Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح بیانیه «گام دوم انقلاب»  که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و منتشر شده است، گفت: این بیانیه،  مانیفست و چراغ راهی برای آینده کشور و نظام جمهوری اسلامی است که همگان، اعم از مردم و مسئولان باید به مفاد آن توجه جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیانیه "گام دوم انقلاب" با نگاهی به آینده، آسیب‌شناسی وضع موجود و بهره‌گیری از تجربیات گذشته تدوین شده است، اظهار داشت: آسیب‌شناسی فقط دیدن ضعف‌ها نیست، نقاط قوت انقلاب را باید دید و با دهه‌های مختلف مقایسه کرد، این در تبیین بیانیه "گام دوم انقلاب" ضروری است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با طرح این سؤال که ما در سال‌های پس از پیروزی انقلاب و این چهل سال چه زمانی موفقیت‌های بسیار زیادی داشته‌ایم؟، گفت: یکی از عرصه‌های موفقیت انقلاب در دهه اول و در دوران دفاع مقدس است که پیروزی‌های بسیار زیادی در این حوزه داشتیم که باید از چنین تجربیاتی برای آینده انقلاب استفاده کنیم.

جلالی با تأکید بر اینکه در دهه پنجم انقلاب اسلامی، باید ضمن آسیب‌شناسی نارسایی‌ها و ضعف‌های گذشته برای آینده نیز گام‌های اساسی برداشته شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی پس از دوران جنگ و در دهه‌های بعدی انقلاب و همین‌طور در عرصه‌های سازندگی و اقتصادی توانست پیشرفت‌هایی داشته باشد که از تجربه این پیشرفت‌ها باید استفاده شود.

وی، تجزیه و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان، پیامی جامع و امیدبخش توسط حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف ضروری دانست و افزود: نهادهای مختلف، به خصوص سه قوه و نهادهای نظامی، فرهنگی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، جوانان و همه آحاد مردم نیز می‌بایست وظایف و تکالیف خودشان را متناسب با این پیام مقام معظم رهبری تنظیم کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تأکید کرد: آقای لاریجانی، رئیس مجلس این وظیفه را به مرکز پژوهش‌های مجلس محول کرده است تا این پیام را مورد بررسی دقیق قرار دهیم و در عین حال راهکارها و پیشنهادهایی را در حوزه‌های مختلف، به خصوص تقنینی و اجرایی به مجلس ارائه کنیم.

جلالی در پایان از تشکیل دبیرخانه "گام دوم انقلاب" در مرکز پژوهش‌های مجلس طی روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: بر این اساس و پیرو مأموریتی که رئیس مجلس به مرکز پژوهش‌ها محول کرده است،  کارشناسانی را از حوزه‌های مختلف، موظف خواهیم کرد که مفاد بیانیه گام دوم انقلاب را در دستورکار قرار دهند تا انشاء‌الله بتوانیم طی ماه‌های آینده گزارش جامعی را به مردم و نمایندگان مجلس ارائه کنیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مرکز پژوهشهای مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه 

شهرداری غزه اعلام کرد که پس از تخریب دو هزار واحد مسکونی توسط نظامیان اشغالگر صهیونیستی در شهر الزهرا در مرکز نوار غزه، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی آواره شده اند.

در این بیانیه آمده است که بیش از ۵۰ برج مسکونی در این شهر تخریب شده و مقر شهرداری، چاه‌های آب، پمپ ها، شبکه‌های فاضلاب، شبکه‌های آب و چندین دانشگاه از جمله دانشگاه فلسطین، الاسراء و غزه تخریب شده است. در بیانیه رسمی آمده است که شش مدرسه دولتی، یک مدرسه خصوصی و یک مدرسه برای نابینایان نیز تسطیح شدند.

شهرداری گفت که بیمارستان توانبخشی الوفاء از تخریب در امان نماند و همچنین یک خانه سالمندان، درمانگاه دولتی الزهرا و تأسیسات دولتی مانند دفاع مدنی و کاخ دادگستری و شرکت آب شهرداری‌های ساحلی نیز هدف قرار گرفته‌اند.

شهرداری همچنین از توقف کامل پمپاژ چاه‌های آب این شهرک به مدت بیش از ده روز به دلیل اتمام سوخت مورد نیاز برای راه اندازی آنها خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل
  • ۱۰ هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه 
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • نفوذ هکرها به نهادهای مهم اسرائیل | هک مرکز پژوهش‌های هسته‌ای نیروگاه دیمونا