما موافق واردات محصولات و فرآورده‌های دارویی که تولید داخلی دارند، نیستیم.

محمدی ادامه داد: در سازمان غذا و دارو برنامه ویژه‌ای برای حمایت از تولید خواهیم داشت. یکی از سیاست‌های همیشگی سازمان غذا و دارو افزایش مشارکت ذی‌نفعان حوزه دارو است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه آنچه برای ما اهمیت دارد نبود تعارض منافع است و در قیمت‌گذاری‌ها نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده‌ایم، گفت: در عین حال ما هر اقدامی که برای توسعه صادرات داروها نیاز باشد انجام خواهیم داد. تسریع و تسهیل فرآیندها و صدور پروانه‌ها و حرکت به سوی الکترونیکی شدن فرآیندها از اقداماتی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • مردم برای تجویز دارو به عطاری‌ها اعتماد نکنند
  • شناسایی ۴۰۰ فرآورده غیرمجاز و تقلبی موجود در بازار در سال ۱۴۰۲
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • بازی با جان، تجارت پرسود برخی عطاری‌ها
  • داروخانه‌ها مجاز به فروش زالوی طبی هستند
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید
  • زالوی طبی عرضه شده در داروخانه مورد تایید است