Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی فهیمی رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان مشهد با اعلام اینکه متاسفانه هویت روستایی در روستا‌های حاشیه شهر مشهد در حال نابودی است،گفت: بزرگ‌ترین مساله در حاشیه شهر مشهد، خارج شدن روستا‌ها از حالت اصلی و تبدیل شدن به مکانی خوابگاهی و مهاجرپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین با تاکید بر فرهنگ سازی برای مقابله با تضاد‌های فرهنگی در این روستاها، بیان کرد: بازیابی هویت عظیم روستاها، به توسعه گردشگری در این مناطق منجر می‌شود و اقتصاد و معیشت مردم روستایی را متحول می‌کند و این مهم جز با ارایه آموزش‌های خاص به روستاییان و توانمندسازی زنان روستایی محقق نخواهد شد.

 فهیمی تصریح کرد: خوشبختانه در روستا‌های حاشیه شهر مشهد ظرفیت‌های بی شماری برای رونق حرفه کشاورزی و دامپروری و سایر مشاغل به‌چشم می‌خورد که با ساماندهی مناسب و سرمایه گذاری در این مناطق، می‌توان از این فرصت‌ها نهایت استفاده را برد و از ظرفیت‌های موجود در روستاها، برای به کارگیری نیروی جوان روستایی بهره برد.

وی با اشاره به وجود روستا‌هایی با جمعیت ۲۰ هزار نفری در حاشیه شهر مشهد گفت: با وجود این جمعیت کثیر، روستا توسطه تنها یک دهیار و با امکانات بسیار کمی اداره می‌شود که با استاندارد‌ها فاصله زیادی دارد و می‌بایست برای آن چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام//ف.ح     بازیابی هویت عظیم روستاها، به توسعه گردشگری در این مناطق منجر می‌شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری بحران اب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۳ هزار نفر از آب شرب در روستا‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: از زمان آغاز اجرای طرح جهاد آبرسانی تا پایان سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۵۵ نفر در روستا‌ها از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی در قالب طرح جهاد آبرسانی برخوردار شده اند.

محمد فرهاد با بیان این مطلب اضافه کرد: طرح جهاد آبرسانی در قالب تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) - سپاه و بسیج سازندگی کردستان از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در طول ۳۰ ماه قرار است ۱۶۹ روستای استان از نعمت آب شرب بهداشتی به صورت پایدار بهره‌مند شوند.

فرهاد گفت: از این تعداد روستا ۱۲۲ مورد در قالب ۶ مجتمع آبرسانی روستایی و ۴۷ تک روستا قرار دارند و در مجموع ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تا پیش از اجرای طرح جهاد آبرسانی ۷۶ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند بودند و پس از تکمیل این طرح، جمعیت بهره‌مند از آب شرب پایدار به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳ هزار نفر از آب شرب در روستا‌های کردستان
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان (+عکس)
  • آب شرب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شده است
  • زیارتگاه‌هایی که برای توسعه روستاها هم حاجت می‌دهند
  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • معنای واقعی زندگی روستایی در روستای یاستی‌قلعه ماهنشان
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • بهره‌مندی ۱۳ هزار نفر از اهالی روستاهای کردستان از آب سالم