Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:00:53 GMT

استعفای معاون شخصی نخست وزیر کانادا

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۳۶۴۰

استعفای معاون شخصی نخست وزیر کانادا

یکی از معاونان ارشد نخست وزیر کانادا به طور غیرمنتظره استعفا کرد. این مقام کانادایی در حالی استعفا کرده که دفتر جاستین ترودو با اتهاماتی درباره زیر فشار گذاشتن وزیر دادگستری سابق برای کمک به جلوگیری از پیگرد قانونی یک شرکت عمرانی روبه‌رو است.

به گزارش ایسنا، جرالد باتس، معاون شخصی نخست وزیر کانادا و یکی از افراد کلیدی که در پیروزی لیبرال‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۵ نقش داشته در بیانیه‌ای اظهار کرد، وزیر دادگستری وقت را بر سر پرونده شرکت عمرانی "اس‌ان‌سی-لاوالین" زیر فشار نگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا که در ماه اکتبر انتخابات دیگری را در پیش دارد، از زمان کناره‌گیری جودی ویلسون ریبولد، وزیر دادگستری سابق کانادا از کابینه‌اش با انتقاداتی روبه‌رو است. کناره‌گیری این وزیر سابق کانادایی پس از آن صورت گرفت که روزنامه "گلوب اند میل" ماه جاری میلادی گزارش کرد، مقامات دفتر ترودو از او خواسته‌اند که شرکت "اس‌ان‌سی-لاوالین" را به جای محاکمه بر سر رشوه دادن به مقامات لیبی، به پرداخت جریمه محکوم کند.

این شرکت عمرانی اظهار کرده است که به دنبال جلوگیری از محاکمه به اتهام فساد بوده زیرا مدیران اجرایی آن، که در این پرونده متهم بوده‌اند، این شرکت را ترک کرده‌اند و این شرکت سیستم اخلاقی و تطابق خود با این اصول را مورد بررسی و اصلاح قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، باتس، معاون شخصی ترودو در بیانیه خود اظهار کرد: هر گونه اتهامی مبنی بر اینکه من یا دیگر مقامات، دادستان کل (ویلسون ریبولد) را تحت فشار گذاشته‌ایم، صحیح نیست.

وی افزود، چنین اتهاماتی برای ایجاد انحراف در "کار حیاتی" نخست وزیر صورت می‌گیرند و کناره‌گیری او از این سمت در راستای منافع دفتر نخست وزیری است.

ترودو استعفای باتس را پذیرفت و در پیامی توییتری از خدمات او برای کشورش قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جاستین ترودو كانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر امروز چهارشنبه به موضع گیری درباره تحولات غزه پرداخت.

وی افزود: مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه و آزادی اسیران مرحله حساسی را پشت سر می گذارد.

آل ثانی تاکید کرد: تلاشهایی در جریان است که تا حد امکان موانع از میان برداشته شود.

وی توضیح بیشتری درباره این موانع نداد.

نخست وزیر قطر اعلام کرد که کشورش سیاست مجازات جمعی رژیم صهیونیستی در غزه و اقدامات این رژیم در کرانه باختری را محکوم می کند.

کد خبر 6081104

دیگر خبرها

  • معاون رئیسی: بیش از صد در صد اعتبارات مصوبات دور نخست سفر دولت به سمنان محقق شد
  • انتصاب معاون اول قوه قضاییه پس از استعفای مصدق
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • اولویت نخست آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی است
  • موضع‌گیری نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟