Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@06:06:31 GMT

صلوات یک شعار سیاسی و بیانگر مودت به اهل بیت(ع) است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۳۶۹۹

صلوات یک شعار سیاسی و بیانگر مودت به اهل بیت(ع) است

استاد حوزه علمیه گفت: اهل بیت(ع) محل علم الهی هستند برای همین انسان با صلوات دادن می خواهد خود را به آنان نزدیک کند. انسان نیازمند نفس سلیم است و این نفس سلیم را در بارگاه آل محمد می توان جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «اسفندیاری» در مراسمی که به مناسبت رحلت جانگداز حضرت ام البنین(س) در مسجد جامع غدیر خم(ضرابخانه) برگزار شد، گفت: صلوات دعای مستجاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه درباره مفهوم آل محمد که در صلوات ذکر می شود، گفت: فرق مکتب تشیع با سایر مکتب‌ها به همین مفهوم آل محمد بر می گردد، امام صادق(ع) فرمودند: آل محمد تنها خاندان عصمت و طهارت نیستند بلکه شیعیانی که حق خاندان پیامبر را به جای می‌آوردند نیز در زمره این مفهوم قرار می‌گیرند؛ درک این ظرفیت معنوی نیاز به بصیرت است.

 

حجت الاسلام والمسملین اسفندیاری با بیان اینکه نخستین دسته آل محمد اصحاب کساء هستند، اذعان کرد: دسته بعدی معصومین و دسته سوم را شیعیان پیامبر(ص)  تشکیل می دهند، طبق صریح روایات؛ کسانی که دین و مکتب ما اهل بیت(ع) را تبلیغ می‌کنند از ما خواهند بود، برای مثال پیامبراسلام فرمودند: سلمان از ما است؛ لذا زمانی که انسان صلوات می فرستد درود آن صلوات به خود فرد بر می گردد.

 

وی با بیان حدیثی مبنی بر اینکه صلوات، نور است، گفت: در صلوات پاکی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مطرح می شود، اهل بیت(ع) محل علم الهی هستند برای همین انسان با صلوات دادن می خواهد خود را به آنان نزدیک کند. انسان نیازمند نفس سلیم است و این نفس سلیم را در بارگاه آل محمد می توان جستجو کرد.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام هادی(ع)، ابراز داشت: حضرت می فرمایند: هر که از مکتب ما چیزی یاد نگیرد به بیراهه رفته است؛ صلوات یک شعار سیاسی و بیانگر مودت به اهل بیت(ع) است. امروز برخی مودت به خاندان عصمت و طهارت را کفر می دانند برای همین در انظار عمومی سر کودک شش ساله را از تن جدا می کنند.

حجت الاسلام والمسملین اسفندیاری با اشاره به اینکه انسان باید در برابر عصمت و طهارت(ع) ادب داشته باشد، خاطرنشان کرد: یکی از آداب آن است که انسان هر مومنی را که دید او را از خود بهتر بداند و این ادب اخلاقی است. ادب در برابر خداوند همان بندگی است و ادب نسبت به پیامبر یعنی اطاعت از فرامین حضرت. انسان مومن تسلیم در برابر اوامر الهی است.

وی از مهمترین شاخصه شخصیتی حضرت ام البنین و فرزندان گرامی ایشان را ایثار و گذشت بر شمرد و گفت: زمانی که خبر شهادت فرزندان ام البنین به مادر دادند ایشان شکر الهی را به جای آوردند و این نشان از ایثار و گذشت حضرت است. ایثار و گذشت آن است که انسان علاوه بر خود دیگران را هم ببیند. حضرت ام البنین فرزندان خود را فدایی امام حسین(ع) کرد چون هم خود و هم فرزندانش کوه ادب و ایثار بودند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی زاهدان اصفهان زاهدان خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل دارالشهدای آران و بیدگل اردبیل حضرت ام البنین سلام الله علیها حضرت ام البنین سلام الله علیها ایثار و شهادت خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد

مودت مسئول تیم بسیج جامعه پزشکی استان یزد گفت: پزشکان متخصص اطفال، داخلی و زنان و زایمان در این تیم همراهی کردند.

وی افزود: طرح بسیج پزشکی با هدف حفظ و ارتقای تندرستی مردم به صورت مداوم با همراهی پزشکان بسیجی در مناطق مختلف روستایی استان انجام می‌شود.

مودت ادامه داد: با سفر یک روزه پزشکان به این دهستان، ۲۰۰ نفر به صورت رایگان ویزیت شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خدمت بی منت بسیج جامعه پزشکی یزد
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»