Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-معاون تعاون و امور اجتماعي از الکترونيکي شدن فرايند احراز مصاديق ايثارگري به منظور سهولت پيگيري و اطلاع رساني در مورد پرونده هاي در دست بررسي خبر داد.
به گزارش آريا به نقل از «ايثار» محمود پاکدل در يکصد و هفتادمين نشست شوراي مشاورين وزرا در امور ايثارگران که صبح روز دوشنبه 29 بهمن‌ماه در ساختمان جانباز شهيد رسول‌زاده با محوريت «احراز و تعيين درصد جانبازي» برگزار شد با اشاره به حضور باشکوه مردم ايران در راهپيمايي 22 بهمن‌ماه اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامي تصور مي‌کردند که ملت ايران چهل‌سالگي انقلاب خود را نمي‌بيند ولي حضور گسترده و با شکوه دريوم الله 22 بهمن‌ماه، در تاريخ انقلاب يادگاري مهمي را ثبت کرد و مردم باافتخار وارد دهه پنجم انقلاب شدند ولي دشمنان براي سرپوش گذاشتن بر شکست خود، به حافظان مرزهاي جمهوري اسلامي ايران حمله کردند و 27 نفر از اين مدافعان را به شهادت رساندند ولي ديديم که چطور ملت شريف اصفهان از اين شهدا استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: پس از حضور گسترده مردمي در 22 بهمن‌ماه، رهبر معظم انقلاب بيانيه گام دوم انقلاب را صادر کردند که همه افرادي که دلسوز انقلاب هستند بايد آن را سرلوحه امور خود قرار دهند، قطعاً توجه به بيانات ايشان راهگشا و مايه پيشرفت و آباداني کشور است.
معاون تعاون و امور اجتماعي بنياد در ادامه سخنان خود درزمينهٔ بررسي پرونده‌هاي احراز جانبازي نيز گفت: با الکترونيکي شدن سامانه احراز مصاديق ايثارگري حجم مراجعات کاهش يافته و روند پرونده به راحتي پيگيري مي شود و درنهايت تأييد احراز جانبازي و زمان حضور در کميسيون پزشکي نيز براي فرد به‌صورت پيامکي ارسال خواهد شد.
حجت‌الله فرهادي مديرکل پذيرش و امور اداري ايثارگران نيز در اين نشست با اشاره به فعاليت حوزه پذيرش بنياد در دو بخش احراز مجروحيت و احراز شهادت اظهار داشت: احراز جانبازي از حساس‌ترين و پرمشغله‌ترين مجموعه‌هاي بنياد است که دروازه ورودي به حوزه ايثارگري به شمار مي‌رود و روند رسيدگي بايد به‌گونه‌اي صورت گيرد که وضعيت ايثارگران مطابق قوانين و ضوابط بررسي و تعيين شود.
وي با اشاره به ماده يک قانون جامع خدمات‌رساني به ايثارگران تصريح کرد: بر اساس آيين‌نامه‌اي که با مشارکت ستاد کل نيروهاي مسلح، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و بنياد شهيد و امور ايثارگران با موضوع تعيين مصاديق ايثارگري تدوين شد صورت سانحه، مدارک باليني هم‌زمان با حادثه و رأي کميسيون پزشکي نيروي مربوطه براي تشکيل پرونده موردنياز است تا بنياد بتواند مستندات پرونده را با آيين‌نامه مربوطه تطبيق دهد و اگر مطابقتي وجود نداشت بنياد به نيروي مربوطه اطلاع مي‌دهد، در صورت برطرف نشدن مشکل، کميسيون مشترکي ميان بنياد و نيروي مربوطه تشکيل داده مي‌شود تا اختلافات به حداقل برسد ولي چنانچه در کميسيون مشترک يکي از طرفين پافشاري کند ستاد کل نيروهاي مسلح مرجع فصل الخطاب تصميم‌گيري است.
مديرکل پذيرش و امور اداري ايثارگران در خصوص پرونده‌هاي ايثارگري فاقد مدارک باليني خاطرنشان کرد: برخي از ايثارگران از جمله برخي فرماندهان در طول دوران دفاع مقدس، حتي در زمان مجروحيت حاضر به ترک منطقه نشده‌اند و به همين دليل فاقد مدارک باليني هستند، در اين مورد نيز فرآيند به همان صورت طي مي‌شود ولي به‌جاي مستندات مدارک باليني هم‌زمان با حادثه، تأييد معاون نيروي انساني نيروي مربوطه، جايگزين اين مدرک مي‌شود.
وي ادامه داد: تصور بنياد اين بود که حدود 3500 رزمنده، فاقد مدارک باليني باشند ولي تا پايان سال 95، بالغ‌بر 29 هزار پرونده تشکيل شد که از ميان آنها، وضعيت 7 هزار نفر منجر به تعيين درصد جانبازي شد، در خصوص مابقي پرونده‌ها نيز درنهايت بر اساس تبصره بند الف ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه، رزمندگاني که صورت سانحه باليني ندارند در صورت تأييد شوراي پزشکي نيروي اعزام کننده، 5 درصد جانبازي از سوي بنياد به آنها تعلق مي‌گيرد، بنابراين ستاد کل نيروهاي مسلح با مشارکت بنياد آيين‌نامه‌اي تدوين کرد که اين دسته از ايثارگران، اگر عوارض پزشکي آنها از سوي کميسيون پزشکي مسجل شود و مستندات خود را در قالب فرم‌هاي طراحي‌شده ارائه دهند 5 درصد جانبازي از سوي بنياد را دريافت خواهند کرد.
وي همچنين درزمينهٔ شهداي حوادث تروريستي خاطرنشان کرد: افرادي که در حوادث تروريستي به شهادت مي‌رسند و ارتباطي با نيروهاي نظامي کشور ندارند، در درجه اول صلاحيت آنها بايد توسط وزارت اطلاعات تأييد شود، سپس شوراي تأمين استان نوع حادثه را بررسي مي‌کند و اگر اين رويداد توسط گروه‌هاي معاند و باهدف ضربه زدن به‌نظام اسلامي انجام‌شده باشد شهداي واقعه مشمول مصاديق ايثارگري خواهند شد.
مديرکل پذيرش و امور اداري ايثارگران در پايان گفت: تاکنون پرونده‌هاي مرتبط با تعيين مصاديق ايثارگري و احراز جانبازي در 28 استان در فاز اول به پايان رسيده و پرونده هاي 2 استان ديگر نيز در حال اقدام است.
گفتني است در اين نشست مشاورين وزرا در امور ايثارگران، مشکلات جانبازان در خصوص تشکيل پرونده احراز ايثارگري را مطرح کرده و پيشنهادات خود را براي تسريع فرآيند رسيدگي به اين پرونده‌ها ارائه دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بنياد شهيد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز دوم سفر به بوشهر پس از ادای احترام به شهدای گمنام در امامزاده هاشم پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس و پس از آن افتخار‌های زیادی آفرید و نزدیک به ۵۰ هزار شهید تقدیم کرد که بزرگداشت یاد و نام ارتش در سفر به استان بوشهر کانون اصلی افتخارآفرینی نیرو‌های هوایی و دریایی در دفاع مقدس بود، از برنامه‌های اصلی ما بود.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که نظارت ستادی فعالیت بنیاد شهید در استان‌ها یکی دیگر از اهداف سفر به بوشهر است، افزود: از جمله وظایف قانونی همه دستگاه‌ها تأمین مسکن ایثارگران است که در استان بوشهر با همکار استانداری، اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فرآیند واگذاری زمین بسیار پرشتاب اتفاق افتاده است و امیدواریم تا نیمه ابتدای امسال کسی از خانواده شهدا و ایثارگران که بر پایه قانون مشمول دریافت زمین است، باقی نماند و زمین به او واگذار شود.

او با بیان این‌که این واگذاری زمین یک تعهد ۴۰ ساله است که در حال تحقق است، اضافه کرد: دیروز به ۲۷۳ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران استان بوشهر زمین اعطا و اسناد به آنان واگذار شد که دو مرحله دیگر نیز در خرداد و شهریور انجام خواهد شد و پس از آن تعهد قانونی نداریم. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به پرسش تبدیل وضعیت فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های دولتی هم گفت: هم‌چنان مشغول پیگیری این قانون هستیم و بیشتر دستگاه‌هایی که مشمول بودند و پیش از این هم مقاومت می‌کردند، کار را انجام داده‌اند و کمتر دستگاهی مانده که انجام نداده باشد، دستگاه‌هایی مانند سازمان صداوسیما و شرکت مخابرات بخشی از برنامه عقب بودند که اکنون در حال انجام کار هستند و کار تبدیل وضعیت روی ریل خودش افتاده است.

دیگر خبرها

  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی
  • قیمت گذاری ۲۹ پرونده امور زمین در بهشهر
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی به دلیل ارتقاء سامانه
  • گواهینامه let's encrypt چیست و چه کاربردی دارد؟