Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عمان تأکید کرد که منطقه خاورمیانه شاهد "آغاز پایان بازی‌های بزرگ" است.

به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفت: منطقه خاورمیانه شاهد "آغاز پایان بازی‌های بزرگ" است و بحران سوریه در رأس آن است.

وی گفت: بحران شورای همکاری خلیج (فارس) یک اختلاف مالی نیست بلکه اختلافات و تفاوت‌های درونی است که ریشه‌های تاریخی و قبیله‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف بن علوی تأکید کرد: "ما صراحتا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفتیم که تنها با تشکیل کشور فلسطین شاهد امنیت خواهد بود. باید نظریه جدیدی را ایجاد کرد که شامل تشکیل کشور فلسطین و ثبات منطقه باشد. ما به نیابت از کسی مذاکره نمی‌کنیم و بر کسی مسئله‌ای را تحمیل نمی‌کنیم چراکه ما تنها به درخواست کسانی که خواهان فراهم کردن شرایط مشخص باشند پاسخ می‌دهیم. اصول بین المللی پایه و اساس مناسب برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است و تلاش‌های بین المللی باید در این سبک و سیاق باشد."

وی گفت: عادی‌سازی وجود ندارد بلکه یک روند مسالمت‌آمیز مستمر وجود دارد و تشکیل کشور مستقل فلسطین دارای حاکمیت شرطی برای هرگونه روند صلح براساس قطعنامه‌های بین المللی است. اینجا باید به تحقق اهداف برادران فلسطینی و تشکیل کشورشان توجه داشته باشیم.

وزیر خارجه عمان تأکید کرد که بیانیه ورشو مواضع تمامی شرکت‌کنندگان درباره پرونده ایران و مواضعش در منطقه را نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای اسلامی و همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی با محوریت جمهوری اسلامی گفت:این نگاه به عنوان یک راهبرد آشکار جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای عربی، همسایه و اسلامی است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مواضع حمایت‌گرانه برخی کشورهای اسلامی منطقه از رژیم صهیونیستی در جریان عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در ارتباط با ارزیابی کلی از تأثیرات قابل توجه عملیات وعده صادق در ماه‌ها و حتی سال‌های بعد آن می‌توان سخن گفت و قطعاً و یقیناً بسیاری از ابعاد سری آن در نزد فرماندهان ارشد نیروهای مسلح باقی خواهد ماند.

توانایی اثبات همکاری برخی کشورها با پدافند رژیم صهیونیستی را داریم

وی افزود: آنچه که امکان بیان آن در حوزه مسائل دیپلماتیک و سیاست خارجه وجود دارد این است که موقعیت به دست آمده پس از عملیات وعده صادق همان موضعی است که در دستور کار سیاست خارجه جمهوری اسلامی در ارتباط با کشورهای همسایه مسلمان به وجود آمده است؛ جمهوری اسلامی ایران به خوبی از کنشگری کشورهای گوناگون به ویژه در حوزه منطقه اسلامی و عربی و نقش آفرینی آنها در همکاری با پدافند هوایی آمریکا و غرب در عملیات طوفان الاقصی مطلع است و به دقت هر چه تمام‌تر می‌تواند اثبات کند که کدامیک از کشورهای یاد شده در اقدامات پدافندی علیه پهپادها و موشک‌های جمهوری اسلامی ایران در این عملیات و همکاری با پدافند بین‌المللی و در نهایت رژیم صهیونیستی کمک نموده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: از طرفی جمهوری اسلامی موقعیت دولت‌های یاد شده را نیز مطلع است و از نفوذ آمریکا در این کشورها کاملاً آگاه می‌باشد؛ بر این اساس کرامت جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته به ویژه پس از پیروزی در دفاع مقدس و حمله آمریکا به کویت آشکار شد؛ لذا با کشورهای کمک کننده به صدام بعد از پیروزی ایران در دفاع هشت ساله و حمله آمریکا به کویت نه شبیه همه استاندارهای بین‌المللی بلکه بر اساس آموزه‌های اسلامی و قرآنی و اهل بیتی رفتار نمود و ضمن رفتار کریمانه با مردم کویت در وهله اول برای خاموش نمودن چاه‌های نفت کویت در مرحله بعدی تلاش کرد و این اقدام را به نتیجه رسانید.

نوع تعامل جمهوری اسلامی بعد از یک پیروزی بزرگ کرامت‌مندانه است

وی تاکید کرد: در حقیقت نوع تعامل جمهوری اسلامی بعد از یک پیروزی بزرگ کاملاً کرامت‌مندانه بوده و از نگاه راهبردی در جهت تقویت کشورهای منطقه و کمک به آنها می‌باشد؛ این نگاه به عنوان یک راهبرد آشکار جمهوری اسلامی نسبت به کشورهای عربی، همسایه و اسلامی است.

صدرالحسینی اضافه کرد: در مورد اخیر نیز (عملیات وعده صادق) جمهوری اسلامی از این موقعیت به دست آمده پس از افزایش اقتدار ایران در منطقه و بین‌الملل برای همگرایی و ایجاد یک منطقه قوی همراه با جلوگیری از نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه حتماً استفاده خواهد کرد؛ بر این اساس اقداماتی که از خاک اردن و برخی کشورهای منطقه در این عملیات انجام شد با همین نگاه توسط جمهوری اسلامی ایران تجزیه و تحلیل شده و همه تلاش‌ها بر این مسئله معطوف است که اختلافات جزئی در بین همه کشورهای منطقه رفع شود و فضای همکاری در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و راهبردی بیش از گذشته فراهم گردد.

نگاه مقتدرانه ایران نسبت به کشورهای عربی و اسلامی با هدف تشکیل منطقه‌ای قوی

وی با اشاره به دیدار اخیر وزیر امور خارجه کشورمان با همتای اردنی خود ابراز کرد: پذیرش دیدار وزیر امور خارجه اردن در جنب اجلاس شورای امنیت سازمان ملل که در روزهای گذشته توسط وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام شد و گفت‌وگوهای دوستانه‌ای که فی‌مابین دو وزیر امور خارجه صورت گرفت، نشان دهنده همین نگاه کرامت‌مندانه و مقتدرانه‌ای است که جمهوری اسلامی ایران نسبت به کشورهای اسلامی و عربی به اجرا گذاشته و خواهد گذاشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: بدین منظور می‌توانیم این نکته را بیان کنیم که در حال حضار جریان‌های مشکوک در منطقه توسط رسانه‌های مجازی به دنبال ایجاد اختلاف و دوئیت و ایجاد چالش روابط بین ایران و بعضی کشورهای اسلامی در منطقه هستند تا این امتیازات به دست آمده پس از عملیات وعده صادق نتواند منجر به تشکیل یک منطقه قوی با محوریت جمهوری اسلامی گردد.

کد خبر 746776

دیگر خبرها

  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه
  • تأکید وزرای خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان درباره تحولات منطقه
  • وزیر خارجه عمان: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی است
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه توقف جنایات صهیونیست‌ها درغزه است
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی
  • تماس تلفنی وزیر امور خارجه سلطنت عمان با وزیر امور خارجه کشورمان
  • تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان