Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، همزمان با بیست و نهم بهمن ماه روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی؛ ظهر امروز در آبادان نخستین دستگاه هوشمند بازیافت زباله از مبدا به بهره برداری رسید.

 حسین حمیدپور شهردار آبادان در این مراسم که با حضور جمعی از مردم و مسوولین شهری و منطقه ایی برگزار شد، اظهار کرد: برای نخستین بار در استان خوزستان و در شهر آبادان، دستگاه هوشمند بازیافت زباله از مبدا به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: دستگاه هوشمند بازیافت با تحویل پسماند خشک، در همان لحظه، محاسبه قیمت پسماند را  به صورت کاملا هوشمند، انجام داده و مبلغ را به دو روش نقدی و شارژ کارت پسماند شهروندی  تحویل شهروندان می دهد.

حمیدپور افزود: زیبایی و حفظ بهداشت و محیط زیست و استفاده از تکنولوژی پیشرفته در دستگاه هوشمند بازیافت در مبدا، از مزیای استفاده از دستگاه هوشمند بازیافت زباله است.

مدیر سامانه شهری بیان کرد: این دستگاه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال و با همکاری بخش خصوصی تهیه، نصب و راه اندازی شده است.

 

شهردار آبادان با بیان اینکه از شهروندان انتظار داریم در راستای احترام به محیط زیست و جلوگیری از انتقال پسماند همکاری های لازم را داشته باشند تا از برگشت پسماند خشک و قابل بازیافت به محیط زیست جلوگیری شود، توضیح داد: در حال حاضر سرانه تولید زباله به ازای هر نفر ۸۰۰ گرم و روزانه ۱۸۰ تن زباله در آبادان است که از حد استاندارد دویست گرم بیشتر است و این موضوع به دلیل شرایط آب و هوایی و مهمان نوازی و سبک زندگی مردم آبادان است.

حمیدپور در پایان عنوان کرد: در صورت استقبال شهروندان از این روش، در ماه های آتی تعداد بیشتری از این دستگاه ها در سطح شهر راه اندازی می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: احمد بن رشیدی

عکاس: علیرضا هنرجویان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خوزستان منطقه آزاد اروند شهرداری آبادان آبادان و خرمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهربازی فدک قم تا پایان فروردین ماه امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن طلایی دربازید از ستاد زائرین شهرداری و گردشگری که به همراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم و معاون خدمات شهری شهرداری انجام شد بر آمادگی شهر برای پذیرایی از مسافران تأکید کرد و اظهار داشت: شهرداری در همه مناطق و سازمان‌های تابعه برای پذیرایی از گردشگران آماده‌شده است.

وی ضمن بازدید از شهربازی فدک افزود: این شهربازی یکی از محل‌های گردشگری قدیمی در قم بوده که بعد از سال‌ها با پیگیری مدیریت شهری و رفع مشکلات حقوقی آن با قرارداد جدید بهسازی شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: پیشرفت پروژه بیش از ۹۰ درصد است و در مرحله اخذ مجوزهای استاندارد و بهره‌برداری بوده و امیدواریم تا نیمه فروردین به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: قرار بود این شهربازی برای ابتدای سال در اختیار شهروندان قرار گیرد اما تأکید مدیریت شهری بر حفظ ایمنی شهروندان پروسه کسب مجوزهای استاندارد آن طولانی کرد.

طلایی در پایان تأکید کرد: با تکمیل شهربازی فدک در کنار شهربازی بوستان علوی، بوستان غدیر، باغ پرندگان و تلستیژ، فرصت گردشگری خوبی در شهر قم ایجاد می‌شود که امیدواریم شهروندان و زائران به‌خوبی از آن بهره ببرند.

کد خبر 6062071

دیگر خبرها

  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • پایش بیش از ۶ هزار دستگاه بی خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی در سطح کشور
  • ویدیو/ بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی
  • توزیع کیسه‌های ویژه پسماند خودرویی بین گردشگران نوروزی کیش
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهر‌ه‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهره برداری از شهربازی فدک قم تا پایان فروردین ماه امسال
  • گسترش شهرنشینی چه پیامد‌هایی برای محیط زیست دارد؟
  • شهربازی فدک قم تا پایان فروردین ماه امسال به بهره برداری می رسد