Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@22:25:26 GMT

جشنواره موسیقی فجر در گلستان پایان یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۷۹۴

جشنواره موسیقی فجر در گلستان پایان یافت

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: یکی از ظرفیت های مهم هنری این استان، موسیقی مقامی است که توجه به این بخش می تواند گلستان را به یکی از قطب های موسیقی کشور تبدیل کند.
عادله کشمیری اظهار داشت: موسیقی محلی و مقامی، جزو پرکاربردترین و صمیمی ترین بخش های موسیقی کشور است و سکونت 16 قوم کشور در گلستان موقعیت منحصر به فرد در بهره برداری از این گنجینه به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: برخی از افراد، کارکرد و ظرفیت موسیقی را تک بعدی می دانند اما موسیقی همانند سایر هنرها، همانطور که می تواند شاهد تولید اثری مبتذل باشد، به همان میزان امکان ارایه یک اثر فاخر و ماندگار وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: نباید با تکیه بر این گونه اندیشه های یک جانبه نگر، از برپایی کنسرت نگران بود و از برگزاری آن وحشت داشت.
کشمیری ادامه داد: هر چه تلاش برای تولید آثار موسیقی متعالی بیشتر شود به همان اندازه اقبال و توجه مردم به آثار کم ارزش و مبتذل موسیقیایی کاسته خواهد شد.
به گزارش ایرنا در این آیین از هنرمندان موسیقی تجلیل و از کتاب حامد جنتی در حوزه موسیقی و ساز چنگ ساخته سهیل سرکرده رونمایی شد.
سی و چهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر در گلستان از ٢٣ بهمن در گلستان آغاز شد.
در این مدت 6 هزار نفر در گرگان و گنبدکاووس از اجرای گروه های موسیقی بومی و غیربومی استقبال کردند.
گروه های موسیقی حاضر در جشنواره موسیقی فجر در گلستان علاوه بر گرگان، یک شب در گنبدکاووس برنامه اجرا کردند که با استقبال علاقمندان به هنر موسیقی شرق استان همراه بود.
سه گروه کوبه ای، دو گروه سنتی، ٦ گروه محلی، یک گروه زهی کلاسیک، کرال بزرگ و تلفیقی، دو گروه کلاسیک و چهار گروه پاپ و یک ارکستر بومی در این جشنواره به هنرنمایی پرداختند.
مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار شد اما امشب /سه شنبه/ گروه اشوان با اجرای 2 سانس موسیقی پاپ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
7333/3091
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 جشنواره موسیقی فجر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی موسیقی پاپ گلستان 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم