Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگرچه مردم پاکستان از قربانیان تروریسم محسوب می شوند اما اسلام آباد تاکنون هزنیه ای برای فعالیت های تروریستی در این کشور نپرداخته است.

خبرگزاری شبستان،گروه بین الملل: حملات تروریستی در «پولواما»  و «خاش» همه نگاه ها را متوجه نوع رفتار پاکستان در مواجهه با پدیده تروریسم کرده است.  «عمران خان» مردی که پس از روی کار آمدنش به عنوان نخست وزیر پاکستان وعده داده بود تا چهره بین المللی کشورش را تغییر دهد حالا با واکنش ها و انتقادات کشورهایی مواجه شده است که به وعده های او اعتماد کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده ارتش هندوستان امروز(سه شنبه۳۰ بهمن) در منطقه مورد مناقشه کشمیر ) اعلام کرد، آژانس اصلی جاسوسی پاکستان موسوم به ISI در حمله اخیر در کشمیر علیه کاروان امنیتی هند دست داشته است. حمله تروریستی پولواما منجر به کشته شدن ۴۶ تن از نیروهای پلیس هند شد.

شکی وجود ندارد که مردم هند ،خسته از مشاهده تابوت مردان جوانی هستند که در چند دهه گذشته از کشمیر باز گشته اند.

حالا هندی ها از دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر این کشور انتظار دارند که اقدامات قاطعی را علیه تهدیدهای تروریستی که از سوی پاکستان صورت می گیرد از خود نشان دهد.

اما هند تنها کشوری نیست که در این روزها به دنبال انتقام گرفتن از پاکستان است.

یک روز قبل از حمله تروریستی «پولواما» ،ایران هم با یک حمله تروریستی مشابه توسط گروه های افراطی سنی طرفدار پاکستان با همان شیوه انفجار اتوبوس حامل نیروهای امنیتی مواجه شد.

ایران هم حالا یکی از کشورهایی است که کمک اسلام آباد به گروه های تروریستی را به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

چند هفته پیش هم افغانستان بیش از 100 پرسنل امنیتی را در یک حمله مشابه در یکی از مراکز آموزشی خود از دست داد و سپس مشخص شد که در آنجا هم پای پاکستان در میان بوده است.

واقعیت این روزها این است که  آسیب پذیری امنیتی ناشی از گرایش های تروریستی در کشورهایی مانند پاکستان ،آسیا را به شدن درگیر کرده است بنابراین باید راه حل جلوگیری از این روند را هم باید در کشورهایی آسیایی جستجو کرد.

متاسفانه حکومت پاکستان هرگز مجبور به پرداخت هزینه های سنگین برای انجام مکرر حملات تروریستی نشده است اما حمله تروریستی «پولواما» در هند و «سیستان و بلوچستان» در ایران و واکنش های گسترده ای که این حملات در پی داشت  می تواند «نقطه عطفی» برای تنبیه رفتار پاکستان باشد.

هندی ها که سابقه جنگ با پاکستان را هنوز در خاطر دارند مستعد یک برخورد نظامی مستقیم با اسلام آباد هستند؛دهلی در مواجهه با اسلام آباد صبر و تحمل تهران را ندارد.

بنا به نظر کارشناسان نظامی ، حضور گسترده نیروی دریایی هند در جبهه غربی برای تهدید پاکستان با رزمایش های دریایی در یک زمان مناسب علاوه بر هدف قرار دادن اردوگاه های تروریستی متحرک پاکستان،محتمل به نظر می رسد.

با توجه به آسیب پذیری پاکستان در اقدامات موشکی دریایی، گشت زنی تهاجمی برای قطع مسیرهای دریایی پاکستان می تواند یک اقدام موثر باشد.

دراین میان ، گویا صبر تهران هم لبریز شده است.

در خبرگزاری شبستان بخوانید: فرمانده کل سپاه به پاکستان هشدار داد

در خبرگزاری شبستان بخوانید: انتقام می‌گیریم/ هزینه پناه دادن به تروریست‌ها برای پاکستان سنگین خواهد بود

در خبرگزاری شبستان بخوانید: اگر پاکستان اجازه حضور دهد قائله تروریست‌ها را تمام می‌کنیم

در شرایط کنونی که تهران،دهلی و کابل از حملات تروریستی گروه های پاکستانی ضربه خورده اند از منظر ژئوپولیتکی به نفع هند است که روی قدرت ایران علاوه بر همکاری با افغانستان برای مقابله با پاکستان حساب کند.

هند باید ائتلاف خود را با ایران و افغانستان تشکیل دهد حتی اگر به قیمت خشم برخی از قدرت های غربی و آمریکا تمام شود.

دهلی باید بداند که کمک خواستن از آمریکا در این شرایط هیچ کمکی نمی کند و به جای آن باید به فکر ایجاد ائتلاف با ایران و افغانستان برای نهادینه کردن ترس در قلب پاکستان باشد.

 این ائتلاف می تواند ترسی را در دل پاکستان به وجود بیاورد که اگر اقدام به اصلاح خود نکند قطعا با واکنش دو قدرت بزرگ که به لحاظ جغرافیایی آن را محاصره کرده اند،مواجه خواهد شد.

همچنین نوبت آن رسیده است که چین تکلیف خود را با پاکستان روشن کند.

ایران و هند باید گفتگوهای جدی با پکن در این زمینه داشته باشند.چین نمی تواند میلیاردها دلار از بازارهای هند و ایران به دست بیاورد و آن را صرف تقویت پاکستان کند در حالی که چشم های خود را به روی فعالیت های این کشور بسته است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اصفهان اردبیل خبرگزاری شبستان زاهدان شهید مدافع وطن حضرت ام البنین سلام الله علیها حادثه تروریستی استان بوشهر حملات تروریستی هند پاکستان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که آمریکا باید به حضور غیرقانونی در سوریه و حمایت از گروههای تروریستی پایان دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «قصی الضحاک»، نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: درباره خطرات تشدید تنش و ملتهب شدن اوضاع از سوی اسرائیل که برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در تحقق اهداف نظامی اش در غزه تلاش می کند، هشدار دادیم.

نماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب استآمریکا، انگلیس و فرانسه چشم خود را روی واقعیت بستند

الضحاک تاکید کرد ما مقامات رژیم اشغالگر و دولت آمریکا را مسئول کامل تجاوزات اسرائیل و هرگونه تنش بیشتر که امنیت در منطقه را تهدید می کند، می دانیم.

وی خاطر نشان کرد ما خواهان پایان یافتن حضور غیرقانونی و نامشروع آمریکا در خاک سوریه و پایان حمایت آن از گروههای تروریستی هستیم.

نماینده سوریه تاکید کرد زمان آن فرا رسیده تا کشورهای غربی به سیاستهای ویرانگر خود پایان داده و اقدام به تحمیل توقف فوری تجاوزات اسرائیل به ملت فلسطین کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • غریب آبادی برای شرکت در کمیته مشترک قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم وارد دمشق شد
  • غریب‌آبادی وارد دمشق شد
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • دو تن از خدمه کشتی توقیف شده در ایران تبعه پاکستان هستند
  • نماینده سوریه: خواهان پایان حمایت آمریکا از تروریسم هستیم
  • ایران در برابر هیچ تجاوزی ساکت نمی‌نشیند
  • ایران در برابر تجاوز و قلدری هیچ قدرتی ساکت نمی‌نشیند
  • تروریستی خواندن لشکر زینبیون به امنیت پاکستان آسیب می‌زند/ از لشکر زینبیون باید تقدیر کرد
  • شادی لبنانی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی +فیلم
  • شادی لبنانی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی