Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-23@09:41:29 GMT

کدام مناطق پایتخت بیشترین موش را دارند؟

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۳۷۵۸

صراط:

رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بیشترین پراکندگی جمعیت موش پایتخت را تشریح کرد.

به گزارش پانا صدرالدین علیپور در پاسخ به اینکه آیا جمعیت موش‌های شهر تهران افزایش پیدا کرده‌ است، گفت: نمی‌توان با اطلاعات چشمی، این موضوع را ارزیابی کرد، زیرا محل زاد و ولد جمعیت موش‌ها زیر زمین است و موش‌ها بر اساس فصل سال و میزان غذایی که در اختیارشان است، رفتارهای متفاوتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: روند کنترل موش طی سال‌های گذشته یکسان بوده و تغییری در کنترل جمعیت این حیوانات که بیشتر روش طعمه‌گذاری بوده، اتفاق نیفتاده که بتوان گفت جمعیت آنها افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به وضع پایتخت در این خصوص اشاره کرد و گفت: در ماه‌های آخر دوره قبل شهرداری تهران این موضوع کمی رها شده بود ولی برنامه‌های جدی از سوی مدیریت شهری تهران برای کنترل و کاهش جمعیت موش‌ها با روش‌های بی‌خطر برای محیط‌زیست در دست اجراست.

به گفته وی مناطق ۱۰، ۱۱، ۱۷و ۱۵براساس برآورد بیشترین جمعیت موش پایتخت را در خود جای داده‌اند. این جانور با قدرت زایش حدود ۳۰تا۴۰موش در هر سال، یکی از سریع‌الرشدترین جانورانی است که در محیط انسانی به تولیدمثل می‌پردازد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مناطق تهران موش شهرداری تهران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ۲۲ آوریل مصادف با ۲ اردیبهشت در تمام دنیا به عنوان روز جهانی زمین پاک شناخته می‌شود تا یادآور این نکته باشد که همه ما باید به فکر حفظ و نگهداری سیاره خود باشیم.

در راستای گرامیداشت این روز، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اقدامات این شرکت را در راستای حفظ محیط زیست تشریح کرد.

سعید بیگی با بیان اینکه اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود، گفت: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. بر اساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب و کارهایی است که با انتشار دود باعث آلودگی هوای شهرها می‌شود.

وی افزود: شرکت ساماندهی با نظارت و مراقبت در وضع دودکش‌های اماکن و کارخانه‌ها با اتخاذ تدابیری همچون تعطیلی و انتقال واحد آلاینده از بروز آلودگی در شهرها جلوگیری می‌کند. در همین راستا اجرا و یا بهبود سیستم‌های کنترل آلودگی در برخی از صنایع از جمله کارخانجات سایپا، زمزم، خوشگوار، بستنی پاک، لبنیات پاک و گروه صنعتی بهشهر نیز پیگیری شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با بیان اینکه بیش از ۵۴۰ پرونده شکایتی و یا اطلاعیه در خصوص مزاحمت‌ها و آلودگی‌های مشاغل بررسی شده است، خاطرنشان کرد: از پرونده‌های بررسی شده، برای حدود ۳۵۰ فقره رأی کمیسیون بند ۲۰ صادر شده است.

بیگی درباره پیگیری و اجرای آرا صادره واحدهای صنفی آلاینده تصریح کرد: اجرای آرا واحدهای دارای رأی و صدور رأی برای واحدهای فاقد رأی در رسته‌های ضایعات فروشی در سطح شهر تهران پیگیری شد. همچنین درباره واحدهای کارواش هم برای کنترل خروجی فاضلاب این واحدها در راستای کاهش آلودگی آب سطحی و زیرزمینی و خاک، اقدامات لازم برای پیگیری و صدور آرا بند ۲۰ انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، اظهار کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت ۱۵ جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون ۴ جایگاه به بهره‌برداری رسیده و ۱۱ جایگاه دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

بیگی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.

به گفته وی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

بیگی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در راستای اجرای برنامه چهار ساله چهارم شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره آموزشی و عملی برای رؤسا و کارشناسان ساماندهی مناطق ۲۲ گانه جهت افزایش سطح اطلاعات و آشنایی با سیستم‌های کنترل آلودگی و همینطور دوره‌های آموزشی برای اصناف و ادارات ساماندهی سایر شهرها در موضوعات بند ۲۰ مثل تبریز، ساری، رشت، بروجرد، اراک، شیراز و … نیز از دیگر اقدامات شرکت ساماندهی برای حفظ محیط زیست بود.

وی در پایان از انتشار ۳ جلد کتاب آموزشی در خصوص موارد مرتبط با بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها خبر داد و اظهار کرد: «گردش کار بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها»، «تمهیدات تخصصی» و «ملاک عمل ساماندهی مشاغل و اصناف» عناوین این سه کتاب بود که به منظور بهبود و کاهش مزاحمت‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی و به همت شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر منتشر شد.

کد خبر 6085785

دیگر خبرها

  • تفکیک از مبدا زباله سبب کاهش جمعیت سگ‌های ولگرد می‌شود
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران
  • دانشگاه تهران تنها دانشگاه ایرانی دارای رتبه در «مدیریت و کسب‌وکار» و «علوم محیط زیست»
  • تجهیز محیط زیست آذربایجان شرقی به وسایل مدرن/ پهپاد، دوربین های دید در شب و تجهیزات ایمنی تحویل محیط بانان شد
  • تجهیز محیط بانان آذربایجان شرقی به وسایل مدرن