Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@10:58:29 GMT

خرید شیرینی عید با این معیارها!

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۳۵۷۳

خرید شیرینی عید با این معیارها!

رکنا: پیشنهادهایی که برای خرید شیرینی عید شده است را مد نظر قرار داده و با توجه به این معیارها شیرینی خوب و سالم را خریداری کنید.

یکی از اقلام همیشگی خرید نوروز، شیرینی است که کام را شیرین و خلق ما را باز می‌کند. با آمدن نوروز میل افراد به خورد شیرینی‌های متنوع دو چندان می‌شود. همان شیرینی های رنگارنگ و هوس انگیزی که به اعتقاد برخی خانواده ها باید همه ظروف شیرینی خانه را تا حد امکان پر و پیمان کند و تمامی انواع شیرینی های موجود در قنادی محل را در برگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرینی عید به طور معمول باید دارای دو ویژگی اصلی باشد :

یکی اینکه ماندگاری طولانی‌ داشته باشد چون لازم است دو تا سه هفته سالم و تازه باقی بماند به همین دلیل است که مردم برای خرید شیرینی عیدشان بیشتر سراغ شیرینی‌های خشک می‌روند و تولید شیرینی خشک در قنادی‌ها به ۷۵ درصد کل تولیدات شیرینی‌شان می‌رسد و دومین ویژگی شیرینی مناسب برای عید، ارزانی و سبکی آن است؛ چون تعداد زیادی مهمان در عید نوروز به یک خانه رفت و آمد می‌کنند و صرفه با شیرینی‌های سبک و کوچک است که با خرید یک کیلوگرم از آنها بتوان از تعداد بیشتری مهمان پذیرایی کرد.

برای خرید شیرینی عید اول تصمیم بگیرید چه نوع شیرینی را دوست دارید و به ذائقه مهمانانتان هم خوش می‌آید. از طرف دیگر، باید بدانید که چه شیرینی‌هایی در بازار موجود است و مهم‌تر از همه بودجه‌ای که برای خرید شیرینی عید در نظر گرفته‌اید، چه قدر است.

به طور کلی می‌توانید شیرینی‌های عیدتان را از یکی از گروه‌های زیر و یا مخلوطی از‌ آنها انتخاب کنید :

۱- شیرینی‌های سنتی :

باقلوا، قطاب، پشمک، لوزپسته، لوزبادام، لوزنارگیل، کیک یزدی، نان برنجی، نان نارگیلی، حاجی بادام، سوهان آردی، سوهان عسلی، سوهان خانی، نان نخودچی، پا درازی، کلمپه، باسلوق، زبان، پاپیونی، نان خرمایی کرمانشاهی و کلوچه خرمایی

۲- شیرینی‌های فانتزی :

گل محمدی (دانمارکی)، ناپلئونی، تارت‌ها، پای‌سیب و مافین‌شکلاتی

۳- شکلات‌ها و آبنبات‌ها :

شکلات‌های فله‌ای و یا تخته‌ای، استاندارد و قابل اطمینان نیستند. اگر می‌خواهید شکلات و آبنبات را برای عید بخرید، به سراغ انواع بسته‌بندی شده بروید که علامت استاندارد و پروانه ساخت داشته باشند. مارک‌های معتبر و شناخته شده شکلات و آبنبات بهترین انتخاب‌ها هستند. به عقیده کارشناسان تغذیه شکلات‌های مغزدار به دلیل حجم کمتر شکلات و وجود مغزها و دانه‌های روغنی انتخاب مناسب‌تری هستند.

نگهداری شیرینی‌

گاهی وقتی برای عیددیدنی می‌روید، شیرینی‌های خشک یا تر روی میز پذیرایی ساعت‌ها به حال خود رها می‌شوند و گرد و غبار و یا حتی حشرات روی آنها می‌نشیند و شیرینی‌ها را آلوده می‌کند.

برای رفع این مشکل، ورقه‌های شفاف پلاستیکی در بازار است که می‌توانید چند متر بخرید و روی شیرینی‌ها را با آ‌ن بپوشید. با این کار هم شیرینی‌‌ها تمیز و تازه‌‌تر می‌‌مانند و هم ظرف شیرینی زیباتر به نظر می‌‌رسد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: بازار بازار مد تلگرام ساعت خرید شیرینی عکس جوان دستگیر شد فیلم تهران قتل زن تجاوز پسر مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • فیلم | واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • (تصویر) شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • جایگزین‌های متنوع به جای تخم‌مرغ در غذا‌ها