Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  سید عباس عراقچی در مراسم نکوداشت نخستین بانوی سفیر سیستان و بلوچستانی، انتصاب «حمیرا ریگی» به عنوان سفیر ایران در برونئی را به مردم خون گرم سیستان و بلوچستان و همه مردم ایران تبریک گفت.

وی اظهار داشت: انتصاب او به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در برونئی باعث افتخار ما در وزارت امور خارجه است و امیدوار هستیم وی همانطور که در سالیان گذشته نمونه یک خانم موفق در عرصه های سیاسی و اجتماعی بودند، در عرصه بین‌المللی هم به همان ترتیب موفق و الگویی برای جامعه و همچنین بقیه سفرا در خارج از کشور باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر امور خارجه گفت: به ریگی اطمینان می‌دهم وزارت امور خارجه به صورت کامل در خدمت او است و همکاران ما کمک و همراهی خواهند کرد تا وی در این ماموریت موفق باشند.

عراقچی تصریح ‌کرد: باعث افتخار خود می دانیم که فرصتی برای خانم‌های شایسته ایرانی فراهم کنیم تا بتوانند نماینده ایران در خارج از کشور باشند.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه سفیر نماینده کشور در سایر کشورها محسوب می‌شود، اظهار داشت: ما خانم هایی که به نمایندگی از مردم بزرگ ایران در سمت نمایندگی حضور داشته و نماینده شایسته مردم ایران باشند، کم داشتیم و خوشحالیم که ریگی به عنوان دومین سفیر اعزام می‌شود و انشاءالله وی برای بقیه خانم ها هم راهگشا باشد.

وی خطاب به ریگی افزود: از طرف محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و همه همکارانم در این وزارتخانه به شما تبریک می گویم و آرزوی موفقیت می‌کنم.

عراقچی در پایان یادآور شد که من در این مراسم به ریگی غبطه خوردم و واقعاً به مردم سیستان و بلوچستان که آنقدر خونگرم هستند، تبریک می‌گویم.

معاون وزیر امور خارجه همچنین در حاشیه مراسم نکوداشت ریگی در ایوان شمس تهران گفت: در سطح ملی هر کس که شایستگی منصب سفیر را داشته باشد، انتخاب خواهیم کرد و دوستان دیگری هم از وزارت امور خارجه بودند که به دلیل شایستگی خودشان و تناسبی که با محل ماموریت داشتند، انتخاب شدند.

وی افزود: ریگی غیر از آنکه خانم و بلوچ است، در وهله نخست شایستگی شخصی خودش به عنوان مدیری موفق در جمهوری اسلامی از جمله آشنایی وی با مباحث بین المللی و محل ماموریتی که خواهند رفت و تناسبی که با آنجا دارد، باعث شد او را انتخاب کنیم. او میان نامزدهای دیگر که آقایانی هم جزو کاندیداها بودند در مجموع به عنوان فرد شایسته ای شناخته شدند و جناب رئیس جمهوری هم با اعزام وی موافقت کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت خارجه اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران