Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

تنها اندکی از آغاز سال 97 گذشته بود که میرحسن موسوی معاون مسافری شرکت راه‌آهن از راه‌اندازی مجدد قطارهای تهران-استانبول و تبریز-وان در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، او که 29 فرودین امسال به مشهد  سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران گفت: قطارهای ترکیه که پیش‌تر از ضریب اشغال مسافر بالایی برخوردار بودند با حفظ ارائه خدمات در 2 قطار ایرانی و ‌ترکیه‌ای فعال در این مسیر امسال دوباره راه‌اندازی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 6 ماه پس از این اظهار نظر در مورد راه‌اندازی قطار تهران-استانبول، این مقام مسئول در خبری که 17 مهر ماه در تین‌نیوز منتشر شد، از راه‌اندازی قطار مسافری در مسیر تهران- آنکارا- استانبول تا 2 ماه بعد از این تاریخ (دی ماه 97) خبر داد.

موسوی در حاشیه نشست تشریح برنامه‌های اربعین، در پاسخ به پرسش خبرنگار تین‌نیوز، درباره دلایل به تعویق افتادن زمان راه‌اندازی قطار تهران-استانبول در نیمه نخست سال جاری گفت: مسیر قطار آنکارا از طرف دولت ترکیه در حال تعمیر است و مقامات ترکیه، از اتمام این تعمیرات تا طی 2 ماه ( دی ماه 97) خبر داده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، اکنون و در آستانه آغاز سال 98 در حالی هنوز خبری از راه‌اندازی قطار تهران-استانبول نیست که این قطار سال‌ها در این مسیر فعال بود.

این قطار مسیری بیش از 2000 کیلومتر را در مدت زمان حدود  70 ساعت طی می‌کرد و پس از عبور از ایستگاه‌های زنجان، تبریز و سلماس به مرز می‌رسید.

قطار مذکور در ایستگاه تبریز پس از انجام تشریفات گمرکی و در ایستگاه سلماس پس از کنترل نهایی و ممهور شدن گذرنامه‌ها در ادامه مسیر، با عبور از ایستگاه مرزی رازی در ایستگاه مرزی کاپیکوی درترکیه برای بررسی گذرنامه‌ها و گمرگ توسط مأموران این کشور متوقف می‌شد و ایستگاه‌های بعدی آن، وان و اسکله وان بود.

دراسکله وان مسافران این قطار سوار کشتی شده و پس از پنج ساعت مسافرت با کشتی بر روی دریاچه وان، به اسکله تاتوان رسیده و به سفر خود با قطار ترکیه ادامه می‌دادند و قطار پس از عبور از ایستگاه‌های آلازیق، مالاتیا، سیواس، کایسری، آنکارا و اسکی شهیر به استانبول می‌رسید.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی چرمسازی بوئین زهرا، همزمان با هفته زمین پاک، راه اندازی شد.

۵۰ واحد تولیدی در این شهرک فعالیت می‌کند.

طبق قانون شهرک‌های صنعتی ملزم به راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید
  • فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان
  • فیلم | برخورد وحشتناک قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • هلاکت ۲ تروریست در پنجاب پاکستان
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد