Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین دوره مسابقات کشوری نجات تخم‌مرغ‌ها از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اسفندماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، از سوی شورای صنفی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر هفتمین دوره مسابقات نجات تخم‌مرغ کشوری با هدف افزایش روحیه تعاون و همکاری و کشف خلاقیت‌ها و نوآوری‌های مبتکران برگزار می‌شود.

این دوره از مسابقات که در روز چهارشنبه، ۱۵ اسفندماه امسال برگزار می‌شود، تیم‌های شرکت‌کننده از سراسر کشور شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تیم‌های حاضر در این رقابت باید سازه‌ای خاص بسازند و تخم‌مرغ به گونه‌ای در این سازه ها جاسازی شوند که در اثر سقوط سازه از ارتفاعی مشخص، تخم‌مرغ از سازه خارج شده و کمترین آسیب را دیده باشد.

بر اساس قوانین، خلاقیت و ایده‌ای نو برای محافظت از تخم‌مرغ‌ها، داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش آماده و سالم ماندن تخم‌مرغ‌ها برای تیم‌ها امتیاز محسوب می‌شود.

ایده اصلی این مسابقه که همه ساله در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود ، طرحی بود که از سوی ناسا مطرح شد.

ناسا برای پرتاب ماهواره و کاوشگر به سطح اجرام آسمانی و سیارات و همچنین رساندن امکانات و وسایل لازم به فضانوردان ساکن در فضا تصمیم به انجام آزمایشاتی در این مورد گرفت که بتوان اجسام شکننده را به گونه‌ای از فاصله مشخص رها کرد که تا حدممکن آسیبی به شئ مورد نظر نرسد.

کاوشگر باید درون سازه‌هایی قرار گیرد که پس از برخورد با سیاره‌ها و اجرام آسمانی بتواند ضمن کاستن سرعت، به سادگی و با حفظ محموله درون خود با کمترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته و به کاوش و بررسی بپردازد و اطلاعات کسب‌شده را به زمین ارسال کند.

همچنین ارائه ایده‌هایی برای کاهش آسیب به بسته‌هایی که از طریق هواپیما برای کمک‌رسانی به مناطق مختلف فرستاده می‌شود ، حفاظت از بسته‌های پستی، طراحی پوشش‌های حفاظتی چتربازان و... هم می‌تواند کاربرد نتایج این مسابقه را مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه اميركبير نجات تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال

به گزارش "ورزش‌سه"، با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فوتسال جام جهانی سه شهر بخارا، تاشکند و اندیجان میزبانان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ خواهند بود.

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ دهمین دوره جام جهانی فوتسال است که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. برای چهارمین بار است که این مسابقات در قاره آسیا و برای اولین‌بار است که در آسیای مرکزی برگزار می‌شود. تیم ملی پرتغال با قهرمانی در دوره قبلی مسابقات مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ده هزار داوطلب کنکور در استان سمنان
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • نوبت اول آزمون سراسری با رقابت ۵۸۴ داوطلب در کیش
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی در تجهیزات مخابراتی
  • تحویل واحد‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هشتگر طی دومرحله تا پایان شهریور
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • بررسی تأثیرپذیری الکترومغناطیسی تقویت کننده‌های توان کاربردی در تجهیزات مخابراتی
  • قهرمانی رزمی کارکردستانی در رقابت های کشوری
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری