Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@00:01:12 GMT

طرز تهيه مرغ ژاپني

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۲۹۸۹

طرز تهيه مرغ ژاپني

خبرگزاري آريا -

طرز تهيه مرغ ژاپني
مواد لازم براي مرغ ژاپني :
ران مرغ795 گرمآب پرتقال 1/4 فنجان سس سويا (کم نمک)1/3 فنجان عسل 2 قاشق سوپخوري سرکه برنج ژاپني3 قاشق سوپخوري پوست پرتقال2 قاشق چايخوريروغن کنجد1 قاشق چايخوريزنجبيل2 قاشق چايخوري
طرز تهيه مرغ ژاپني :
در يک کاسه ي متوسط سس سويا، آب پرتقال، ميرين (سرکه برنج ژاپني)، عسل، زنجبيل و روغن کنجد را مخلوط کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ران مرغ را به شکل لقمه اي برش دهيد و به مخلوط مزه دار کننده اضافه کنيد. بگذاريد 15 تا 20 دقيقه بماند و مزه دار شود.
روغن را در يک روغن دان بزرگ يا يک ماهي تابه ي گود در دار روي شعله ي نسبتاً زياد داغ کنيد. وقتي روغن داغ شد با يک قاشق شکاف دار مرغ ها را اضافه کنيد. مواظب باشيد مواد مزه دار کننده همراه آن نباشد. مواد مزه دار کننده را براي بعد کنار بگذاريد.
مرغ را بپزيد و گاهي هم بزنيد تا همه ي طرف هاي آن قهوه اي روشن شود. شعله را تا حرارت نسبتاً پايين کم کنيد سپس مواد مزه دار کننده را اضافه کنيد و در تابه را بگذاريد. 5 دقيقه بپزيد.
در را برداريد و چک کنيد مرغ ها کامل پخته باشند. اگر پخته بودند مرغ ها را بيرون بياوريد و در يک کاسه ي تميز قرار دهيد. بگذاريد مواد مزه دار کننده 1 تا 3 دقيقه به آرامي بجوشد تا غليظ شود سپس روي مرغ بريزيد و هم بزنيد.
روي مرغ تري ياکي را عصاره پوست پرتقال بپاشيد و با برنج و يا سبزيجات سرو کنيد.
نکاتي براي پخت مرغ ژاپني :
سرکه برنج که در آشپزي ژاپني خصوصا براي تهيه سوشي استفاده مي شود.
براي رنده کردن زنجبيل اول پوست آن را با يک قاشق بکنيد. تنها کافي است قاشق را خلاف جهت زنجبيل بکشيد. وقتي پوست کنده شد با يک رنده ي باريک ريز آن را رنده کنيد. اگر از اين رنده ها نداريد مي توانيد زنجبيل را ريز خرد کنيد. اگر خرد کرديد حتماً زنجبيل را به صورت تکه هاي خيلي ريز در بياوريد.
گردآوري: بخش آشپزي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ | صحنه‌ای از یک فیلم که در این جشنواره رد شده بود | تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، پوستر این دوره از فستیوال کن صحنه‌ای از فیلم کلاسیک ژاپنی «راپسودی در ماه اوت» را نشان می‌دهد که در سال ۱۹۹۱ در کن از صحنه رقابت حذف شد. براساس گزارش هالیوود ریپورتر، گویا کن دوست دارد تاریخ سینما را در محصولات رسمی خود یادآوری کند به همین دلیل پوستر امسال از این قاعده مستثنی نیست. این پوستر به خوبی با موضوعی که در جشنواره کن امسال به یک موضوع ژاپنی تبدیل شده است، همخوانی دارد.

در اوایل این هفته نیز کن اعلام کرد که امسال جایزه افتخاری نخل طلا را به استودیوی انیمه ژاپنی گیبلی (پسر و گوزن، روح دور) اهدا می‌کند و این اولین‌بار است که جشنواره فرانسوی بالاترین جایزه خود را به یک شرکت به جای یک هنرمند فردی اعطا می‌کند.

پوستر ۲۰۲۴ به هیئت منصفه امسال که توسط کارگردان باربی گریتا گرویگ رهبری می‌شود، نگاه خواهد کرد، در حالی که اعضای هیات منصفه فیلم‌های در حال اجرا برای نخل طلا را قضاوت می‌کنند.

۷۷ امین جشنواره کن در ۱۴ می‌ با نمایش دوم کوئنتین دوپیو با بازی لیا سیدوکس و وینسنت لیندون آغاز می‌شود و تا ۲۴ می‌ ادامه دارد.

کد خبر 845767 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم جشنواره کن بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • پل ژاپنی که به خاطر برج هایش معروف است(عکس)
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴
  • پوستر جنجالی جشنواره کن ۲۰۲۴ | صحنه‌ای از یک فیلم که در این جشنواره رد شده بود | تصاویر