Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-28@08:46:03 GMT

پشتیبانی ۹۳ درصدی از ۸۵ سامانه توسط فاوای نفت

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۸۵۰

پشتیبانی ۹۳ درصدی از ۸۵ سامانه توسط فاوای نفت

مدیرفناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه هزینه کردن در حوزه IT نوعی سرمایه گذاری به شمار می رود، گفت: همه باید دست در دست هم در جهت تقویت جایگاه فاوا در سازمان تلاش کنیم.


به گزارش  «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، قاسمعلی بازآیی در نشست هم اندیشی مدیران فاوای شرکت ملی نفت ایران که با حضور مدیران فاوای شرکت های ملی گاز، پتروشیمی، پالایش و پخش و شرکت های تابعه شرکت نفت در سالن جلسات شهید بهشتی وزارت نفت برگزار شد، ماموریت فاوا را ایجاد تحول برای تبدیل صنعت نفت به صنعتی یادگیر و صاحب اندیشه و خرد، خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ایجاد بسترهای مناسب و مطلوب برای دستیابی به صنعت نفت پیشرفته، ارتقا دانش با محوریت سرمایه فکری، برنامه ریزی و هوشمند سازی فرآیندهای کسب و کار الکترونیک صنعت نفت، استقرار فراگیر و یکپارچه کاربردها و خدمات فاوا در صنعت نفت، افزایش بهره وری از سرمایه انسانی و منابع طبیعی، فیزیکی و مالی در سطح شاخص های برتر بین المللی و یکپارچگی با سایر واحدها در صیانت از مخازن نفت و گاز با محوریت فاوا، ارتقا کارایی و اثربخشی ارکان مدیریتی و اجرایی  و دستیابی به سهم مناسب فاوا و خدمات فنی و مهندسی از بازارهای هدف را از جمله اهداف فاوا نفت برشمرد.

بازآیی با بیان اینکه فاوای نفت هم اکنون طراحی، توسعه و پشتیبانی بیش از ۸۵ سامانه را بر عهده دارد، گفت: ۹۳ درصد کار طراحی، توسعه و پشتیبانی این سامانه ها از سوی خود همکاران فاوا انجام شده و ۷ درصد باقیمانده برون سپاری شده است.

بازآیی ادامه داد: ۵۱ درصد دامنه سرویس دهی سامانه های فاوا نیز مربوط به ۴ شرکت اصلی و ستاد وزارت نفت بوده است.   

وی با بیان اینکه سامانه جامع تدارکات کالای صنعت نفت نیازمند به روز رسانی است، گفت: در این راستا پیمانکاران و شرکت های تابعه باید اطلاعات انبارهای خود را در سامانه به روز کنند.

بازآیی اظهار کرد: سامانه اطلاعات بالادستی شرکت ملی نفت هم که با هدف تحلیل، طراحی، پیاده سازی، آزمایش و تحویل نسخه جدید سامانه اطلاعات بالادستی (فاز ۳)، انتقال اطلاعات از نسخه قبلی به نسخه جدید، آموزش، تعذیه اطلاعات به صورت روزآمد از مبادی تولید اطلاعات در خشکی و دریا و تهیه سخت افزار سرورها و ایستگاه های کاری ایجاد شده، هم اکنون در حال اتمام است. تغییرات مورد نیاز همکاران نیز در سامانه اعمال می شود.

وی بازاریابی نفت خام و فرآورده، عملیات صادرات نفت خام، عملیات صادرات و واردات فرآورده های نفتی، امور بیمه و دعاوی، امور مالی فروش داخلی و بورس، امور مالی قراردادها، بخش تحقیقات و ... را از شاخص های سامانه جامع امور بین الملل و مالی قراردادها برشمرد و گفت: تمامی این اقدامات در حال انجام است.

بازآیی اظهار کرد: سامانه بودجه تلفیقی نیز به درخواست دیوان محاسبات و با دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از مردادماه امسال با هدف جایگزینی با سیستم بودجه جاری در اختیار پیمانکار، طراحی و پیاده سازی شده است. از فواید این اقدام می توان به حذف هزینه توسعه سامانه توسط پیمانکار، رفع محدودیت های سامانه قبلی و افزایش انعطاف پذیری سامانه جدید و حفظ امنیت ارقام و داده های بودجه اشاره کرد.

وی افزود: سامانه آرشیو مالی نیز در راستای دستور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مبنی بر حذف چاپ کاغذ ایجاد شده است. این سامانه با ارائه بیش از ۱۵ مورد گزارش های سیستم مالی، ماهانه از مصرف حدود ۲۰۰ کارتن کاغذ ۱۳۲ ستونی جلوگیری می کند.

بازآیی در مورد پروژه های جاری مدیریت فاوا شرکت ملی نفت ایران گفت: هم اکنون ارتقا بستر نرم افزاری ۳ سامانه بزرگ حقوق، دستمزد و منابع انسانی نفت، اصلاح تاریخ سامانه های آنلاین و همچنین تهیه برنامه راهبردی و معماری سازمانی فاوا نفت در دست انجام است.

وی با اشاره به ایجاد مرکز تداوم سرویس ها در پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: هدف از این اقدام افزایش آمادگی سازمان برای مقابله با رخدادهایی است که سبب انقطاع کسب و کار می شود.

بازآیی ایجاد هماهنگی و همسوسازی ذینفعان خارج از مدیریت فاوا در اجرای طرح ها با حمایت مدیران ارشد، تلاش در جهت انتقال دانش و جانشین پروری، تعامل با بخش خصوصی، افزایش تطبیق با فناوری های نوین در حوزه فاوا به ویژه در بخش تهدیدات سایبری، رفع محدودیت های منابع مالی در انجام پروژه های حیاتی و انجام آموزش مستمر در تمامی حوزه های فاوا را از جمله چالش های این مدیریت برشمرد.

وی افزود: مدیریت فاوا در سال پیش رو ارتقا سامانه های جامع و سطوح دسترسی کاربران بر اساس چالش ۱۴۰۰، تداوم پروژه های تکلیفی دولت الکترونیک، ارتقا سامانه ها و امن سازی بستر زیرساخت ها را در دستور کار دارد که با جدیت دنبال خواهد کرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال از ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲، گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی فناوری‌های نوظهور دیجیتال، افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه  اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • راه اندازی سامانه پایش حاکمیت شرکتی در توانیر
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان فاوا شهرداری مشهد
  • با عرضه سهام این شرکت: دست سیتی رو می‌شود!
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • رونمایی از سامانه‌ای جدید در جهت رفع دغدغه فعالان بازار سرمایه
  • نکات ایمنی خرید بلیط هواپیما:چگونه از سایت‌ معتبر خرید کنیم؟