Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@12:30:27 GMT

بورس‌های آسیایی بر قله چهار ماهه

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۳۹۵۶

بورس‌های آسیایی بر قله چهار ماهه

با افزایش امیدواری ها نسبت به اتخاذ سیاست پولی انبساطی توسط بانک‌های مرکزی جهان، بورس‌های آسیایی صعود نیرومندی را تجربه کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در شرایطی که بورس آمریکا به دلیل تعطیلات بسته بود، بورس‌های آسیایی با امیدواری نسبت به پیشرفت در مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا و اتخاذ سیاست‌های پولی متعادل تر توسط بانک های مرکزی، عموماً صعودی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته پیش اعلام کرده بود آماده است در صورت پیشرفت در مذاکرات، از برنامه خود برای اعمال تعرفه ۱۰ تا ۲۵ درصدی بر واردات کالاهایی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار از چین موقتاً عقب نشینی کند و آن  را به تعویق بیاندازد.

این ماه بورس‌های چینی پیشتاز جریان صعودی در بین بورس‌های آسیایی بودند به گونه‌ای که بورس‌های این کشور با صعود متوسط ۶.۵ درصدی، بیشترین بازدهی را در بین بورس‌های آسیایی داشتند. در ژاپن نیز بورس توکیو صعودی بود و شاخص "نیک کی ۲۲۵" و "تاپیکس" به ترتیب ۰.۱۷ درصد و ۰.۲۳ درصد افزایش یافتند. در استرالیا شاخص "ای اس ایکس" ۰.۲۸ درصد بالا رفت.

شوجی شیروتا، مدیر بخش استراتژی کلان در موسسه "اچ اس بی سی سکیوریتیز" گفت: بانک‌های مرکزی جهان به رهبری بانک مرکزی آمریکا دیگر متکی بر سیاست پولی انقباضی نیستند و پشت کردن فدرال رزرو به دلار قدرتمند، دست بانک‌های مرکزی در دیگر نقاط جهان را برای اتخاذ رویکرد معتدل‌تر باز گذاشته است.

در بازار فلزات گران‌بها، پالادیوم با رسیدن به سطح ۱۴۵۸.۵ دلار در هر اونس، رکورد جدیدی را به ثبت رساند و طلا با رسیدن به ۱۳۲۷.۴۰ دلار در هر اونس، به بالاترین سطح ۱۰ ماه اخیر خود رسید.

در بازار نفت نیز قیمت‌ها صعودی بود به گونه‌ای که نفت برنت برای تحویل در معاملات آتی با رسیدن به سطح ۶۶.۸۳ دلار در هر بشکه به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر رسید و نفت خام آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش به ۵۵.۸۶ دلار در هر بشکه رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بورس های آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۳۸۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه افزایش یافته است. تمایل به خرید این فلز گرانبها به خاطر تشدید تنش‌های خاورمیانه و علیرغم بالا رفتن ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. افزایش بیش از حد انتظار خرده فروشی در آمریکا در ماه مارس احتمال به تاخیر افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری میلادی افزایش داده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد افزایش به 2386 دلار و 32 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.69 درصدی به 2399 دلار و 40 سنت رسیده است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/01/27



به نظر می‌رسد این افزایش قیمت طلا بیشتر مربوط به تنش‌های ژئوپلیتیکی و اظهارات نیروهای دفاعی رژیم صهیونیستی مبنی بر تلافی حمله موشکی ایران به خاک این رژیم باشد.
حمله ایران در آخرین ساعات روز شنبه اولین حمله به خاک رژیم صهیونیستی توسط یک کشور دیگر طی سه دهه گذشته بود که ترس از گسترش درگیری‌های منطقه‌ای را بالا برده است.
گزارش افزایش بیشتر از حد انتظار خرده‌فروشی در آمریکا در ماه مارس ارزش دلار را 0.2 بالا برد و سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور هم به بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته رسیده است.
بازار حالا انتظار دارد فدرال رزرو نرخ بهره را دو بار و هر کدام 25 واحد پایین بیاورد در حالی که قبلا انتظار سه بار کاهش نرخ بهره می‌رفت.
برخی عقیده دارند آرام شدن تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی قیمت طلا را در کوتاه مدت تا 2200 دلار پایین خواهد آورد.
در بین سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.24 درصد افزایش به 28 دلار و 79 سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش 0.36 درصدی 970 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/21

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهار‌شنبه ۲۹ فروردین
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • (ویدئو) انتقاد تند و صریح رئیس سازمان بورس از بانک مرکزی
  • خودرو برقی ایستاد، نفت برگشت!
  • فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال ۱۴۰۲
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۸
  • اختصاص ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار ارز به بازرگانان کشور