Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آخرین جزئیات ثبت نام کنکور 98 گفت: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون و دوره های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیر دولتی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه ها، رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ثبت نام کنکور سراسری 98 از چهارشنبه 24 بهمن آغاز شده و تا پنجشنبه 2 اسفند 98 ادامه دارد. لازم به ذکر است ثبت نام صرفا از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org صورت خواهد گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پذیرش در هر یک از رشته ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند کنکور سال گذشته انجام می گیرد. دفترچه راهنمای ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مطابق شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 98 باشند.

وی افزود: داشتن یکی از مدارک تحصیلی شامل دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳، دیپلم دوره چهارساله نظام آموزشی قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) الزامی است. داوطلبان باید این مدارک را تا 31 شهریور 98 اخذ کرده باشند. گفتنی است هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید و یا دیپلم نظام آموزشی قدیمی و یا مدرک پیش دانشگاهی) می تواند در یکی از گروه های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، زبان و هنر شرکت کند.

توکلی بیان کرد: هر داوطلب می تواند در صورت تمایل علاوه بر شرکت در گروه های آزمایشی اصلی در یکی از دو گروه های آزمایشی هنر و یا زبان و یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت کند.لازم به ذکر است تا 8 صبح امروز سه شنبه 30 بهمن 97 تعداد 499 هزار و 188 نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: احتمال تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد و آزمون سراسری 98 وجود دارد.

مشاور عالی سازمان سنجش در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر ایجاد مشکل در قسمت ویرایش عکس ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد گفت: مشکلات ثبت نام، توسط تیم فنی در دست بررسی است.

انتهای پیام/

168 / 31 ثبت نام آزمون سراسری 98 حسین توکلی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ثبت نام آزمون سراسری 98 حسین توکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،مدیرکل امور آموزش دانشگاه رازی کرمانشاه از رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اسماعیل میرزایی افزود: در این مرحله از کنکور سراسری جمعا یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب از کل کشور حضور دارند که سهم استان کرمانشاه از این آمار ۳۹ هزار و ۳۸ نفر است.
مدیرکل امور آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: ۶۲ درصد داوطلبانی که از استان کرمانشاه در این آزمون شرکت می‌کنند، معادل ۲۴ هزار و ۲۴۲ نفر را بانوان و ۳۸ درصد معادل ۱۴ هزار و ۷۹۶ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند که نزدیک به آمار کشوری است.
وی با بیان اینکه نوبت اول کنکور سراسری امسال صبح و ظهر روز پنجشنبه و صبح روز جمعه برگزار خواهد شد، گفت: در نوبت صبح روز پنجشنبه آزمون گروه علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و در نوبت ظهر این روز نیز آزمون هنر و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.
به گفته این مسئول، در نوبت صبح روز جمعه نیز آزمون گروه علوم تجربی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۵۲ درصد از کل داوطلبین این آزمون در استان کرمانشاه در گروه علوم تجربی شرکت کرده‌اند، گفت: ۳۴ درصد نیز در گروه علوم انسانی، هفت درصد در گروه ریاضی و فنی، پنج درصد در گروه زبان‌های خارجی و دو درصد در گروه هنر رقابت خواهند کرد.
میرزایی قلعه از برگزاری این مرحله از آزمون در سطح همه شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: در سطح شهر کرمانشاه برای صبح روز پنج شنبه حوزه‌های دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد و پیام نور، برای عصر روز پنجشنبه تنها حوزه دانشگاه رازی و برای صبح روز جمعه نیز حوزه‌های دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است.
وی شروع فرآیند آزمون در نوبت صبح روز پنجشنبه و جمعه را از ساعت ۸ صبح و در نوبت ظهر روز پنجشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه اعلام کرد.
داوطلبین می‌توانند کارت ورود به جلسه آزمون نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را از صبح روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org دریافت کنند.
 داوطلبین تا پایان روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت) فرصت دارند تا کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند
داوطلبین در صورت مشاهده هرگونه اشکال و ایراد مانند عدم تطابق عکس و یا مشخصات در کارت ورود به جلسه می‌توانند به باجه رفع نقص واقع در سازمان مرکزی دانشگاه رازی (باغ ابریشم) مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب کنکور سراسری دردانشگاه صنعتی اصفهان
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب از استان کرمانشاه در نوبت اول کنکور سراسری
  • تقدیر رئیس سازمان سنجش از مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان
  • تمدید مهلت ثبت‌نام بدون آزمون دکتری دانشگاه علامه طباطبایی
  • زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳