Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@17:08:36 GMT

وفای به عهد و ولایتمداری را از شهدا بیاموزیم

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۳۱۸۳

وفای به عهد و ولایتمداری را از شهدا بیاموزیم

غیب‌پرور، تربیت صحیح و اسلامی را ویژگی شهیدان انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید از شهدا وفای به عهد و ولایتمداری را آموخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سردار«غلامحسین غیب‌پرور» در دیدار با خانواده شهیدمدافع حرم، شهید عباس دانشگربا بیان اینکه شهدا دارای مقامی هستند که انسان در برابر آن‌ها کم می‌آورد، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های بزرگ شهدا، خدایی بودن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور عهد با خدا را دیگر ویژگی شهدا دانست و افزود: سبک و سیره زندگی شهیدان آن‌قدر شگرف و خدایی است که درکش دشوار به نظر می‌رسد برای مثال یکی از شهدای مدافع حرم به نام شهید عباس آبیاری برای رفتن به سوریه تلاش بسیاری می‌کند اما به نتیجه نمی‌رسد تا اینکه با حضرت ابوالفضل(علیه السلام) عهد می‌کند که لب به آب زلال نزند و درنهایت چند ماه بعد در حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) آب زلال می‌نوشد و ۱۷ روز بعد نیز به شهادت می‌رسد.

 

وی به مستندنامه‌ای از دمشق اشاره داشت وافزود : بخشی از مستند را مشاهده کردم و کسانی که این مستند را ساختند، از طبقه و نسل جوان هستند و در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی موفق‌تر خواهند بود.

 

غیب پرور تصریح کرد: آنچه از این شهید دهه هفتادی و سرافراز اسلامی می‌بینیم، حکمت و معرفت هست و انسان با دیدن چنین شهیدانی مالامال از جریان خیلی عمیق فکری و معنوی را می‌بیند و همه شهیدان در نقطه اوج قرار گرفته‌اند و خیلی خوب است تا با زبان هنر، شهیدان را به نسل جوان و عموم مردم بشناسانیم و این مستند جزو آثار موفق هنری و معرفتی در کشور است.

 

پدر شهید عباس دانشگر شهید دهه هفتادی مدافع حرم نیز در این دیدار، با بیان اینکه تاکنون سه عنوان کتاب از این شهید منتشرشده و یا در دست انتشار است، گفت: ۲۰ هزار نسخه کتاب از زندگی‌نامه شهید دانشگر تا کنون در شهرهای مختلف کشور توزیع شده است.

 

مؤمن دانشگر،  افزود: عباس امروز در تمام ایران اسلامی به لطف حضور در دانشگاه افسری امام حسین(علیه السلام) و همچنین فضای مجازی شناخته شده است و یادواره این شهید در کنگان، جهرم، مرودشت، شیراز و ... برگزارشده یا در حال برگزار شدن است.

 

دانشگر بیان کرد: این شهید همچنین در طول سال میزبان خیل عاشقانی است که با اتوبوس به‌صورت کاروان زیارتی از سراسر کشور به سمنان می‌آیند و این نشان‌دهنده عظمت این شهید بزرگوار است.

 

در این دیدار مستند نامه‌ای از دمشق با موضوع زندگی شهید دهه هفتادی سمنان، شهید عباس دانشگر،نیز رونمایی شد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اردبیل اصفهان شهید مدافع وطن خبرگزاری شبستان سرلشگر باقری استان بوشهر حضرت ام البنین سلام الله علیها زاهدان دیدار با خانواده شهید مدافع حرم رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اردوی «میثاق با شهدا و بیعت با ولایت» در پادگان دوکوهه

دومین اردوی «میثاق با شهدا و بیعت با ولایت» با حضور فرماندهان، رزمندگان، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و جمعی از بسیجیان نسل امروزی سپاه محمدرسول‌الله (ص)، از امروز به مدت چهار روز آغاز شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دومین اردوی «میثاق با شهدا و بیعت با ولایت» با حضور فرماندهان، رزمندگان، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و جمعی از بسیجیان نسل امروزی سپاه محمدرسول‌الله (ص)، از امروز به مدت چهار روز آغاز شد.

به گفته فرمانده سپاه محمدرسول‌الله (ص)؛ شرکت کنندگان در این اردو، صبح امروز از پادگان ولیعصر (عج) که اولین نقطه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و محل تشکیل و آموزش 9 گردان اولیه آن بوده است به سمت پادگان دوکوهه حرکت کرده و به یاد شهدا در این پادگان استقرار پیدا می‌کنند.

تابوتی اندازه این شهید ارتشی وجود نداشت!

بنا بر اعلام سردار «حسن حسن‌زاده»؛ اردوی «میثاق با شهدا و بیعت با ولایت» بزرگ‌ترین اردوی ترکیبی از چند نسل انقلاب اسلامی است که در آن مراسم‌های ویژه‌ای در میدان صبحگاه پادگان دوکوهه، حسینیه تخریب و همچنین یادواره شهدای لشکر 27 محمدرسول‌الله (ص) از جمله فرماندهان شهید این لشکر خصوصاً سردار شهید «محمد ابراهیم همت» در «حسینیه شهید محمد ابراهیم همت» این پادگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • آغاز اردوی «میثاق با شهدا و بیعت با ولایت» در پادگان دوکوهه
  • اولین مستند شهید آوینی پس از ۴۴ سال رونمایی شد
  • شهدا موجب عزت و افتخار ملت و کشور هستند
  • پخش «بازی اختاپوس» از تلویزیون
  • مستند شهید صدر از روز چهارشنبه پخش می‌شود
  • خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند
  • برگزاری بیش از ۱۰۰۰ یادواره شهدا در آذربایجان غربی
  • برنامه های روز ارتش جمهوري اسلامي در تیپ ۲۶۴ شهید عبدی ارتش
  • برگزاری شورای سیاستگذاری کنگره ملی سرداران شهید در استان البرز
  • بهسازی ورودی اصلی پارک شهید دباغیان بندر عباس