Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری ۹۸ پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ پایان می‌یابد و تا کنون بیش از ۴۹۹ هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو بیان کرد: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های غیر دولتی و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه ها، رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن صرفا از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org آغاز شده است و داوطلبان تا روز پنجشنبه ۲ اسفند ۹۷ فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

توکلی گفت: پذیرش در هر یک از رشته‌ها بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند کنکور سال گذشته انجام می‌گیرد.

وی افزود: دفترچه راهنمای ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی مطابق شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: داشتن یکی از مدارک تحصیلی شامل دیپلم نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳، دیپلم دوره چهارساله نظام آموزشی قدیم، مدرک پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی (فوق دیپلم) الزامی است. داوطلبان باید این مدارک را تا ۳۱ شهریور ۹۸ اخذ کرده باشند.

وی گفت: هر داوطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی (دیپلم نظام آموزشی جدید و یا دیپلم نظام آموزشی قدیمی و یا مدرک پیش دانشگاهی) می‌تواند در یکی از گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، زبان و هنر شرکت کند.

توکلی گفت: هر داوطلب می‌تواند در صورت تمایل علاوه بر شرکت در گروه‌های آزمایشی اصلی در یکی از دو گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان و یا هر دو گروه آزمایشی هنر و زبان شرکت کند.

وی یادآور شد: تا ۸ صبح امروز سه شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ تعداد ۴۹۹ هزار و ۱۸۸ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

به گفته وی توکلی؛ کارت شرکت در آزمون سراسری اوایل تیرماه توزیع می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آخرین مهلت ثبت نام در کنکور98 آزمون سراسری 98 جزئیات ثبت نام کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳

علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: ثبت‌نام نوبت دوم برای پذیرش رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز سه‌شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و در روز یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ تمام می‌شود. 

وی افزود: تا به این لحظه بیش از ۸۰ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده‌ند. 

کریمیان تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند علاوه بر انتخاب فقط یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی یا علوم تجربی یا علوم انسانی به عنوان گروه آزمایشی اصلی، صرفاً در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی نیز متقاضی شوند و به دلیل هم‌زمانی نوبت برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، داوطلبان منحصراً مجاز به ثبت‌نام در یکی از گروه‌های آزمایشی هنر و یا زبان‌های خارجی هستند.

وی ادامه داد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای همه داوطلبان در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • نام نویسی ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام بیش از ۱۹۵ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • مراحل ثبت نام نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • تازه‌ترین آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور اعلام شد
  • ثبت نام بیش از ۸۰ هزار نفر در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در روز اول ثبت‌نام نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • بیش از ۸۰ هزار داوطلب در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ نام نویسی کردند
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ آغاز شد