Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@06:13:10 GMT

افزایش خروج دام غیر مجاز از خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۳۲۵۶

افزایش خروج دام غیر مجاز از خراسان شمالی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ابراهیم تقوایی مسئول اداره قرنطینه دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی سال جاری بیش از ۱۴۰ دستگاه خودروی حمل دام غیر مجاز در انجام گشت‌های مشترک متوقف شده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: این دام‌ها یا به صورت غیر مجاز کشتار، یا غیر مجاز فروخته می‌شود و با به صورت غیر مجاز از کشور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقوایی با اشاره به اینکه سرمایه دامی خراسان شمالی در دام سبک بیش از دو میلیون راس و در دام سنگین بیش از ۶۰ هزار راس است، افزود: از این تعداد، ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار راس دام با مجوز قرنطینه از استان خارج و ۱۰۰ هزار راس دام سبک و حدود هفت هزار راس دام سنگین نیز جهت مصرف مردم استان در داخل کشتار می‌شود.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار راس دام سبک و هفت هزار راس دام سنگین نیز به صورت غیر مجاز از این استان خارج می‌شوند.
تقوایی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کار دامداری در این استان به صورت سنتی انجام می‌شود و دامداران نمی‌توانند دام‌های مازاد خود را نگهداری کنند، تصریح کرد: نبود زیرساخت‌هایی هم، چون صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه دام سبب می‌شود تا واسطه‌ها و سودجویان از این فرصت استفاده کنند و اقدام به خروج دام به صورت غیر مجاز کنند.
گفتنی است: از سوی دیگر کیفیت بالای گوشت خراسان شمالی سبب شده تا تقاضا در خارج این استان برای دام‌های استان بیشتر شود.
انتهای پیام/ط


متوقف شدن بیش از ۱۴۰ دستگاه خودروی حمل دام غیر مجاز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قلاده « توله شیر» از خانه باغی در ساری کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری درپی انتشار تصاویری از یک توله شیر درفضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کردند و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده «توله شیر» را که به صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود. شایان ذکر است، وی در حوزه شکار و صید سابقه دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است. کد خبر 6085595

دیگر خبرها

  • یک قلاده شیر وحشی از یک ویلا کشف و ظبط شد / دستگیری فرد متخلف
  • کشف یک قلاده «توله شیر» از خانه باغی در ساری
  • یک قلاده « توله شیر» از خانه باغی در ساری کشف شد
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می‌شود
  • افزایش سن اهدای خون در خراسان شمالی
  • نشست بررسی نحوه خروج اتباع غیر مجاز
  • برخورد با خروج ارز از طریق فعالیت‌های غیرقانونی تبلیغاتی
  • دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود