Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:21:25 GMT

10هزار واحد مسکونی در سیرجان نیاز داریم

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۳۸۵۲

10هزار واحد مسکونی در سیرجان نیاز داریم

به گزارش ایرنا، شهباز حسن پور بیگلری شامگاه دوشنبه در آیین بهره برداری از 584 واحد مسکن احداثی سیرجان با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمان افزود : در بخش مسکن مشکلات ساختاری داریم، امیدواریم این مشکلات به صورت ویژه در دولت تدبیر و امید پیگیری شود.
وی در ادامه گفت: شرکتهای گل گهر، گهرزمین، توسعه آهن و جهان فولاد به پنج هزار واحد مسکونی نیاز دارند و طبق آمار 19 هزار 200نفر در مجموعه های گل گهر مشغول به کار هستند که مشکل مسکن یکی از مشکلات جدی آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن پور بیگلری همچنین گفت: تنها راه نجات ما این است که وابسته به دولت نباشیم در حالی که به دلیل مشکلات اداری زیاد حاضر نیستیم در قالب بنیاد مسکن و مسکن اجتماعی بحث مسکن را دنبال کنیم.
وی افزود: با دعای خیر مردم سیرجان حرکتی را در بخش مسکن شروع کرده و تداوم خواهد داشت.
حسن پور بیگلری با اشاره به وضعیت فرودگاه و راه های شهرستان سیرجان بیان کرد: خوشبختانه در فرودگاه سیرجان هر روز پروازها انجام می شود و در بخش راه آهن نیز وضعیت مطلوبی داریم، اما با توجه به اینکه روزانه 12هزار تریلی از جاده های سیرجان عبور می کند، وضعیت راه های ما اصلا مطلوب نیست و نیاز به یک عزم جدی برای سامان بخشیدن به وضعیت محورهای مواصلاتی شهرستان داریم.
وی در پایان گفت: به دنبال احیای جاده ابریشم از سیرجان هستیم و در این راستا به زودی همایش بین المللی حمل و نقل را در سیرجان برگزار خواهیم کرد.
سیرجان در فاصله 180 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
7421/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 جهان حمل و نقل راه آهن فولاد وزیر راه و شهرسازی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: دولت و بخش خصوصی باید فاصله بین عرضه و تقاضا را کم کنند تا شاید تحولی در بازار مسکن اتفاق بیفتد و در سال جاری رکود بر بازار مسکن حاکم نباشد.

حسین رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار مسکن ابراز عقیده کرد: در سال جاری با توجه به مؤلفه نرخ تورم و اختلافی که در خصوص ارز وجود دارد، احتمالا رکود سنگینی بر بازار مسکن حاکم خواهد شد، مگر این که مؤلفه‌های مختلفی از جمله ارزهای خارجی و نقدینگی در بازار کنترل شود.

وی بیان کرد: در زمینه تولید مسکن، دولت و بخش خصوصی باید فاصله بین عرضه و تقاضا را کم کنند تا شاید تحولی در بازار مسکن اتفاق بیفتد و در سال جاری رکود بر بازار مسکن حاکم نباشد؛ اما اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا شاهد رکود خواهیم بود و با توجه به افزایش قیمت مصالح و عوامل مختلفی که در حوزه مسکن دخیل هستند، احتمالا افزایش قیمت نیز خواهیم داشت.

رستمی در خصوص سامانه خودنویس عنوان کرد: این سامانه دردسرهایی را برای واحدهای صنفی ما ایجاد کرده، بازار مسکن نیز بازاری نیست که مشتری به واحد صنفی مراجعه نکند و در کافی‌نت قرارداد بنویسند. این یک معضل است؛ زیرا واحد صنفی هزینه‌هایی را متقبل می‌شود که سرسام‌آور شده و درآمدی هم وجود ندارد، در نتیجه چالش‌های زیادی را ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد افزود: علاوه بر این شاهد پرونده‌های قضایی خواهیم بود که تعدد آن در دستگاه قضا بیشتر خواهد شد. علت این موضوع این است که بسیاری از طرفین قرارداد به مواد حقوقی آگاه نیستند، بنابراین سرمایه‌هایی از مشتریان از دست خواهد رفت؛ زیرا هیچ نظارتی هنگام عقد قرارداد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته رکود بر بازار مسکن حاکم بود و رونقی وجود نداشت، تصریح کرد: این مسائل باعث شد که حدود ۲۵۰ واحد صنفی ما جمع‌آوری شوند. اگر این روند ادامه‌دار باشد، سامانه خودنویس نیز به این مجموعه اضافه شود و واحد صنفی درآمدی برای هزینه‌های خود نداشته باشد، قطعا واحدهای صنفی از گردونه خارج خواهند شد. هر کدام از واحدهای صنفی که تعطیل کنند، تعدادی فرد بیکار به جامعه اضافه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات بیمارستان رازی شهر ایلام رفع شود
  • وضعیت بازار مسکن در سال جاری چگونه خواهد بود؟
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت
  • بررسی روند اجرای طرح مسکن ملی در خراسان شمالی
  • اجرای ۷۲۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن