Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@22:19:59 GMT

آموزگاران سخاوتمند ایثار و بردباری

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۰۴۱۸۰

آموزگاران سخاوتمند ایثار و بردباری

تکریم مادران و همسران شهدا در سالروز وفات حضرت‌ ام البنین(س) گامی مؤثر در راستای معرفی اسوه‌های صبر و استقامت به جامعه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست. اسماعیل علوی

تکریم مادران و همسران شهدا در سالروز وفات حضرت‌ ام البنین(س) گامی مؤثر در راستای معرفی اسوه‌های صبر و استقامت به جامعه و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان با پیروی از سیره و روش بزرگان دین، خود نیزالگو و سرمشق شدند و در طول هشت سال دفاع مقدس با گذشتن از سرمایه‌های گرانبهای خود، در سخت‌ترین شرایط زمانی به مدد ملک و مکتب آمدند وبا الهام از ارزش‌های معنوی وبا ایمانی راسخ به آیین فتوت وجوانمردی، نقشی تاریخی را عهده دار شدند.

شهادت امری قدسی است که رادمردان، آن را به عنوان راهی بر اساس سعادت دنیوی و اخروی برگزیده و با ایستادگی در مقابل دشمنان و جانبازی در راه آرمان‌های والا، حماسه‌های درس آموزی آفریده و می‌آفرینند که پشتوانه عزت و اقتدار ملی است. حضور فرهنگ شهادت و ایثارگری دریک جامعه امری اتفاقی نیست، بلکه حاصل تربیتی است که بربنیان‌های اصیل و شناخت و آگاهی استوار است که خانواده خاستگاه آن است و زنان درکسوت مادر و همسر در آن نقش محوری دارند. کما اینکه در طول سال‌های دفاع مقدس نیزمادران و همسران بسیاری از مقام و منزلت شهیدپروری برخورداربودند.

مادران وهمسرانی که وقت رفتن فرزندان وشوهرانشان به جبهه‌ها نگفتند ما درغیاب شما چه کنیم؟ و صبورانه ایستادند ونگرانی‌ها و اشک‌هایشان را پنهان کردند. از این‌رو بحق گفته شده، شهدا و جانبازان، تنها قهرمان‌های ما در جنگ نبودند بلکه مادران و همسرانی که فرزندان و همسرانشان را با رویی گشاده راهی جبهه‌ها کردند و شرایطی را فراهم آوردند تا آنان با آرامش در مناطق جنگی حضور یابند و به دفاع از مرزهای ایمان و ایران بپردازند نیزدر قهرمانی‌های جنگ سهیم اند. امروزهم سربلندی، عزت و اقتدار کشور به تکریم از خانواده‌های معزز و معظم شهدا بویژه مادران و همسران آن سبکبالان آسمانی بستگی دارد که به ایران و ایرانی عزت بخشیده‌اند.

بخصوص در شرایطی که کشور با تبلیغات و تهدیدهای دشمنان مورد هجوم قرار دارد، تکریم یادگاران شهدا به این است که بدانیم استقلال و تمامیت ارضی کشور مرهون ایثار و جانبازی آنان بوده وشهدا همواره ناظراعمال و رفتار ما هستند. زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ارزش‌های وحدت آفرین و حفظ هوشیاری جامعه می‌تواند توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۰۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: اگر امروز جامعه ما به حوزه شعر وادب خود می‌بالد در سایه استادان کم نظیری، چون استاد نظمی است.

گلی  با بیان اینکه قله‌های شعر و ادب در ایران و دنیا و در جامعه امروز ما کارگرد‌های مختلفی داردافزود: ایجاد وفاق و انسجام اجتماعی در ایران یکی از این کارکرد‌ها است و سعدی خوش سخن توانسته است در قرن هفتم چنان زندگی کند؛ که به حلقه اتصال همه ما ایرانیان متصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شاعر معاصر زنده یاد استاد علی نظمی تبریزی
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • شهدا بزرگترین قدرت نرم در برابر دشمنان هستند
  • اهتمام بیشتر در اجرای قانون حجاب در محیط‌های عمومی